Canon EOS 6D - Jakość zdjęć

Podczas ubiegłorocznej Photokiny Canon zaprezentował nową, pełnoklatkową lustrzankę. Canon EOS 6D to najmniejsza i najlżejsza lustrzanka z tradycyjnym pryzmatem pentagonalnym. Oprócz 20-megapikselowej matrycy i magnezowej obudowy oferuje także wbudowany GPS oraz moduł Wi-Fi. Jak najnowszy Canon sprawdza się w praktyce?

Autor: Patryk Wiśniewski

18 Styczeń 2013
Artykuł na: 49-60 minut
Spis treści

Szum

Do ISO 800 możemy fotografować bez żadnych obaw o szum. Pierwsze delikatne oznaki szumu jesteśmy w stanie zauważyć na ISO 1600 w postaci delikatnej zmiany faktury obrazu. Podobnie prezentuje się ISO 3200 i ISO 6400. ISO 12800 wprowadza już wyraźne zaszumienie obrazu. Zaczynają już działać algorytmy odszumiania, które powodują utratę drobnych szczegółów. Zauważamy wyraźniejszą strukturę szumu, która jest szczególnie widoczna w szarościach i czerniach. Do ISO 12800 możemy fotografować jeżeli godzimy się na "kulturalne" cyfrowe ziarno. Wyższe czułości - ISO 25600, H1 i H2 powinniśmy traktować awaryjnie, raczej nie będą się nadawać do wykonywania dużych odbitek.

ISO 100
ISO 200
ISO 400
ISO 800
ISO 1600
ISO 3200
ISO 6400
ISO 12800
ISO 25600
ISO H1 (51200)
ISO H2 (102 400)

Reprodukcja szczegółów

Pełnoklatkowa matryca o rozdzielczości 20,2-megapikseli bardzo dobrze radzi sobie z reprodukcją szczegółów. Co ważne, bardzo dobre osiągi EOS 6D utrzymuje się do czułości nawet ISO 6400. ISO 12800 traci już najdrobniejsze szczegóły, ale nadal możemy korzystać z tej czułości. Ostatnia skalibrowana czułość - ISO 25600 - będzie się prezentowała przyzwoicie po zmniejszeniu obrazu. Wartości rozszerzalne należy traktować jako ostateczność, nie będą nadawać się do dużych wydruków.

ISO 100
ISO 200
ISO 400
ISO 800
ISO 1600
ISO 3200
ISO 6400
ISO 12800
ISO 25600
ISO ISO H1 (51200)
ISO H2 (102 400)

Reprodukcja kolorów

Canon EOS 6D nie ma najmniejszych problemów z poprawną reprodukcją kolorów. Składowe RGB podstawowych kolorów są dobrze zbalansowane i dają przyjemną dla oka kolorystykę zdjęć. Także czerwień wydaje się delikatnie bardziej zgaszona. Naturalnie prezentuje się także kolorystyka skóry. Nie możemy także narzekać na reprodukcję kolorów w trudnych warunkach oświetleniowych. W przypadku światła żarowego obserwujemy wyraźną dominantę pomarańczową, więc w ich przypadku warto upewnić się, że mamy włączone RAW-y.

Podsumowanie

Canon 6D pozwala na spokojne fotografowanie do ISO 3200, a nawet ISO 6400. Do tej czułości zarówno szczegółowość jak i nasycenie obrazu jest na wysokim poziomie. Nie mamy także zastrzeżeń do reprodukcji kolorów. Barwy reprodukowane przez 6D prezentują się naturalnie i przyjemnie dla oka. Jedynym mankamentem może być zbyt wyraźny ciepły zafarb w świetle żarowym.

+ niskie szumu do ISO 6400

+ reprodukcja szczegółów do ISO 6400

+ reprodukcja kolorów

Spis treści
Skopiuj link
Komentarze
Więcej w kategorii: Aparaty
Sony A1 II + FE 28-70 mm f/2 GM - pierwsze wrażenia i zdjęcia przykładowe (RAW)
Sony A1 II + FE 28-70 mm f/2 GM - pierwsze wrażenia i zdjęcia przykładowe (RAW)
Sony kończy rok z przytupem, prezentując dwie iście profesjonalne konstrukcje - najnowszy flagowy korpus Sony A1 II i uniwersalny, superjasny zoom średniego zasięgu. Czy nowy korpus...
15
Nikon Z50 II - pierwsze wrażenia i zdjęcia przykładowe (RAW)
Nikon Z50 II - pierwsze wrażenia i zdjęcia przykładowe (RAW)
Po pięciu latach Nikon prezentuje wreszcie następcę pierwszego amatorskiego korpusu w systemie Z. To nadal ta sama matryca, ale lepsza wydajność, bardziej rozbudowana ergonomia i...
23
Fujifilm X-M5 - pierwsze wrażenia i zdjęcia przykładowe [RAW]
Fujifilm X-M5 - pierwsze wrażenia i zdjęcia przykładowe [RAW]
Nowy Fujifilm X-M5 to najtańszy aparat w systemie, ale pod względem możliwości daleko mu do typowego amatorskiego korpusu. Czy to możliwe, że Fujifilm zrobiło wymarzony aparat dla...
33
Powiązane artykuły
Wczytaj więcej (15)