Canon EOS R6 Mark II - test aparatu

Wyniki testu:
Jakość obrazu:
9.5
Ergonomia:
10
Cena / Jakość:
8.5
Wydajność:
9
Funkcjonalność:
9
Marka:
Canon
Nasza ocena:

95%

Druga generacja uniwersalnej pełnej klatki pretenduje do miana najbardziej wszechstronnego, a zarazem najbardziej użytecznego aparatu pełnoklatkowego na rynku. Sprawdzamy czy może zasłużyć na miano nowego standardu pracy zawodowych fotografów.

Autor: Maciej Luśtyk

4 Maj 2023
Artykuł na: 49-60 minut
Spis treści

Pokazane w 2020 roku modele Canon EOS R5 i R6 nakreśliły nowy rozdział w historii bezlusterkowców producenta i naznaczyły diametralną zmianę w sposobie segmentowania oferty. O ile ich nazewnictwo nawiązywało do lustrzanowych serii 5D i 6D, obydwa modele reprezentowały klasę o oczko wyższą od swoich pierwowzorów. Tak też EOS R5 stał się czymś na wzór połączenia serii 5DSr i EOS-1D X, a duchowym spadkobiercą serii 5D został właśnie EOS R6.

Aparat ten, choć do dzisiaj pozostaje jednym z naszych ulubionych korpusów w historii, mial jednak swoje wady. A właściwie jedną, która choć ma stosunkowo niewielki wpływ na pracę, to silnie oddziałuje na fotografów. Chodzi oczywiście o jedynie 20-megapikselowy sensor, który z pewnością zraził do konstrukcji rzesze potencjalnie zainteresowanych nią twórców.

Zobacz wszystkie zdjęcia (6)

Producent zapewne szybko zdał sobie z tego sprawę, bo oto niemal równo w dwa lata po jego premierze na rynku debiutuje model Canon EOS R6 Mark II - wyposażony już w sensor o rozdzielczości 24 Mp, a dodatkowo znacznie usprawniony pod względem wydajności.

Oprócz większej rozdzielczości matrycy, Canon EOS R6 Mark II zapewnia m.in: jeszcze doskonalszy system śledzenia AF z rozpoznawaniem obiektów, tryb seryjny do 40 kl./s, lepiej zoptymalizowany pobór mocy, uaktualniony interfejs i jeszcze bardziej zaawansowany zestaw funkcji wideo - z pełnoklatkową rejestracją 4K 60 kl./s 10-bit 4:2:2 i pojawiającą się w aparacie bezlusterkowym po raz pierwszy funkcją False Color na czele.

Tak wyposażony, Canon EOS R6 Mark II to poważny pretendent to tytułu najbardziej uniwersalnego korpusu segmentu semi-pro i atrakcyjna konkurencja dla modeli Sony A7 IV, NIkon Z6 II i Lumix S5II, choć prawdę mówiąc jego możliwości spokojnie pozwalają mu też rywalizować z korpusami typowo reporterskimi. Przy cenie 12799 zł, nowe body jest zdecydowanie najdroższe z całej stawki, ale przynajmniej w teorii, ma też najwięcej do zaoferowania.

Czy wreszcie więc doczekaliśmy się hybrydy idealnej, która uciągnie zarówno wymagającą pracę fotograficzne, jak i zaawansowane realizacje wideo? Sprawdzamy to na kolejnych stronach testu.

Porównanie rozmiarów matrycy:

Przeczytaj także:
Canon EOS R6 Mark II - diament oszlifowany

Jeden z najlepszych korpusów Canona w historii doczekał się aktualizacji raptem 2 lata po premierze poprzednika. Choć usprawnień nie ma dużo, to sprawiają, że nowy, wyposażony w 24-megapikselową matrycę Canon EOS R6 Mark II może pretendować do miana najbardziej uniwersalnego korpusu na rynku. [Czytaj więcej]
Canon EOS R6 Mark II - pierwsze wrażenia

Canon prezentuje następcę jednego ze swoich najlepszych aparatów w historii. Co nowego ma do zaoferowania Canon EOS R6 Mark II i czy rzeczywiście warto wybrać go zamiast pierwszej wersji? [Czytaj więcej]

Canon EOS R6 Mark II - specyfikacja:

