Canon EOS 7D Mark II - Filmowanie

Jednym z najgłośniejszych wydarzeń fotograficznych tej jesieni była premiera aparatu Canon EOS 7D Mark II. Na następcę lubianego i dobrze ocenianego Canona 7D musieliśmy czekać aż 6 lat. Sprawdziliśmy czy było warto.

Autor: Maciej Luśtyk

5 Grudzień 2014
Artykuł na: 49-60 minut
Spis treści

Obsługa

EOS 7D Mark II może pochwalić się rozbudowanym trybem filmowania oferującym możliwość nagrywania w maksymalnej rozdzielczości Full HD 1080p z prędkością 50 i 60kl/s. Szczególnie cieszy fakt dostępności prędkości zapisu 60kl/s, co umożliwia spowolnienie obrazu w postprodukcji i uzyskanie filmowego efektu. Do wyboru mamy też niższe rozdzielczości i klatkaże. Aparat pozwala na zapis materiału w formatach MOV i MP4 z kompensacja IPB oraz ALL-I. Miło jest zobaczyć, że Canon zaczął umożliwiać nagrywanie w innym formacie niż MOV. Rozwiązaniem, z którego ucieszą się filmowcy jest możliwość wypuszczenia nieskompresowanego sygnału HDMI w formacie 4:2:2 wraz z dźwiękiem. Pomocne podczas pracy z trybie filmowych okaże się też wyjście słuchawkowe i wejście na zewnętrzny mikrofon.

Do trybu filmowego przechodzimy za pomocą przełącznika obok wizjera aparatu. Tryb filmowy wygląda analogicznie do trybu LiveView podczas fotografowania i oferuje te same możliwości korekcji ekspozycji. Większość parametrów ekspozycji i trybów nagrywania jesteśmy w stanie zmieniać bardzo szybko za pomocą pokręteł i joysticka.

Jedyna wada to fakt, że mimo bogatego trybu filmowego, producent nie oferuje w nowym modelu tak podstawowych funkcji filmowych jak peaking AF czy zebra do podglądu głębi ostrości. Brakuje też możliwości nagrywania materiału w rozdzielczości 4K co powoli staje się już standardem na rynku, a na pewno podniosłoby to prestiż urządzenia.

Autofokus

Również w trybie filmowym autofokus bardzo miło zaskakuje. Aparat sprawnie przeostrza z planu bliskiego na daleki. Autofokus działa nieco wolniej niż w trybie fotografowania jednak nie wpływa to na komfort pracy z aparatem. W trybie automatycznym aparat nie miał większych problemów ze śledzeniem nawet szybko poruszających się obiektów.

podsumowanie ten części:


+Full HD 1080p 60kl/s

+ beztratny sygnał HDMI 4:4:2

+ mozliwość zapisu MP4

+ duża kontrola nad parametrami

+ autofokus

+ wyjscie słuchawkowe

+ wejście mikrofonowe

- brak peakingu AF

- brak zebry

- brak możliwości nagrywania w jakości 4K

Dodaj ocenę i odbierz darmowy e-book
Digital Camera Polska
Spis treści
Skopiuj link

Autor: Maciej Luśtyk

Redaktor prowadzący serwisu Fotopolis.pl. Zafascynowany nowymi technologiami, choć woli fotografować analogiem.

Komentarze
Więcej w kategorii: Aparaty
Canon PowerShot V1 i Canon EOS R50V - pierwsze wrażenia i nagrania przykładowe
Canon PowerShot V1 i Canon EOS R50V - pierwsze wrażenia i nagrania przykładowe
Do segmentu aparatów przeznaczonych dla vlogerów Canon wchodzi dużo później niż inni. Czy dzięki temu robi to lepiej niż rynkowi rywale? Możliwości najnowszych urządzeń dla twórców...
9
Fujifilm GFX100RF - pierwsze wrażenia i zdjęcia przykładowe (RAW)
Fujifilm GFX100RF - pierwsze wrażenia i zdjęcia przykładowe (RAW)
Pierwszy średnioformatowy kompakt ery cyfrowej otwiera zupełnie nowy segment na rynku fotografii. To jednak konstrukcja równie oryginalna, co kontrowersyjna. Czy w pogodni za wizją...
19
Instax Wide EVO - test aparatu natychmiastowego
Instax Wide EVO - test aparatu natychmiastowego
Najnowszy cyfrowy Instax Wide EVO to najbardziej zaawansowany z dotychczasowych aparatów natychmiastowych Fujifilm, ale też i najdroższy. Sprawdzamy, co ma do zaoferowania i czy jest...
13
Powiązane artykuły
Wczytaj więcej (13)