Panasonic Lumix GX80 - zdjęcia przykładowe

Nowy 16-megapikselowy Lumix GX 80 to pierwszy aparat z serii G, który pozbawiono filtra dolnoprzepustowego. Oprócz tego, doskonałą część specyfikacji dzieli z topowym modelem GX8. Zobaczcie, jak sprawdza się w praktyce.

Autor: Maciej Luśtyk

16 Kwiecień 2016
Artykuł na: 4-5 minut

Zaprezentowany niedawno Panasonic Lumix GX80 jest tym dla swojego starszego brata, czym dla Fujifilm X-T1 był model X-T10. Aparat plasuje się pomiędzy półprofesjonalnym modelem GX8, a kierowanym do hobbystów Lumiksem G7 i zamyka w sobie większość funkcji oferowanych przez ten pierwszy, zarówno jeśli chodzi o ergonomię, jak i podzespoły.

Aparat oferuje między innymi szybki system autofokusa DFD (Depth From Defocus), 5-osiową stabilizację matrycy, możliwość nagrywania filmów w jakości 4K oraz usprawniony 16-milionowy sensor, który po raz pierwszy w historii serii Lumix G został pozbawiony filtra dolnoprzepustowego. Według producenta, ma to zwiększyć szczegółowość obrazu o około 10%. Jak aparat wypada w praktyce? Zobaczcie poniższe zdjęcia.

ZDJĘCIA PRZYKŁADOWE DO POBRANIA:

1/2500 s, f/3.5, ISO 200, ogniskowa: 16 mm (ekwiwalent dla pełnej klatki)

1/5000 s, f/5, ISO 200, ogniskowa: 16 (ekwiwalent dla pełnej klatki)

1/2000s, f/2.8, ISO 200, ogniskowa: 120 mm (ekwiwalent dla pełnej klatki)
 
1/300 s, f/2.8, ISO 12800, ogniskowa: 120 mm (ekwiwalent dla pełnej klatki)
1/2000 s, f/2.8, ISO 200, ogniskowa: 120 mm (ekwiwalent dla pełnej klatki)
1/3200 s, f/5, ISO 200, ogniskowa: 120 mm (ekwiwalent dla pełnej klatki)
1/1000 s, f/4, ISO 200, ogniskowa: 120 mm (ekwiwalent dla pełnej klatki)
1/500 s, f/4, ISO 6400, ogniskowa: 16 mm (ekwiwalent dla pełnej klatki)
1/2000 s, f/5.6, ISO 200, ogniskowa: 120 mm (ekwiwalent dla pełnej klatki)
1/5000 s, f/5.6, ISO 200, ogniskowa: 16 mm (ekwiwalent dla pełnej klatki)
1/1600 s, f/3.5, ISO 800, ogniskowa: 120 mm (ekwiwalent dla pełnej klatki)
1/2000 s, f/4, ISO 400, ogniskowa: 120 mm (ekwiwalent dla pełnej klatki)
1/6400 s, f/4, ISO 200, ogniskowa: 120 mm (ekwiwalent dla pełnej klatki)
1/500 s, f/2.8, ISO 200, ogniskowa: 120 mm (ekwiwalent dla pełnej klatki)
1/800 s, f/3.5, ISO 400, ogniskowa: 120 mm (ekwiwalent dla pełnej klatki)
1/100 s, f/4, ISO 400, ogniskowa: 120 mm (ekwiwalent dla pełnej klatki)
1/500 s, f/3.5, ISO 3200, ogniskowa: 16 mm (ekwiwalent dla pełnej klatki)
1/1300 s, f/5, ISO 200, ogniskowa: 120 mm (ekwiwalent dla pełnej klatki)
1/1000 s, f/8, ISO 400, ogniskowa: 120 mm (ekwiwalent dla pełnej klatki)
1/2500 s, f/4, ISO 800, ogniskowa: 120 mm (ekwiwalent dla pełnej klatki)
1/800 s, f/4, ISO 200, ogniskowa: 120 mm (ekwiwalent dla pełnej klatki)
1/2000 s, f/4, ISO 200, ogniskowa: 50 mm (ekwiwalent dla pełnej klatki)
1/500 s, f/5.6, ISO 400, ogniskowa: 120 mm (ekwiwalent dla pełnej klatki)
1/400 s, f/5.6, ISO 200, ogniskowa: 120 mm (ekwiwalent dla pełnej klatki)
1/1300 s, f/4, ISO 400, ogniskowa: 120 mm (ekwiwalent dla pełnej klatki)
1/2500 s, f/5.6, ISO 400, ogniskowa: 120 mm (ekwiwalent dla pełnej klatki)
1/800 s, f/4, ISO 400, ogniskowa: 120 mm (ekwiwalent dla pełnej klatki)
1/2000 s, f/5.6, ISO 200, ogniskowa: 120 mm (ekwiwalent dla pełnej klatki)
1/320 s, f/4, ISO 400, ogniskowa: 120 mm (ekwiwalent dla pełnej klatki)
 