Nazwa Canon EOS R6 Mark II
Producent Canon
Typ aparatu bezlusterkowiec
Matryca Full Frame (35,9 x 24 mm)
CMOS
Efektywna rozdzielczość 24 Mp
Matryca pełna klatka
Czułość ISO 100
ISO 200
ISO 400
ISO 800
ISO 1600
ISO 3200
ISO 6400
ISO 12800
ISO 25600
ISO 51200
ISO 102400
ISO 204800 (rozszerzona)
Procesor DIGIC X
Rozdzielczość maksymalna 6000 x 4000
Formaty obrazu 3:2
4:3
16:9
1:1
Formaty zapisu RAW
JPEG
HEIF
Balans bieli auto
manualny
ustawienie w Kelvinach
ustawienia predefiniowane
Mocowanie obiektywu Canon RF
Kontrola błysku TTL Auto
Auto
Manual
Redukcja efektu cz. oczu
Synchronizacja z długimi czasami
wymuszona (błysk wypełniający)
Synchronizacja na pierwszą kurtynę migawki
Stabilizacja stabilizacja matrycy
8 EV (z kompatybilnymi obiektywami)
Synchronizacja z lampą 1/250 s
Tryby ekspozycji auto
P, A, S, M
scenerie
tryby użytkownika
Bulb
tryb filmowy
Karta pamięci SD/SDHC/SDXC
dwa gniazda
UHS-II
Kompensacja ekspozycji +/- 3 EV w skoku co 1/3 lub 1/2 EV
Migawka 1/8000 - 30 s
Migawka elektroniczna 1/8000 s - 30 s
Blokada ekspozycji półpozycja spustu migawki
przycisk AEL
Bracketing ekspozycji 2, 3, 5 albo 7 klatek +/- 0,3 / 0,5 EV
Zdjęcia seryjne 12 kl/s
Pomiar światła matrycowy
centralnie-ważony
punktowy
uśredniony
Pomiar ostrości Detekcja fazy (Dual Pixel CMOS AF II, 100% pokrycia kadru, 4897 punktów AF)
Tryb pracy AF pojedynczy AF
ciągły AF
ustawienie ręczne (MF)
śledzący AF
AF dotykowy
wykrywanie oka
Blokada ostrości półpozycja spustu migawki
przycisk AF-Lock
Wizjer wizjer elektroniczny
3 680 000 punktów
powiększenie 0,76x
Ekran LCD 3-calowy
obrotowy
odchylany
dotykowy
1 620 000 punktów
Rejestracja filmów 4K 60 kl./s
Full HD 1080p 180 kl./s
Złącza microHDMI
gniazdo mikrofonu
gniazdo słuchawek
Wi-Fi
USB 3.2 (USB-C) z możliwością zasilania
Pilot możliwość sterowania przez Wi-Fi
GPS Nie
Zasilanie LP-E6N
LP-E6NH
Wydajność zasilania 750 zdjęc
Obudowa uszczelniona
częściowo magnezowa
plastikowa
Wymiary 138,4 × 98,4 × 88,4 mm
Waga 670 g
Stopka akcesoriów tak
Gwint statywu Tak
Funkcje indywidualne Przetwarzanie RAW w Chmurze
Symulacja wizjera optycznego
RAW Burst (zapis serii w pętli do 5 sekundy przed wciśnięciem spustu migawki)
False Color w trybie wideo

Dodaj ocenę i odbierz darmowy e-book
Digital Camera Polska
Spis treści

Poprzednia

Skopiuj link

Autor: Maciej Luśtyk

Redaktor prowadzący serwisu Fotopolis.pl. Zafascynowany nowymi technologiami, choć woli fotografować analogiem.

Komentarze
Więcej w kategorii: Aparaty
Sony A1 II + FE 28-70 mm f/2 GM - pierwsze wrażenia i zdjęcia przykładowe (RAW)
Sony A1 II + FE 28-70 mm f/2 GM - pierwsze wrażenia i zdjęcia przykładowe (RAW)
Sony kończy rok z przytupem, prezentując dwie iście profesjonalne konstrukcje - najnowszy flagowy korpus Sony A1 II i uniwersalny, superjasny zoom średniego zasięgu. Czy nowy korpus...
15
Nikon Z50 II - pierwsze wrażenia i zdjęcia przykładowe (RAW)
Nikon Z50 II - pierwsze wrażenia i zdjęcia przykładowe (RAW)
Po pięciu latach Nikon prezentuje wreszcie następcę pierwszego amatorskiego korpusu w systemie Z. To nadal ta sama matryca, ale lepsza wydajność, bardziej rozbudowana ergonomia i...
23
Fujifilm X-M5 - pierwsze wrażenia i zdjęcia przykładowe [RAW]
Fujifilm X-M5 - pierwsze wrażenia i zdjęcia przykładowe [RAW]
Nowy Fujifilm X-M5 to najtańszy aparat w systemie, ale pod względem możliwości daleko mu do typowego amatorskiego korpusu. Czy to możliwe, że Fujifilm zrobiło wymarzony aparat dla...
33
Powiązane artykuły
Wczytaj więcej (3)