Ustawianie ostrości

Wyniki testu:
Jakość obrazu:
8
Cena / Jakość:
6.5
Optyka:
7
Budowa:
7.5
Marka:
Samyang
Nasza ocena:

81%

Obiektyw AF 35 mm f/1.4 FE to czwarta stałka Samyanga z autofokusem zaprojektowana do bezlusterkowego systemu Sony. Dziś sprawdzamy, co dokładnie ma do zaoferowania ten model i czy sprosta on wyśrubowanym oczekiwaniom zaawansowanych fotografów.

Autor: Michał Chrzanowski

31 Maj 2018
Artykuł na: 23-28 minut
Spis treści

Ustawianie ostrości

Samyang stosunkowo szybko zbudował rodzinę obiektywów z autofokusem. Jednak początki nie należały do wyjątkowo udanych - choć wyglądały wielce obiecująco. Model AF 50 mm f/1.4 FE był precyzyjny. Był również głośny i z pewnością nie należał do demonów prędkości. W przypadku AF 14 mm f/2.8 FE i AF 35 mm f/2.8 FE było już lepiej, co dowodzi sukcesywne prace Samyanga nad usprawnieniem automatyki ostrzenia. Jednak jak w takim razie wypadnie stałka AF 35 mm f/1.4 FE, która - biorąc pod uwagę specyfikę - może być kuszącą propozycją między innymi dla fotografów ślubnych.

Najnowszy Samyang został wyposażony w silnik LSM (Linear Supersonic Motor), który jest wspomagany systemem wewnętrznego ogniskowania, polegającym na przesuwaniu skupiających soczewek środkowych i tylnych bez przesuwania elementów umieszczonych z przodu układu optycznego.

W kwestii automatyki ostrzenia zauważyliśmy sporo zmian na lepsze. Po pierwsze, praca obiektywu jest niemalże niesłyszalna. To bez dwóch zdań najcichsza konstrukcja Samyanga z AF. Po drugie, obiektyw ostrzy szybko. Na poprawne wyostrzenie (z planu dalekiego na bliski) potrzebuje dokładnie 0.38 sekundy, co jest dobrym wynikiem w tej klasie sprzętu. Dla przykładu, Sony Zeiss Distagon T* FE 35 mm f/1.4 ZA potrzebował około pół sekundy. Po trzecie, Samyangowi nie można odmówić precyzji. Obiektyw trafia w punkt - nawet z bliskiej odległości (minimalna odległość ostrzenie wynosi 30 cm).

Do tego jest również wygodny podczas manualnego ostrzenia. Pomocny w tym jest rowkowany pierścień, który obraca się wyjątkowo płynnie. Nie zapominamy także o możliwości podglądu ostrzenia dostępnego w aparatach Sony, dzięki któremu dokładnie wyostrzymy nawet drobne detale.

Dodaj ocenę i odbierz darmowy e-book
Digital Camera Polska
Spis treści
Skopiuj link

Autor: Michał Chrzanowski

Stały bywalec naszego laboratorium. Ciągle patrzy na świat przez różne ogniskowe oraz przemierza miasta i wioski obwieszony sprzętem fotograficznym. Uwielbia stylowe aparaty, a także eleganckie i funkcjonalne akcesoria. Ma słabość do monochromu i suwaków w programie Lightroom, po godzinach – do literatury faktu i muzyki country.

Komentarze
Więcej w kategorii: Obiektywy
Nikon Nikkor Z 28-400 mm f/4-8 VR - test praktyczny i zdjęcia przykładowe [RAW]
Nikon Nikkor Z 28-400 mm f/4-8 VR - test praktyczny i zdjęcia przykładowe [RAW]
To ponad 14-krotny zoom do aparatów pełnoklatkowych - obiektyw do wszystkiego. Jest przy tym dość lekki i poręczny. Na fotowyprawie na Sycylię z firmą Nikon sprawdziliśmy co potrafi.
32
Nowe hybrydowe obiektywy Canon RF - pierwsze wrażenia
Nowe hybrydowe obiektywy Canon RF - pierwsze wrażenia
Unikalny zoom RF 70-200 mm f/2.8 IS USM Z oraz stałki RF 50 mm f/1.4 VCM i 24 mm f/1.4 VCM wzbogacają katalog szkieł Canona przeznaczonych jednocześnie do filmu i fotografii. Nowym...
25
Sigma 500 mm f/5.6 DG DN OS Sports - opinia Wojciecha Sobiesiaka
Sigma 500 mm f/5.6 DG DN OS Sports - opinia Wojciecha Sobiesiaka
Sigma 500 mm f/5.6 DG DN OS to unikalny teleobiektyw, który łączy wysoką jakość optyczną z wyjątkowo lekką i kompaktową jak na tę klasę obiektywu obudową. O tym jak sprawdza się w rzeczywistej...
32
Powiązane artykuły
Wczytaj więcej (1)