Akcesoria
Godox V100 - nowa definicja lampy reporterskiej?
7. Podsumowanie
Doświadczenie Panasonika w produkcji aparatów typu superzoom zaoowocowało kolejną interesującą propozycją, jaką jest FZ100. Aparat ma zdecydowanie mniejsze rozmiary od lustrzanek, dodatkowo posiada uniwersalny obiektyw z potężnym, 24-krotnym zoomem (25-600mm). Dzięki niezłej jasności optyki oraz stabilizacji obrazu mamy ułatwione fotografowanie w trudnych warunkach oświetleniowych. Dużym plusem Lumiksa jest 3-calowy, ruchomy wyświetlacz LCD, którego często brakuje w tanich lustrzankach. Jakość wykonania oraz ergonomia uchwytu i obsługi są na tyle wysokim poziomie, że zadowolą nawet wybrednych miłośników fotografii.
Zaletą FZ100 jest szybki tryb seryjny. W pełnej rozdzieczości możemy wykonywać aż 11 kl/s, a w zredukowanej do 2,5 megapikseli 60 kl/s. Nowy Lumix jako jeden z nielicznych potrafi rejestrować filmy z szybkością 230 kl/s w niskiej, ale wystarczającej do prostych animacji rozdzielczości 320x240 pikseli. Ważnym dodatkiem jest możliwość rejestracji filmów Full HD z autofokusem, kompresowanych kodekiem AVCHD.
Jeśli już odnosimy się do aparatów z wymienną optyką, to nie wypada nie wspomnieć o kategoriach, w których FZ100 im ustępuje. Przede wszystkim jest to jakość zdjęć, która ustępuje pod względem szumów na wysokich ISO oraz zakresu tonalnego. Na szczęście odwzorowanie szczegółów przez 14-megapikselową matrycę jest na podobnym poziomie, o ile nie przekraczamy ISO 200.
Oddzielną kwestią jest cena apratu wynosząca około 1600 zł, to o 300 zł więcej niż bezpośredni konkurent FujiFilm HS10 oraz porównywalna do np. Sony NEX-3 z obiektywem 15-55 mm.
+ 24-krotny zoom optyczby Leica
+ rejestracja filmów Full HD z AF
+ szybki tryb seryjny
+ odchylany monitor
+ jakość wykonania
+ menu funkcyjne
+ przyjazny tryb odtwarzania
+ pomiar światła
+ duża ilość trybów tematycznych
+ reprodukcja szczególów
+ reprodukcja kolorów
- niezbyt wysoka rozdzielczość LCD
- wysoki poziom szumu na ISO 400 i wyższych
- stosunkowo wysoka cena