Jakość zdjęć w praktyce

Wyniki testu:
Jakość obrazu:
7.5
Ergonomia:
6.5
Cena / Jakość:
3
Wydajność:
8
Funkcjonalność:
7
Marka:
Leica
Nasza ocena:

77%

Cyfrowy następca kompaktowej konstrukcji z 1973 roku to nie tylko stylowy, ale również zaawansowany bezlusterkowiec z matrycą APS-C, szybkim AF i świetną ergonomią. Czy zdobędzie serca - i przede wszystkim portfele - wymagających użytkowników?

Autor: Michał Chrzanowski

2 Luty 2018
Artykuł na: 38-48 minut
Spis treści

Jakość zdjęć w praktyce

Podczas fotografowania w terenie używaliśmy standardowych ustawień, bez nakładania żadnych efektów wizualnych w postaci filtrów kolorystycznych, a zdjęcia zapisywaliśmy w formacie JPEG w maksymalnej rozdzielczości.

Bez wątpienia fotografie wykonane aparatem Leica CL mają swój klimat i niepowtarzalny urok. Obrazek wyjściowy (JPEG) w większości przypadków nie wymaga od nas żadnej ingerencji czy obróbki - wygląda po prostu świetnie. Fotografie odznaczają się odpowiednim kontrastem, naturalnie nasyconymi barwami, a także bogatymi i wyraźnymi czerniami - to wszystko składa się na wyjątkowy charakter zdjęć.

1/200s, f/4, ISO 100

1/125s, f/4, ISO 640

1/250s, f/5.6, ISO 100

1/50s, f/8, ISO 100

W przypadku fotografowania w naturalnych warunkach i dobrym oświetleniu otrzymujemy bardzo szczegółowe i wyraziste zdjęcia. Poza tym aparat rewelacyjnie radzi sobie z odwzorowaniem kolorów - choć te niekiedy lubią wpadać w cieplejsze tony. Ale ma to również swoją magię - między innymi w portrecie, dzięki czemu tony skóry i cera wyglądają naturalnie. Ponadto pochwalić musimy rzetelny system pomiaru światła, który świetnie dobiera parametry do fotografowanej sceny - nawet, gdy ta jest kontrastowa, a oświetlenie szybko się zmienia.

1/125s, f/2.8, ISO 640

1/125s, f/5.6, ISO 250

1/125s, f/2.8, ISO 4000

1/125s, f/4, ISO 2000

Jednak prawdziwa rewelacja to praca na wyższych czułościach. Podczas fotografowania nie baliśmy się podbić wartości ISO. Wszystko dlatego, że szumy przypominają filmowe ziarno - czujemy się jakbyśmy zatrzymywali ulotne chwile na kliszy. A jak dodamy do tego wyjątkową szczegółowość z prawdziwym bogactwem detali, to otrzymamy jakość obrazu, która jest jedną z lepszych w tej klasie sprzętu.

1/125s, f/4, ISO 6400

1/125s, f/4, ISO 12500

1/30s, f/2, ISO 25000

1/125s, f/8, ISO 50000
Dodaj ocenę i odbierz darmowy e-book
Digital Camera Polska
Spis treści
Skopiuj link

Autor: Michał Chrzanowski

Stały bywalec naszego laboratorium. Ciągle patrzy na świat przez różne ogniskowe oraz przemierza miasta i wioski obwieszony sprzętem fotograficznym. Uwielbia stylowe aparaty, a także eleganckie i funkcjonalne akcesoria. Ma słabość do monochromu i suwaków w programie Lightroom, po godzinach – do literatury faktu i muzyki country.

Komentarze
Więcej w kategorii: Aparaty
Sony A1 II + FE 28-70 mm f/2 GM - pierwsze wrażenia i zdjęcia przykładowe (RAW)
Sony A1 II + FE 28-70 mm f/2 GM - pierwsze wrażenia i zdjęcia przykładowe (RAW)
Sony kończy rok z przytupem, prezentując dwie iście profesjonalne konstrukcje - najnowszy flagowy korpus Sony A1 II i uniwersalny, superjasny zoom średniego zasięgu. Czy nowy korpus...
15
Nikon Z50 II - pierwsze wrażenia i zdjęcia przykładowe (RAW)
Nikon Z50 II - pierwsze wrażenia i zdjęcia przykładowe (RAW)
Po pięciu latach Nikon prezentuje wreszcie następcę pierwszego amatorskiego korpusu w systemie Z. To nadal ta sama matryca, ale lepsza wydajność, bardziej rozbudowana ergonomia i...
23
Fujifilm X-M5 - pierwsze wrażenia i zdjęcia przykładowe [RAW]
Fujifilm X-M5 - pierwsze wrażenia i zdjęcia przykładowe [RAW]
Nowy Fujifilm X-M5 to najtańszy aparat w systemie, ale pod względem możliwości daleko mu do typowego amatorskiego korpusu. Czy to możliwe, że Fujifilm zrobiło wymarzony aparat dla...
33
Powiązane artykuły
Wczytaj więcej (2)