Akcesoria
Godox V100 - nowa definicja lampy reporterskiej?
Instagram stawia na wideo. W opublikowanym przed weekendem wywiadzie, szef serwisu Adam Mosseri zapowiedział zmianę kierunku rozwoju aplikacji. Czy stanie się drugim Tik-Tokiem?
Wideo będzie nowym priorytetem. Już niedługo, użytkownicy prawdopodobnie zobaczą w swoim feedzie również rekomendowane filmy w formie pełnoekranowej (a więc pochodzące również z kont których nie obserwują). Jak mówi Mosseri, będą to głównie „zabawne, wciągające treści zorientowane na urządzenia mobilne.”
pour one out for the still photography fans in your lives https://t.co/z8JW01gojO pic.twitter.com/42oUkndMgn
— Alex Fitzpatrick (@AlexJamesFitz) June 30, 2021
Trudno odczytywać to inaczej jak próbę konkurowania z rosnącym wciąż Chińskim Tik-Tokiem, który wydaje się najlepiej trafiać dziś do najmłodszych odbiorców. Kopiowanie rozwiązań innych platform nie jest też czymś nowym w przypadku Instagrama, na co najlepszym przykładem było chociażby wprowadzenie Instastories – znikających po 24 godzinach krótkich relacji, na których bazował Snapchat.
Co to oznacza dla fotografów? Czy Instagram przestanie być najlepszym miejscem promocji ich usług i twórczości? Zmiany z pewnością nie są po myśli wielu twórców, którzy zainwestowali czas, a często również niemałe pieniądze w rozwój swojego Instagramowego „portfolio”. I wielu z nich dało już wyraz niezadowolenia w komentarzach pod wideo, które Mosseri opublikował na swoim koncie.
Wyświetl ten post na Instagramie.