Podsumowanie

Wyniki testu:
Jakość obrazu:
8
Cena / Jakość:
6.5
Optyka:
7
Budowa:
7.5
Marka:
Samyang
Nasza ocena:

81%

Obiektyw AF 35 mm f/1.4 FE to czwarta stałka Samyanga z autofokusem zaprojektowana do bezlusterkowego systemu Sony. Dziś sprawdzamy, co dokładnie ma do zaoferowania ten model i czy sprosta on wyśrubowanym oczekiwaniom zaawansowanych fotografów.

Autor: Michał Chrzanowski

31 Maj 2018
Artykuł na: 23-28 minut
Spis treści

Podsumowanie

Samyang w segmencie obiektywów do pełnoklatkowych bezlusterkowców Sony rośnie w siłę. Już poprzednie stałki koreańskiego producenta oferowały fenomenalny stosunek jakości do ceny, to jednak najnowszy AF 35 mm f/1.4 FE jest jak na razie ukoronowaniem tej linii szkieł. Po pierwsze, jest to najtańsza konstrukcja z autofokusem o takich parametrach do systemu Sony E. Po drugie, zapewnia naprawdę dobrą jakość i plastykę obrazu, która może się podobać. Tak więc konstruktorzy Samyanga mogą być z siebie dumni.

Ogromnymi zaletami tego modelu są precyzyjny i szybki autofokus, a także wysoka rozdzielczość na każdej z przysłon. Niemniej jednak nieco mniejsza wyrazistość na f/1.4 może już lekko zaniepokoić wymagających fotografów, którzy od tej stałki mogli oczekiwać czegoś więcej. Ale wciąż podczas pracy na nominalnym otworze przysłony nie może być mowy o słabej jakości obrazu (zwłaszcza w centrum) - po prostu mogłaby być odrobinę wyższa. Natomiast w kwestii korygowania wad optyki jest dobrze, jednak do ideału zabrakło. Aberracja chromatyczna nie powinna stanowić problemu. Co innego zauważalna dystorsja i ogromna winieta, która jedynie nieznacznie ustępuje po przymknięciu przysłony. Warto jednak zauważyć, że zbliżone wartości otrzymał największy konkurent, Sony Zeiss FE 35 mm f/1.4 Distagon T* ZA, który jest o 4500 zł droższy od testowanego Samyanga.

Plusy

  • bardzo dobra jakość wykonania
  • minimalistyczny i stylowy design
  • wydajny i precyzyjny autofokus
  • dobra wyrazistość zdjęć w centrum kadru na nominalnym otworze f/1.4
  • wysoka rozdzielczość w centrum i na brzegach kadru (od przysłony f/2.8)
  • duża kontrastowość i odpowiednie przenoszenie kolorów
  • dobrze korygowana aberracja chromatyczna

Minusy

  • duże wymiary
  • brak uszczelnień
  • mniejsza rozdzielczość obrazu na brzegach (przysłona f/1.4)
  • zauważalna dystorsja
  • ogromna winieta na f/1.4, która jedynie nieznacznie ustępuje po przymknięciu przysłony
  • słabsza praca w kontrastowym i mocnym oświetleniu
Oceny szczegółowe
Jakość obrazu:
8
Cena / Jakość:
6.5
Optyka:
7
Budowa:
7.5
Ocena ogólna

81%

Dodaj ocenę i odbierz darmowy e-book
Digital Camera Polska
Spis treści
Skopiuj link

Autor: Michał Chrzanowski

Stały bywalec naszego laboratorium. Ciągle patrzy na świat przez różne ogniskowe oraz przemierza miasta i wioski obwieszony sprzętem fotograficznym. Uwielbia stylowe aparaty, a także eleganckie i funkcjonalne akcesoria. Ma słabość do monochromu i suwaków w programie Lightroom, po godzinach – do literatury faktu i muzyki country.

Komentarze
Więcej w kategorii: Obiektywy
Nikon Nikkor Z 28-400 mm f/4-8 VR - test praktyczny i zdjęcia przykładowe [RAW]
Nikon Nikkor Z 28-400 mm f/4-8 VR - test praktyczny i zdjęcia przykładowe [RAW]
To ponad 14-krotny zoom do aparatów pełnoklatkowych - obiektyw do wszystkiego. Jest przy tym dość lekki i poręczny. Na fotowyprawie na Sycylię z firmą Nikon sprawdziliśmy co potrafi.
32
Nowe hybrydowe obiektywy Canon RF - pierwsze wrażenia
Nowe hybrydowe obiektywy Canon RF - pierwsze wrażenia
Unikalny zoom RF 70-200 mm f/2.8 IS USM Z oraz stałki RF 50 mm f/1.4 VCM i 24 mm f/1.4 VCM wzbogacają katalog szkieł Canona przeznaczonych jednocześnie do filmu i fotografii. Nowym...
25
Sigma 500 mm f/5.6 DG DN OS Sports - opinia Wojciecha Sobiesiaka
Sigma 500 mm f/5.6 DG DN OS Sports - opinia Wojciecha Sobiesiaka
Sigma 500 mm f/5.6 DG DN OS to unikalny teleobiektyw, który łączy wysoką jakość optyczną z wyjątkowo lekką i kompaktową jak na tę klasę obiektywu obudową. O tym jak sprawdza się w rzeczywistej...
32
Powiązane artykuły
Wczytaj więcej (1)