Wydarzenia
Sprawdź promocje Black Friday w Cyfrowe.pl
Znany serwis z każdą aktualizacją coraz mocniej przekształca się w platformę komercyjną. I choć dla wielu zabija to jego sens, nowa funkcjonalność może okazać się jedną z najważniejszych dla zawodowych fotografów.
W ciągu kilku lat swojego istnienia Instagram stał się jednym z największych serwisów społecznościowych na świecie. Nic dziwnego, że jego właściciel (Facebook) w końcu postanowił swój biznes skomercjalizować. Na przestrzeni ostatniego roku serwis przeszedł szereg diametralnych zmian, pojawiły się m.in.: niesławna filtracja strumienia aktualności, reklamy, konta biznesowe i nowe możliwości prezentowania materiału.
Choć ewolucja w tym kierunku ma wielu przeciwników, nowe funkcje coraz chętniej wykorzystywane są przez użytkowników serwisu. Jeśli jednak uważacie, że zmiany zabiły cały urok Instagrama i zamierzaliście zawiesić swoje konto, pora się nad tym mocno zastanowić. Niebawem serwis wprowadzić ma funkcję, która może nadać rozpędu Waszej fotograficznej pracy.
Jak poinformował wczoraj serwis Bloomberg, twórcy Instagrama zamierzają udostępnić możliwość rezerwowania usług bezpośrednio za pomocą aplikacji. Dla fotografów, którzy poświęcają dużo czasu na zaznaczenie swojej obecności w mediach społecznościowych, może to oznaczać garść nowych zleceń, bo choć większość traktujących na poważnie Instagrama osób i tak zawierało informacje kontaktowe na swoich profilach, funkcjonalność taka z pewnością będzie bardziej zachęcająca. Zwłaszcza że w dzisiejszym, “pędzącym” świecie technologii każde uproszczenie i przyspieszenie danych czynności wydaje się być ciepło przyjmowane przez użytkowników.
Nowa funkcja szczególnie atrakcyjna wydaje nam się być dla fotografów ślubnych i reklamowych, ale na pewno skorzystają z niej także osoby zajmujące się innymi dziedzinami. Instagram dla wielu dziś przecież stanowi jeden z głównych kanałów promocji swoich zdjęć. Będzie to też okazja by wreszcie sprawdzić na ile jest ona skuteczna.
Możliwość rezerwacji usług i zleceń pojawić ma się w ciągu kilku najbliższych miesięcy. Więcej informacji znajdziecie pod adresem bloomberg.com.
(fot. okładkowa: pexels.com)