Rozdzielczość

Wyniki testu:
Jakość obrazu:
8
Cena / Jakość:
6.5
Optyka:
7
Budowa:
7.5
Marka:
Samyang
Nasza ocena:

81%

Obiektyw AF 35 mm f/1.4 FE to czwarta stałka Samyanga z autofokusem zaprojektowana do bezlusterkowego systemu Sony. Dziś sprawdzamy, co dokładnie ma do zaoferowania ten model i czy sprosta on wyśrubowanym oczekiwaniom zaawansowanych fotografów.

Autor: Michał Chrzanowski

31 Maj 2018
Artykuł na: 23-28 minut
Spis treści

Rozdzielczość

Na osi poziomej wykresu umieściliśmy przysłony, a na osi pionowej pary linii na milimetr (MTF50 dla pliku RAW). Za przyzwoite wyniki uznajemy te powyżej 20 lp/mm.

W dniu premiery producent zapewniał, że wyrazistość i szczegółowość obrazu będzie mocną stroną jasnej 35-tki. Z całą pewnością możemy powiedzieć, że dotrzymał on danego słowa. Obiektyw zapewnia dobrą rozdzielczość, choć nieco więcej oczekiwaliśmy od nominalnego otworu przysłony. A zapewne właśnie f/1.4 będzie jedną z częściej wykorzystywanych przysłon.

W centrum kadru (na f/1.4) zanotowaliśmy 26 lp/mm. Nieco słabiej wypadła jakość obrazu na brzegach - 21 lp/mm. Warto jednak zauważyć, że na nominalnym otworzy przysłony nie mamy do czynienia z denerwującym spadkiem wyrazistości. Jeśli natomiast zechcemy wyciągnąć maksimum z testowanego Samyanga, to przysłonę powinniśmy przymknąć do f/5.6, gdzie na wykresie funkcji MTF50 dla plików RAW obiektyw osiągnął wartości: 49 lp/mm (centrum) i 45 lp/mm (brzegi). Ale to nie wszystko. Optymalną i relatywnie wyrównaną rozdzielczością będziemy cieszyć się od f/2.8 aż do f/5.6 (często używany zakres przysłon). Natomiast od f/8 brzegi zaczną minimalnie tracić na wyrazistości - choć wciąż zdjęcia będą prezentować się dobrze.

Rozdzielczość obrazu w praktyce

1/1250s, f/1.4, ISO 100
Dodaj ocenę i odbierz darmowy e-book
Digital Camera Polska
Spis treści
Skopiuj link

Autor: Michał Chrzanowski

Stały bywalec naszego laboratorium. Ciągle patrzy na świat przez różne ogniskowe oraz przemierza miasta i wioski obwieszony sprzętem fotograficznym. Uwielbia stylowe aparaty, a także eleganckie i funkcjonalne akcesoria. Ma słabość do monochromu i suwaków w programie Lightroom, po godzinach – do literatury faktu i muzyki country.

Komentarze
Więcej w kategorii: Obiektywy
Nikon Nikkor Z 28-400 mm f/4-8 VR - test praktyczny i zdjęcia przykładowe [RAW]
Nikon Nikkor Z 28-400 mm f/4-8 VR - test praktyczny i zdjęcia przykładowe [RAW]
To ponad 14-krotny zoom do aparatów pełnoklatkowych - obiektyw do wszystkiego. Jest przy tym dość lekki i poręczny. Na fotowyprawie na Sycylię z firmą Nikon sprawdziliśmy co potrafi.
32
Nowe hybrydowe obiektywy Canon RF - pierwsze wrażenia
Nowe hybrydowe obiektywy Canon RF - pierwsze wrażenia
Unikalny zoom RF 70-200 mm f/2.8 IS USM Z oraz stałki RF 50 mm f/1.4 VCM i 24 mm f/1.4 VCM wzbogacają katalog szkieł Canona przeznaczonych jednocześnie do filmu i fotografii. Nowym...
25
Sigma 500 mm f/5.6 DG DN OS Sports - opinia Wojciecha Sobiesiaka
Sigma 500 mm f/5.6 DG DN OS Sports - opinia Wojciecha Sobiesiaka
Sigma 500 mm f/5.6 DG DN OS to unikalny teleobiektyw, który łączy wysoką jakość optyczną z wyjątkowo lekką i kompaktową jak na tę klasę obiektywu obudową. O tym jak sprawdza się w rzeczywistej...
32
Powiązane artykuły
Wczytaj więcej (1)