Fujifilm Fujinon XF 23mm f/1,4 R - test

Obiektyw Fujifilm Fujinon XF 23mm f/1,4 R to jasne szkło stałoogniskowe dające ekwiwalent 35mm. Jest ono dedykowane do bezlusterkowców Fujifilm.

Autor: Marcin Grabowiecki

24 Październik 2014
Artykuł na: 17-22 minuty


7. Rozdzielczość JPEG

Tak jak w poprzednim dziale na osi poziomej wykresu umieściliśmy przysłony, a na osi pionowej pary linii na milimetr. W przypadku plików JPEG wartości są wyższe, ale reguła podobna. Wysoka jakość obrazu utrzymuje się od f/2,8, chociaż w tym przypadku nawet na niższych przesłonach granica przyzwoitości jest przekroczona.

Najwyższe wartości uzyskaliśmy dla f/8 - 51 lp/mm w centrum oraz 50,32 lp/mm w brzegach. Ponadprzeciętna jakość obrazu utrzymuje się w przedziale f/2,8-f/16.

Wykres dotyczy funkcji MTF50 dla zielonego kanału kolorystycznego. Wartości zostały uśrednione do rozmiaru pełnej klatki, tak aby były porównywalne z innymi zestawami.


Specyfikacja;
Konstrukcja;
Ustawianie ostrości;
Stabilizacja;
Rozdzielczość RAW;
Rozdzielczość JPEG;
Rozmycie;
Aberracja chromatyczna;
Dystorsja;
Winietowanie;
Odblaski;
Podsumowanie;
Zdjęcia do pobrania

Dodaj ocenę i odbierz darmowy e-book
Digital Camera Polska
Skopiuj link
Komentarze
Więcej w kategorii: Obiektywy
Zeiss Otus ML 50 mm f/1.4 i Otus ML 85 mm f/1.4 - pierwsze wrażenia i zdjęcia przykładowe (RAW)
Zeiss Otus ML 50 mm f/1.4 i Otus ML 85 mm f/1.4 - pierwsze wrażenia i zdjęcia przykładowe (RAW)
Zeiss powraca na rynek optyki systemowej z dwiema stałkami ze znanej i cenionej serii Otus. Nowy standard i portretówka debiutują z mocowaniem dla bezlusterkowców Canon, Nikon i Sony. Podczas...
19
Sony FE 400-800 mm f/6.3-8 G OSS - pierwsze wrażenia i zdjęcia przykładowe (RAW)
Sony FE 400-800 mm f/6.3-8 G OSS - pierwsze wrażenia i zdjęcia przykładowe (RAW)
Pierwszy na rynku pełnoklatkowy telezoom 400-800 mm ma być odpowiedzią na potrzeby fotografów przyrody, a zwłaszcza „ptasiarzy”. Czy jednak okaże się bardziej praktyczny od...
5
Sony FE 16 mm f/1.8 G - pierwsze wrażenia i zdjęcia przykładowe (RAW)
Sony FE 16 mm f/1.8 G - pierwsze wrażenia i zdjęcia przykładowe (RAW)
Nowa szerokokątna stałka z serii G celuje w idealny balans pomiędzy modelami 14 mm f/1.8 i 20 mm f/1.8, oferując wysokiej jakości optykę w bardzo kompaktowej obudowie z przystępną...
11
Powiązane artykuły