DJI Osmo - Podsumowanie

Firmę DJI znamy głównie za sprawą popularnych dronów, ale producent chce dotrzeć do znacznie szerszego grona odbiorców niż tylko do amatorów filmowania z powietrza. A to za sprawą kamery DJI OSMO, która w założeniu ma być kompleksowym rozwiązaniem do realizacji materiałów wideo, wielu osobom będacym w stanie zastąpić zwykłą kamerę.

Autor: Maciej Luśtyk

12 Sierpień 2016
Artykuł na: 38-48 minut
Spis treści

DJI Osmo to projekt bardzo ciekawy, ale jednocześnie wymagający pewnych usprawnień. O ile sam system stabilizacji robi świetne wrażenie i oferuje efekty nieosiągalne dla zwykłych kamer i aparatów, to konstrukcja ta dość przeciętnie wypada pod względem jakości obrazu, który choć jest naprawdę ostry i szczegółowy, to pod względem zakresu dynamicznego i odwzorowania kolorów nie przewyższa znacznie tego, co maja nam do zaoferowania smartfony czy zaawansowane kamerki sportowe. Do tego dochodzi szybko rozładowujący się akumulator, powolne reagowanie na zmianę natężenie światła, brak autofokusa, a także brak jakiegokolwiek zoomu. Nie otrzymujemy też uszczelnień, a całość, nawet mimo solidnej konstrukcji jest jednak dość delikatna.

Tym samym, w standardowej wersji kamerze trudno będzie konkurować w segmencie kamer konsumenckich, jako urządzeniu do wszystkiego. Niemniej jednak sama konstrukcja może zaciekawić bardziej doświadczonych filmowców, a to za sprawą możliwości podpięcia zaawansowanych gimbali z serii Zenmuse X5, z matrycą Mikro Cztery Trzecie i możliwością mocowania systemowych obiektywów.

Zobacz wszystkie zdjęcia (4)

Dodatkowo, w takiej konfiguracji możliwa będzie rejestracja materiału 4K w formacie RAW, co otwiera przed filmowcami znacznie większe możliwości na etapie postprodukcji. W sprawnych rękach, w wielu sytuacjach taki zestaw będzie w stanie zastąpić dużo bardziej zaawansowane kamery i zajmujące znacznie więcej miejsca profesjonalne systemy stabilizacji oraz jazdy.

Osmo dobrze sprawdzi się także jako kamera dodatkowa, do nagrywania atrakcyjnych przebitek, śledzenia szybkiej akcji, relacjonowania wydarzeń czy - dzięki złączu mikrofonowemu - jako wygodne narzędzie do nagrywania krótkich wywiadów. Ze względu na słabą baterię i długi czas uruchamiania trudno jednak będzie ją wykorzystać jako narzędzie do rejestracji codziennych chwil. Mimo wszystko, stosunek jakości do ceny jest całkiem adekwatny, choć mogło być nieco lepiej. Zakupu na pewno nie będą żałowały osoby, które wiedzą, do czego tego typu kamerę efektywnie wykorzystać.

Plusy i minusy:

+ 4K

+ jakość obrazu na niskich czułościach

+ świetna stabilizacja

+ zdjęcia RAW

+ wygodny interfejs

 

- wbudowany mikrofon

- słaba bateria

- konieczność częstej kalibracji gimbala

- brak autofokusa

- zakres dynamiczny

- tryb pomiaru światła

- tryb panoramy

- time-lapse'y tylko w jakości 720 p

- długi czas uruchamiania

Spis treści
Skopiuj link

Autor: Maciej Luśtyk

Redaktor prowadzący serwisu Fotopolis.pl. Zafascynowany nowymi technologiami, choć woli fotografować analogiem.

Komentarze
Więcej w kategorii: Aparaty
Sony A1 II + FE 28-70 mm f/2 GM - pierwsze wrażenia i zdjęcia przykładowe (RAW)
Sony A1 II + FE 28-70 mm f/2 GM - pierwsze wrażenia i zdjęcia przykładowe (RAW)
Sony kończy rok z przytupem, prezentując dwie iście profesjonalne konstrukcje - najnowszy flagowy korpus Sony A1 II i uniwersalny, superjasny zoom średniego zasięgu. Czy nowy korpus...
15
Nikon Z50 II - pierwsze wrażenia i zdjęcia przykładowe (RAW)
Nikon Z50 II - pierwsze wrażenia i zdjęcia przykładowe (RAW)
Po pięciu latach Nikon prezentuje wreszcie następcę pierwszego amatorskiego korpusu w systemie Z. To nadal ta sama matryca, ale lepsza wydajność, bardziej rozbudowana ergonomia i...
23
Fujifilm X-M5 - pierwsze wrażenia i zdjęcia przykładowe [RAW]
Fujifilm X-M5 - pierwsze wrażenia i zdjęcia przykładowe [RAW]
Nowy Fujifilm X-M5 to najtańszy aparat w systemie, ale pod względem możliwości daleko mu do typowego amatorskiego korpusu. Czy to możliwe, że Fujifilm zrobiło wymarzony aparat dla...
33
Powiązane artykuły