Akcesoria
Godox V100 - nowa definicja lampy reporterskiej?
Instagram to dziś jedno z głównych narzędzi pozwalających fotografom dotrzeć do szerszej publiczności. Wielu ciągle nie wie jednak jak skutecznie się za jego pomocą promować. Ten poradnik pozwoli Wam szybko opanować tę sztukę.
Czy je lubimy czy nie, media społecznościowe są dziś jednym z głównych sposobów dotarcia ze swoją twórczością do większego grona osób niż nasza rodzina i przyjaciele, a wśród nich prym wiodą Facebook i Instagram - ten drugi szczególnie bliski sercu fotografów. I choć serwis jest z nami już ponad 7 lat, a większość użytkowników zdołała już pojąć zasadę działania hashtagów i tego jak za ich pomocą zwiększyć zasięgi, ciągle wielu nie potrafi tego robić dobrze.
Kluczem do sukcesu jest tutaj właściwy dobór “słów kluczowych”, którymi chcemy opisać zdjęcie. Nic nie da nam oznaczanie zdjęć tagami, do których przypisane są miliony fotografii - nasza praca zwyczajnie zginie w strumieniu pojawiających się z każdą sekundą nowych obrazów. Trzeba też śledzić trendy i wiedzieć, które hashtagi są obecnie na czasie. Rozeznanie się w temacie może przyprawić o ból głowy, ale na szczęście w internecie możemy znaleźć użyteczne pomoce, jak choćby ten poradnik przygotowany przez serwisy Feature Shoot i Photoshelter.
Opracowanie zawiera zbiór popularnych, ale wciąż nie zaśmieconych tagów tematycznych, pogrupowanych według 11 rodzajów fotografii (zdjęcia podróżnicze, portret, czerń i biel, street, architektura, minimalizm, dokument, krajobraz, fotografia analogowa, sztuka, fotografia lotniczna) wraz z opisami nakierowującymi nas na motyw przewodni zdjęć zamieszczanych z danym oznaczeniem.
To jednak nie wszystko. Dużo bardziej przydatną rzeczą z punktu widzenia fotografów szukających sposobów na dotarcie do większej liczny odbiorców będzie lista kont udostępniających nadsyłane zdjęcia, z których każde śledzone jest przez co najmniej kilkadziesiąt tysięcy użytkowników. Publikacja na takim profilu niejednemu fotografowi pozwoliła napędzić swoją karierę.
Co najważniejsze, poradnik jest darmowy. Aby go pobrać wystarczy jedynie zapisać się do newslettera serwisu Photoshelter (z którego równie szybko możemy się wypisać).
Poradnik możecie pobrać tutaj.