Akcesoria
Godox V100 - nowa definicja lampy reporterskiej?
7. Jakość zdjęć
Szum
Panasonic Lumix GF6 praktycznie nie szumi na pierwszych trzech czułościach: ISO 160, ISO 200 i ISO 400. Pierwszy wyraźny spadek jakości związany z szumem następuje przy wartości ISO 800 i na wyższych czułościach postępuje dalsza degradacja obrazu. Na czułości ISO 3200 mamy już do czynienia z typowymi "akwarelkami", a wyższe czułości - ISO 6400, ISO 12800 oraz ISO 25600, należy już traktować tylko awaryjnie.
Szczegółowość obrazu
Lumix GF6 dysponuje 16-megapikselową matrycą znaną na przykład z modelu GX1. Podobnie jak w przypadku szumu pierwszą granicą jest ISO 800, przy której obraz jest już słabszy, ale nadal zachowuje dużą szczegółowość. Taki stan utrzymuje się do ISO 3200 - na tej czułości można jeszcze spokojnie fotografować (oczywiście godząc się z tym, że odszumianie będzie już miało wpływ na obraz). Wyższe czułości mogą być używalne tylko w niektórych zastosowaniach i po obróbce.
Reprodukcja kolorów
Fotografując Lumiksem GF6 nie trafimy na poważne problemy z reprodukcją kolorów. Aparat nieźle radzi sobie w plenerze, dobrze balansując barwy. Działanie automatycznego balansu bieli w "warunkach naturalnych" można ocenić pozytywnie. Najwięcej kłopotów sprawia tradycyjnie światło żarowe, co znalazło odzwierciedlenie w warunkach studyjnych.
Podsumowanie
Panasonic Lumix GX1 ma sprawdzony, 16-megapikselowy sensor znany z wcześniejszych konstrukcji Panasonika. Aparat nie notuje co prawda wybitnych osiągów pod względem szumu czy reprodukcji szczegółów, ale nie daje też powodów do narzekań. Aparat poprawnie reprodukuje kolory, a automatyczny balans bieli GF6, jak w większości aparatów, miewa problemy ze światłem żarowym.
+ zadowalające szumy do poziomu ISO 1600
+ zadowalająca szczegółowość do poziomu ISO 3200
- automatyczny balans bieli w świetle żarowym