Akcesoria
Godox V100 - nowa definicja lampy reporterskiej?
93%
Kompaktowy Canon RF 70-200 mm f/4L IS USM ma być najbardziej atrakcyjną opcją na wejście w świat reporterskich długich zoomów we współczesnych systemach belzusterkowych. Czy jednak oferuje na tyle więcej od swojego lustrzankowego pierwowzoru, by uzasadnić dużo wyższą cenę? Sprawdzamy to w naszym teście.
Dystorsję mierzymy dla plików RAW w najwyższej dostępnej rozdzielczości, dla najniższego ISO i z najniższymi ustawieniami odszumiania. Przedstawiony wykres pokazuje poziom i charakterystykę dystorsji dla danej ogniskowej. Pole nr 1 przedstawia faktyczną dystorsję, kolejne jej uwydatnienie, pozwalające lepiej zorientować się w jej charakterze.
Obiektyw Canon RF 70-200 mm f/4L IS USM doskonale radzi sobie z dystorsją w całym zakresie ogniskowych. Jak można się spodziewać, charakterystycznie dla tego typu obiektywów przy krótkich krańcu ogniskowych mamy do czynienia z dystorsją wypukłą, która wraz z zoomowaniem zmienia się w dystorsję wklęsłą, jednak jej rozmiar jest tak znikomy, że w żadnej sytuacji nie będzie ona sprawiać problemu.
Pole nr 1 przedstawia faktyczną dystorsję, kolejne jej uwydatnienie, pozwalające lepiej zorientować się w jej charakterze
Dystorsja sięga maksymalnie 0,41% dla ogniskowej 70 mm i -0,48% dla ogniskowej 200 mm, co w większości sytuacji pozostanie praktycznie niezauważalne dla ludzkiego oka.