ISO:

1/800 s, f/4, ISO 100, ogniskowa: 120 mm (ekwiwalent dla pełnej klatki)
1/125 s, f/4, ISO 200, ogniskowa: 120 mm (ekwiwalent dla pełnej klatki)
1/250 s, f/4, ISO 400, ogniskowa: 120 mm (ekwiwalent dla pełnej klatki)
1/500 s, f/4, ISO 800, ogniskowa: 120 mm (ekwiwalent dla pełnej klatki)
1/1000 s, f/4, ISO 1600, ogniskowa: 120 mm (ekwiwalent dla pełnej klatki)
1/2000 s, f/4, ISO 3200, ogniskowa: 120 mm (ekwiwalent dla pełnej klatki)
1/2000 s, f/5.6, ISO 6400, ogniskowa: 120 mm (ekwiwalent dla pełnej klatki)
1/2000 s, f/8, ISO 12800, ogniskowa: 120 mm (ekwiwalent dla pełnej klatki)
1/3200 s, f/9, ISO 25600, ogniskowa: 120 mm (ekwiwalent dla pełnej klatki)
Dodaj ocenę i odbierz darmowy e-book
Digital Camera Polska
Skopiuj link

Autor: Maciej Luśtyk

Redaktor prowadzący serwisu Fotopolis.pl. Zafascynowany nowymi technologiami, choć woli fotografować analogiem.

Komentarze
Więcej w kategorii: Aparaty
Sony A1 II + FE 28-70 mm f/2 GM - pierwsze wrażenia i zdjęcia przykładowe (RAW)
Sony A1 II + FE 28-70 mm f/2 GM - pierwsze wrażenia i zdjęcia przykładowe (RAW)
Sony kończy rok z przytupem, prezentując dwie iście profesjonalne konstrukcje - najnowszy flagowy korpus Sony A1 II i uniwersalny, superjasny zoom średniego zasięgu. Czy nowy korpus...
15
Nikon Z50 II - pierwsze wrażenia i zdjęcia przykładowe (RAW)
Nikon Z50 II - pierwsze wrażenia i zdjęcia przykładowe (RAW)
Po pięciu latach Nikon prezentuje wreszcie następcę pierwszego amatorskiego korpusu w systemie Z. To nadal ta sama matryca, ale lepsza wydajność, bardziej rozbudowana ergonomia i...
23
Fujifilm X-M5 - pierwsze wrażenia i zdjęcia przykładowe [RAW]
Fujifilm X-M5 - pierwsze wrażenia i zdjęcia przykładowe [RAW]
Nowy Fujifilm X-M5 to najtańszy aparat w systemie, ale pod względem możliwości daleko mu do typowego amatorskiego korpusu. Czy to możliwe, że Fujifilm zrobiło wymarzony aparat dla...
33