Jakość zdjęć w praktyce

Wyniki testu:
Jakość obrazu:
9
Ergonomia:
8
Cena / Jakość:
7
Wydajność:
8
Funkcjonalność:
7
Marka:
Nikon
Nasza ocena:

80%

D7500 to adresowana do zaawansowanego amatora lustrzanka APS-C, która sporą część specyfikacji dzieli z topowym modelem D500. Jak wypada na tle starszego brata oraz propozycji konkurencji?

Autor: Maciej Luśtyk

21 Lipiec 2017
Artykuł na: 38-48 minut
Spis treści

Jakość zdjęć w praktyce

Nowego Nikona D7500 należy pochwalić za bardzo przyjemny dla oka obrazek. Zdjęcia są kontrastowe, bogate w detal, a kolory odpowiednio nasycone. To w końcu ta sama matryca co w przypadku modelu D500. Korzystając z niskich czułości będziemy mogli cieszyć się żywymi, szczegółowymi zdjęciami.

Jednocześnie pliki JPEG przejawiają charakterystyczne dla aparatów Nikona cechy, takie jak silnie nasycenie zielonych tonów, stonowane niebieskości i róże oraz nieco przesadnie “podbite” żółcie, które dają o sobie znać w przypadku portretów i mniej kontrastowego oświetlenia. Zdjęcia są “ciepłe” w odbiorze, ale cera nie zawsze będzie wyglądała tak jak byśmy tego chcieli. Tendencja jest na tyle mocna, że niekiedy nawet ewidentnie zielone obiekty będą miały kolor “gruszkowy”.

Bardzo dobrze aparat radzi sobie natomiast w warunkach słabego oświetlenia. Szumy są oczywiście obecne, ale cyfrowe ziarno jest drobne, a zdjęcia charakteryzują się względną szczegółowością nawet przy czułościach rzędu ISO 12 800 – 25 600. Co chyba jednak ważniejsze, nawet na tak wysokich czułościach nie obserwujemy mocno widocznych przekłamań kolorystyki.

ISO 25600

ISO 4000

ISO 6400

ISO 12800

ISO 2200

Cieszy nas natomiast to, że nie zaobserwowaliśmy problemów z “gubieniem” się balansu bieli w trudniejszych warunkach oświetleniowych, co wypunktowaliśmy w przypadku testu modelu D500 i co może być problemem dla osób, których charakter pracy wymaga fotografowania w formacie JPEG. Tutaj w danym oświetleniu praktycznie za każdym razem uzyskiwaliśmy identyczne rezultaty. Niestety, jak już wspomnieliśmy w poprzednim rozdziale, aparat przeciętnie wypada w warunkach oświetlenia żarowego. Brak możliwości skorzystania z balansu bieli z priorytetem bieli sprawi, że fotografie wykonywane np. nocą, przy świetle lamp sodowych, będą widocznie zażółcone.

Dodaj ocenę i odbierz darmowy e-book
Digital Camera Polska
Spis treści
Skopiuj link

Autor: Maciej Luśtyk

Redaktor prowadzący serwisu Fotopolis.pl. Zafascynowany nowymi technologiami, choć woli fotografować analogiem.

Komentarze
Więcej w kategorii: Aparaty
Sony A1 II + FE 28-70 mm f/2 GM - pierwsze wrażenia i zdjęcia przykładowe (RAW)
Sony A1 II + FE 28-70 mm f/2 GM - pierwsze wrażenia i zdjęcia przykładowe (RAW)
Sony kończy rok z przytupem, prezentując dwie iście profesjonalne konstrukcje - najnowszy flagowy korpus Sony A1 II i uniwersalny, superjasny zoom średniego zasięgu. Czy nowy korpus...
15
Nikon Z50 II - pierwsze wrażenia i zdjęcia przykładowe (RAW)
Nikon Z50 II - pierwsze wrażenia i zdjęcia przykładowe (RAW)
Po pięciu latach Nikon prezentuje wreszcie następcę pierwszego amatorskiego korpusu w systemie Z. To nadal ta sama matryca, ale lepsza wydajność, bardziej rozbudowana ergonomia i...
23
Fujifilm X-M5 - pierwsze wrażenia i zdjęcia przykładowe [RAW]
Fujifilm X-M5 - pierwsze wrażenia i zdjęcia przykładowe [RAW]
Nowy Fujifilm X-M5 to najtańszy aparat w systemie, ale pod względem możliwości daleko mu do typowego amatorskiego korpusu. Czy to możliwe, że Fujifilm zrobiło wymarzony aparat dla...
33