Canon EOS 7D Mark II - Filmowanie

Jednym z najgłośniejszych wydarzeń fotograficznych tej jesieni była premiera aparatu Canon EOS 7D Mark II. Na następcę lubianego i dobrze ocenianego Canona 7D musieliśmy czekać aż 6 lat. Sprawdziliśmy czy było warto.

Autor: Maciej Luśtyk

5 Grudzień 2014
Artykuł na: 49-60 minut
Spis treści

Obsługa

EOS 7D Mark II może pochwalić się rozbudowanym trybem filmowania oferującym możliwość nagrywania w maksymalnej rozdzielczości Full HD 1080p z prędkością 50 i 60kl/s. Szczególnie cieszy fakt dostępności prędkości zapisu 60kl/s, co umożliwia spowolnienie obrazu w postprodukcji i uzyskanie filmowego efektu. Do wyboru mamy też niższe rozdzielczości i klatkaże. Aparat pozwala na zapis materiału w formatach MOV i MP4 z kompensacja IPB oraz ALL-I. Miło jest zobaczyć, że Canon zaczął umożliwiać nagrywanie w innym formacie niż MOV. Rozwiązaniem, z którego ucieszą się filmowcy jest możliwość wypuszczenia nieskompresowanego sygnału HDMI w formacie 4:2:2 wraz z dźwiękiem. Pomocne podczas pracy z trybie filmowych okaże się też wyjście słuchawkowe i wejście na zewnętrzny mikrofon.

Do trybu filmowego przechodzimy za pomocą przełącznika obok wizjera aparatu. Tryb filmowy wygląda analogicznie do trybu LiveView podczas fotografowania i oferuje te same możliwości korekcji ekspozycji. Większość parametrów ekspozycji i trybów nagrywania jesteśmy w stanie zmieniać bardzo szybko za pomocą pokręteł i joysticka.

Jedyna wada to fakt, że mimo bogatego trybu filmowego, producent nie oferuje w nowym modelu tak podstawowych funkcji filmowych jak peaking AF czy zebra do podglądu głębi ostrości. Brakuje też możliwości nagrywania materiału w rozdzielczości 4K co powoli staje się już standardem na rynku, a na pewno podniosłoby to prestiż urządzenia.

Autofokus

Również w trybie filmowym autofokus bardzo miło zaskakuje. Aparat sprawnie przeostrza z planu bliskiego na daleki. Autofokus działa nieco wolniej niż w trybie fotografowania jednak nie wpływa to na komfort pracy z aparatem. W trybie automatycznym aparat nie miał większych problemów ze śledzeniem nawet szybko poruszających się obiektów.

podsumowanie ten części:


+Full HD 1080p 60kl/s

+ beztratny sygnał HDMI 4:4:2

+ mozliwość zapisu MP4

+ duża kontrola nad parametrami

+ autofokus

+ wyjscie słuchawkowe

+ wejście mikrofonowe

- brak peakingu AF

- brak zebry

- brak możliwości nagrywania w jakości 4K

Dodaj ocenę i odbierz darmowy e-book
Digital Camera Polska
Spis treści
Skopiuj link

Autor: Maciej Luśtyk

Redaktor prowadzący serwisu Fotopolis.pl. Zafascynowany nowymi technologiami, choć woli fotografować analogiem.

Komentarze
Więcej w kategorii: Aparaty
OM System OM-D OM-3 - pierwsze wrażenia i zdjęcia przykładowe
OM System OM-D OM-3 - pierwsze wrażenia i zdjęcia przykładowe
Najnowszy OM-3 to flagowe funkcje OM-1 zamknięte w korpusie stylizowanym na analogowego Olympusa. To także nowe kreatywne tryby. Oto, jak spisuje się w praktyce.
38
Leica SL3-S - pierwsze wrażenia i zdjęcia przykładowe (RAW)
Leica SL3-S - pierwsze wrażenia i zdjęcia przykładowe (RAW)
Nowa uniwersalna pełna klatka Leiki ma być godnym rywalem dla wydajnych zawodowych korpusów konkurencji. Na pierwszy rzut oka ma wszystko, żeby tego dokonać, czy jednak nie jest to...
19
Leica Q3 43 okiem użytkownika Q2/Q3 - subiektywny test praktyczny
Leica Q3 43 okiem użytkownika Q2/Q3 - subiektywny test praktyczny
Leica Q3 43 to aparat, na który wielu fotografów czekało od dekady. Kompaktowe body premium z jasnym standardowym obiektywem jawi się jako prawdziwy Graal podróżników i fotografów ulicznych. Czy...
57
Powiązane artykuły
Wczytaj więcej (13)