Zobacz, w jaki sposób Associated Press relacjonowała igrzyska w Rio

Autor: Michał Chrzanowski

23 Sierpień 2016
Artykuł na: 2-3 minuty

Igrzyska Olimpijskie już za nami, jednak zdjęcia wykonane podczas Olimpiady w Rio będą jeszcze przez wiele lat wzbudzały zachwyt i podziw. Zobaczcie kulisy pracy fotografów i edytorów agencji Associated Press.

Jeszcze kilka lat temu fotografowanie podczas dużych imprez sportowych było nie lada wyzwaniem. Często na drodze do uchwycenia wyjątkowych kadrów stawały różnego rodzaju ograniczenia - czy to sprzętowe czy też po prostu fizyczne. Przykładowo wykonywanie podwodnych zdjęć podczas zawodów pływackich było wręcz niemożliwe. Głównie dlatego, że fotografowie mają kategoryczny zakaz przebywania w basenie podczas trwania imprezy. W takich właśnie momentach z pomocą przychodzą nowe technologie.

Zakończone Igrzyska Olimpijskie w Rio były wręcz idealnym polem doświadczalnym dla najnowszych rozwiązań. Tak też jedna z największych światowych agencji fotograficznych, Getty Images wspomagała się specjalnymi podwodnymi robotami, dzięki czemu możemy podziwiać ikoniczne już fotografie pływaków. Teraz także Associated Press podzieliła się ze światem krótkim filmem, w którym zaprezentowała kulisy pracy swoich fotoreporterów i edytorów. Jak możemy zauważyć także i oni korzystali z bardzo zaawansowanych rozwiązań, które jeszcze kilka lat temu pozostawały jedynie w sferze marzeń.

 

Associated Press do Brazylii wysłała dokładnie 61 fotografów, osiem wielofunkcyjnych robotów oraz tuziny zautomatyzowanych kamer i aparatów. Każdego dnia wykonywanych było tysiące fotografii, których znaczna większość była zdalnie uchwycona. Następnie zdjęcia przesyłano do 16 edytorów, którzy wybierali najlepsze kadry z danego dnia. Wszelki przesył plików, jak również komunikacja odbywały się drogą kablową. I tu ciekawostka - potrzeba było aż ponad 50 km kabli, których rozstawienie i zainstalowanie zajęło dokładnie miesiąc.

Podczas trwania Igrzysk w Rio około 70% wykorzystanego sprzętu stanowiły aparaty firmy Canon - głównie flagowy model EOS-1D X Mark II. Z kolei najczęściej wybieranymi obiektywami były zmiennoogniskowe konstrukcje. Zdjęcia wykonane przez fotoreporterów jak również nieco więcej informacji dotyczących ich pracy znajdziecie na stronie www.ap.org.

Skopiuj link

Autor: Michał Chrzanowski

Stały bywalec naszego laboratorium. Ciągle patrzy na świat przez różne ogniskowe oraz przemierza miasta i wioski obwieszony sprzętem fotograficznym. Uwielbia stylowe aparaty, a także eleganckie i funkcjonalne akcesoria. Ma słabość do monochromu i suwaków w programie Lightroom, po godzinach – do literatury faktu i muzyki country.

Komentarze
Więcej w kategorii: Branża
SWPA 2025 - Susan Meiselas z nagrodą za wybitny wkład w fotografię
SWPA 2025 - Susan Meiselas z nagrodą za wybitny wkład w fotografię
Jury nadchodzącej edycji Sony World Photography Award zadecydowało o przyznaniu corocznej nagrody honorowej za wybitny wkład w fotografię. Tym razem otrzymuję ją Susan Meiselas, której...
9
"Bezpieczniejsze polskie niebo" - nowe przepisy dla dronów
"Bezpieczniejsze polskie niebo" - nowe przepisy dla dronów
Projekt nowelizacji ustawy Prawo lotnicze został przyjęty przez Radę Ministrów. Polskie przepisy dotyczące dronów będą teraz dostosowane do unijnych - wprowadzają nowy podział operacji i...
1
Nowy dystrybutor FOMEI – Rudy Lis przejmuje oficjalną dystrybucję w Polsce
Nowy dystrybutor FOMEI – Rudy Lis przejmuje oficjalną dystrybucję w Polsce
Marka FOMEI zmienia dystrybutora. Popularny sprzęt oświetleniowy dla fotografów i filmujących oraz rozwiązania do druku przejmuje w Polsce firma Rudy Lis.
1