Zobacz, w jaki sposób Associated Press relacjonowała igrzyska w Rio

Autor: Michał Chrzanowski

23 Sierpień 2016
Artykuł na: 2-3 minuty

Igrzyska Olimpijskie już za nami, jednak zdjęcia wykonane podczas Olimpiady w Rio będą jeszcze przez wiele lat wzbudzały zachwyt i podziw. Zobaczcie kulisy pracy fotografów i edytorów agencji Associated Press.

Jeszcze kilka lat temu fotografowanie podczas dużych imprez sportowych było nie lada wyzwaniem. Często na drodze do uchwycenia wyjątkowych kadrów stawały różnego rodzaju ograniczenia - czy to sprzętowe czy też po prostu fizyczne. Przykładowo wykonywanie podwodnych zdjęć podczas zawodów pływackich było wręcz niemożliwe. Głównie dlatego, że fotografowie mają kategoryczny zakaz przebywania w basenie podczas trwania imprezy. W takich właśnie momentach z pomocą przychodzą nowe technologie.

Zakończone Igrzyska Olimpijskie w Rio były wręcz idealnym polem doświadczalnym dla najnowszych rozwiązań. Tak też jedna z największych światowych agencji fotograficznych, Getty Images wspomagała się specjalnymi podwodnymi robotami, dzięki czemu możemy podziwiać ikoniczne już fotografie pływaków. Teraz także Associated Press podzieliła się ze światem krótkim filmem, w którym zaprezentowała kulisy pracy swoich fotoreporterów i edytorów. Jak możemy zauważyć także i oni korzystali z bardzo zaawansowanych rozwiązań, które jeszcze kilka lat temu pozostawały jedynie w sferze marzeń.

 

Associated Press do Brazylii wysłała dokładnie 61 fotografów, osiem wielofunkcyjnych robotów oraz tuziny zautomatyzowanych kamer i aparatów. Każdego dnia wykonywanych było tysiące fotografii, których znaczna większość była zdalnie uchwycona. Następnie zdjęcia przesyłano do 16 edytorów, którzy wybierali najlepsze kadry z danego dnia. Wszelki przesył plików, jak również komunikacja odbywały się drogą kablową. I tu ciekawostka - potrzeba było aż ponad 50 km kabli, których rozstawienie i zainstalowanie zajęło dokładnie miesiąc.

Podczas trwania Igrzysk w Rio około 70% wykorzystanego sprzętu stanowiły aparaty firmy Canon - głównie flagowy model EOS-1D X Mark II. Z kolei najczęściej wybieranymi obiektywami były zmiennoogniskowe konstrukcje. Zdjęcia wykonane przez fotoreporterów jak również nieco więcej informacji dotyczących ich pracy znajdziecie na stronie www.ap.org.

Skopiuj link

Autor: Michał Chrzanowski

Stały bywalec naszego laboratorium. Ciągle patrzy na świat przez różne ogniskowe oraz przemierza miasta i wioski obwieszony sprzętem fotograficznym. Uwielbia stylowe aparaty, a także eleganckie i funkcjonalne akcesoria. Ma słabość do monochromu i suwaków w programie Lightroom, po godzinach – do literatury faktu i muzyki country.

Komentarze
Więcej w kategorii: Branża
Ten news was zaboli. Adobe podnosi ceny - za Plan Fotograficzny w 2025 roku zapłacicie ponad 100 zł miesięcznie
Ten news was zaboli. Adobe podnosi ceny - za Plan Fotograficzny w 2025 roku zapłacicie ponad 100...
Narzekaliście na system subskrypcji? To teraz zapłacicie za niego jeszcze więcej. Od 15 stycznia Adobe podnosi ceny poszczególnych planów. Ucierpią wszyscy, ale najbardziej nowi...
24
Plebiscyt Fotopolis 2024 - wybierz z nami najlepsze produkty i wydarzenia fotograficzne roku
Plebiscyt Fotopolis 2024 - wybierz z nami najlepsze produkty i wydarzenia fotograficzne roku
15 kategorii i ponad 100 nominacji - oto przekrój najgorętszych premier i wydarzeń ostatnich miesięcy. Wystartował plebiscyt na najlepsze produkty i wydarzenia fotograficzne 2024 roku!...
9
Canon zmienia sposób świadczenia usług gwarancyjnych i serwisowych w Polsce - od teraz aparaty będą naprawiane w Niemczech
Canon zmienia sposób świadczenia usług gwarancyjnych i serwisowych w Polsce - od teraz aparaty...
Z dniem 1 stycznia 2025 roku Canon kończy współpracę z firmą Pro Club. Od nowego roku wszelkie usługi gwarancyjne i serwisowe będą realizowane przez Canon Professional Service Center w...
11