Canon EOS 7D Mark II - Filmowanie

Jednym z najgłośniejszych wydarzeń fotograficznych tej jesieni była premiera aparatu Canon EOS 7D Mark II. Na następcę lubianego i dobrze ocenianego Canona 7D musieliśmy czekać aż 6 lat. Sprawdziliśmy czy było warto.

Autor: Maciej Luśtyk

5 Grudzień 2014
Artykuł na: 49-60 minut
Spis treści

Obsługa

EOS 7D Mark II może pochwalić się rozbudowanym trybem filmowania oferującym możliwość nagrywania w maksymalnej rozdzielczości Full HD 1080p z prędkością 50 i 60kl/s. Szczególnie cieszy fakt dostępności prędkości zapisu 60kl/s, co umożliwia spowolnienie obrazu w postprodukcji i uzyskanie filmowego efektu. Do wyboru mamy też niższe rozdzielczości i klatkaże. Aparat pozwala na zapis materiału w formatach MOV i MP4 z kompensacja IPB oraz ALL-I. Miło jest zobaczyć, że Canon zaczął umożliwiać nagrywanie w innym formacie niż MOV. Rozwiązaniem, z którego ucieszą się filmowcy jest możliwość wypuszczenia nieskompresowanego sygnału HDMI w formacie 4:2:2 wraz z dźwiękiem. Pomocne podczas pracy z trybie filmowych okaże się też wyjście słuchawkowe i wejście na zewnętrzny mikrofon.

Do trybu filmowego przechodzimy za pomocą przełącznika obok wizjera aparatu. Tryb filmowy wygląda analogicznie do trybu LiveView podczas fotografowania i oferuje te same możliwości korekcji ekspozycji. Większość parametrów ekspozycji i trybów nagrywania jesteśmy w stanie zmieniać bardzo szybko za pomocą pokręteł i joysticka.

Jedyna wada to fakt, że mimo bogatego trybu filmowego, producent nie oferuje w nowym modelu tak podstawowych funkcji filmowych jak peaking AF czy zebra do podglądu głębi ostrości. Brakuje też możliwości nagrywania materiału w rozdzielczości 4K co powoli staje się już standardem na rynku, a na pewno podniosłoby to prestiż urządzenia.

Autofokus

Również w trybie filmowym autofokus bardzo miło zaskakuje. Aparat sprawnie przeostrza z planu bliskiego na daleki. Autofokus działa nieco wolniej niż w trybie fotografowania jednak nie wpływa to na komfort pracy z aparatem. W trybie automatycznym aparat nie miał większych problemów ze śledzeniem nawet szybko poruszających się obiektów.

podsumowanie ten części:


+Full HD 1080p 60kl/s

+ beztratny sygnał HDMI 4:4:2

+ mozliwość zapisu MP4

+ duża kontrola nad parametrami

+ autofokus

+ wyjscie słuchawkowe

+ wejście mikrofonowe

- brak peakingu AF

- brak zebry

- brak możliwości nagrywania w jakości 4K

Dodaj ocenę i odbierz darmowy e-book
Digital Camera Polska
Spis treści
Skopiuj link

Autor: Maciej Luśtyk

Redaktor prowadzący serwisu Fotopolis.pl. Zafascynowany nowymi technologiami, choć woli fotografować analogiem.

Komentarze
Więcej w kategorii: Aparaty
Sony A1 II + FE 28-70 mm f/2 GM - pierwsze wrażenia i zdjęcia przykładowe (RAW)
Sony A1 II + FE 28-70 mm f/2 GM - pierwsze wrażenia i zdjęcia przykładowe (RAW)
Sony kończy rok z przytupem, prezentując dwie iście profesjonalne konstrukcje - najnowszy flagowy korpus Sony A1 II i uniwersalny, superjasny zoom średniego zasięgu. Czy nowy korpus...
27
Nikon Z50 II - pierwsze wrażenia i zdjęcia przykładowe (RAW)
Nikon Z50 II - pierwsze wrażenia i zdjęcia przykładowe (RAW)
Po pięciu latach Nikon prezentuje wreszcie następcę pierwszego amatorskiego korpusu w systemie Z. To nadal ta sama matryca, ale lepsza wydajność, bardziej rozbudowana ergonomia i...
35
Fujifilm X-M5 - pierwsze wrażenia i zdjęcia przykładowe [RAW]
Fujifilm X-M5 - pierwsze wrażenia i zdjęcia przykładowe [RAW]
Nowy Fujifilm X-M5 to najtańszy aparat w systemie, ale pod względem możliwości daleko mu do typowego amatorskiego korpusu. Czy to możliwe, że Fujifilm zrobiło wymarzony aparat dla...
44
Powiązane artykuły
Wczytaj więcej (13)