Autofokus

Wyniki testu:
Jakość obrazu:
8
Cena / Jakość:
6.5
Optyka:
8
Budowa:
8
Marka:
Tamron
Nasza ocena:

80%

Zaawansowana rodzina SP Tamrona powiększyła się o kolejnego reprezentanta. Nowy model SP 90 mm f/2.8 Di VC USD 1:1 Macro ma okazać się pierwszym wyborem miłośników makrofotografii. Czy tak się stanie? Przekonajcie się o tym dzięki naszemu testowi.

Autor: Michał Chrzanowski

17 Marzec 2016
Artykuł na: 29-37 minut
Spis treści

Autofokus 

Na pokładzie nowego Tamrona znajdziemy silnik USD (Ultrasonic Silent Drive). Ponadto, jak podkreśla producent, jest on zoptymalizowany odpowiednio do makrofotografii. Dzięki temu ma być cichy i działać ze zwiększoną prędkością i precyzją podczas fotografowania. Obiektyw został również wyposażony w system wewnętrznego ogniskowania. Polega on na przesuwaniu mniejszych soczewek środkowych i tylnych bez przesuwania większych soczewek umieszczonych z przodu układu optycznego. Oznacza to, że całkowita długość obiektywu nie zmienia się podczas ostrzenia, dzięki czemu będziemy mogli przymocować filtry o średnicy 62 mm. Jak w takim razie w praktyce wypadł autofokus?

Niestety AF to jedna ze słabszych stron nowego Tamrona. Przeostrzanie przez cały zakres odległości (od 30 cm do nieskończoności) zajmuje sporo, bo około 0,6-0,9 sekundy. Jest to więc wynik przeciętny. Niemniej jednak pod uwagę należy wziąć przesuwanie się stosunkowo ciężkich elementów optycznych obiektywu, a to ma znaczący wpływ na ostateczny rezultat. Trochę lepiej wygląda sytuacja w momencie ustawiania ostrości w mniejszym zakresie, na przykład od 30 cm do pół metra. Wtedy obiektyw potrzebuje od 0,3 do 0,6 sekundy, aby poprawnie wyostrzyć obraz, co uznajemy za wyczyn zadowalający.

Ponadto w nowym Tamronie występuje charakterystyczne i niestety irytujące “poszukiwanie ostrości” - zwłaszcza gdy mamy wybrany pełny zakres odległości. Niemniej jednak AF jest cichy i precyzyjny, dzięki czemu mamy pewność, że kiedy obiektyw ustawi już ostrość, zrobi to w punkt.

Dodaj ocenę i odbierz darmowy e-book
Digital Camera Polska
Spis treści
Skopiuj link

Autor: Michał Chrzanowski

Stały bywalec naszego laboratorium. Ciągle patrzy na świat przez różne ogniskowe oraz przemierza miasta i wioski obwieszony sprzętem fotograficznym. Uwielbia stylowe aparaty, a także eleganckie i funkcjonalne akcesoria. Ma słabość do monochromu i suwaków w programie Lightroom, po godzinach – do literatury faktu i muzyki country.

Komentarze
Więcej w kategorii: Obiektywy
Nowe hybrydowe obiektywy Canon RF - pierwsze wrażenia
Nowe hybrydowe obiektywy Canon RF - pierwsze wrażenia
Unikalny zoom RF 70-200 mm f/2.8 IS USM Z oraz stałki RF 50 mm f/1.4 VCM i 24 mm f/1.4 VCM wzbogacają katalog szkieł Canona przeznaczonych jednocześnie do filmu i fotografii. Nowym...
24
Sigma 500 mm f/5.6 DG DN OS Sports - opinia Wojciecha Sobiesiaka
Sigma 500 mm f/5.6 DG DN OS Sports - opinia Wojciecha Sobiesiaka
Sigma 500 mm f/5.6 DG DN OS to unikalny teleobiektyw, który łączy wysoką jakość optyczną z wyjątkowo lekką i kompaktową jak na tę klasę obiektywu obudową. O tym jak sprawdza się w rzeczywistej...
32
Sony FE 85 mm f/1.4 GM II - test obiektywu
Sony FE 85 mm f/1.4 GM II - test obiektywu
Nowa portretówka Sony to pierwsza stałka ze zaktualizowanej serii GM II. Otrzymujemy m.in. udoskonaloną, lżejszą konstrukcję, nowy silnik AF i jeszcze bardziej wyżyłowaną optykę. Czy...
37
Powiązane artykuły