World Press Photo jest już zupełnie inne. Ale czy to zmiana na gorsze? [PODCAST]

W nowej formule konkursu ma być miejsce na pogłębioną historię, a w naszym podcaście jest wreszcie miejsce na pogłębioną o nim dyskusję. O zmianach w regulaminie i wynikach tegorocznej edycji WPP rozmawiamy z doświadczonymi fotoedytorkami: Moniką Szewczyk-Wittek i Beatą Łyżwą-Sokół.

Autor: Michał Matus

8 Kwiecień 2022
Artykuł na: 2-3 minuty

Zgodnie z zapowiedziami nowej dyrektorki wykonawczej WPP, w edycji 2022 zniknęły kategorie tematyczne a konkurs został podzielony na regiony z osobnym jury, lepiej obeznanym w problemach danej części świata. Dopiero spośród lokalnych finalistów globalne jury typuje zwycięzców w 4 kategoriach: Zdjęcia pojedyczne, Reportaże, Projekty długoterminowe oraz Open Format.

Przeczytaj także:
World Press Photo zmieni się nie do poznania - kultowy konkurs rozbity na regiony i bez kategorii

Nowa dyrektor wykonawcza WPP wprowadza fundamentalne zmiany w funkcjonowaniu konkursu. Nowy system konkursu sprawić ma, że wydarzenie będzie lepiej odpowiadać swojej misji, ale czy nie są to przypadkiem zmiany wprowadzane na siłę? [Czytaj więcej]
World Press Photo 2022 - po raz pierwszy w historii wygrywa zdjęcie, na którym nie ma ludzi

Poznaliśmy ostateczne wyniki tegorocznej, odmienionej edycji konkursu World Press Photo. Oto 4 projekty, które zdobyły główne nagrody WPP 2022. [Czytaj więcej]

Nowy system konkursu ma sprawić, że wydarzenie będzie lepiej odpowiadać swojej misji, ale czy nie doprowadzi to jednocześnie do marginalizacji konkursu, którego prestiż i tak z roku na rok wydaje się słabnąć? O nowych zasadach i wynikach World Press Photo 2022 dyskutujemy z doświadczonymi fotoedytorkami.

Monika Szewczyk - fotoedytorka i kuratorka. Współtwórczyni projektu Wszyscy Jesteśmy Fotografami. Prowadzi zajęcia z fotoedycji i etyki fotografii na Uniwersytecie Warszawskim. Stypendystka Ministra Kultury i Dziedzictwa Narodowego. Autorka wydanej niedawno książki "Jedyne. Nieopowiedziane historie polskich fotografek".

Beata Łyżwa-Sokół - absolwentka Wydziału Dziennikarstwa i Nauk Politycznych UW, Europejskiej Akademii Fotografii oraz Muzealniczych Studiów Kuratorskich w Instytucie Historii Sztuki UJ. Od 2006 r. fotoedytorka w Gazecie Wyborczej (m.in. Duży Format, Wysokie Obcasy, Wyborcza.pl). Autorka tekstów dotyczących współczesnej fotografii. Aktualnie szefowa Działu Foto Gazety Wyborczej.

Skopiuj link

Autor: Michał Matus

Dziennikarz audio zafascynowany fotografią. Od sprzętu w fotografii woli wciągające koncepcje, co nie przeszkadza mu w kupowaniu kolejnych aparatów. Lubi słuchać fotografek i fotografów.

Słowa kluczowe:
Komentarze
Więcej w kategorii: Podcast
World Unseen. O zdjęciach "oglądanych" dotykiem [PODCAST]
World Unseen. O zdjęciach "oglądanych" dotykiem [PODCAST]
Dzięki zastosowaniu innowacyjnych technologii, osoby niewidome i słabowidzące mogą doświadczać fotografii za pomocą dotyku. O wyjątkowej wystawie rozmawiamy z Tomaszem Miękusem - specjalistą...
28
Kacperak, Siderski, Wdowicz-Wierzbowska: historie osobiste [PODCAST]
Kacperak, Siderski, Wdowicz-Wierzbowska: historie osobiste [PODCAST]
Co się stanie, gdy aparat obrócimy w swoją stronę? Jak opowiadać zdjęciami o stracie czy bolesnych procesach, które dzieją się za zamkniętymi drzwiami? O ważnych, ale też trudnych historiach...
19
O twórczej wolności. Bartek Wieczorek i Bart Pogoda [PODCAST]
O twórczej wolności. Bartek Wieczorek i Bart Pogoda [PODCAST]
Trochę o fotografii, dużo o byciu w podróży, a najwięcej o jeździe na rowerze. O ważnych momentach, wyzwaniach i współpracy rozmawiamy z fotografami Bartem Pogodą i Bartkiem Wieczorkiem.
20
Powiązane artykuły
Wczytaj więcej (23)
zamknij
Partner:
Zagłosuj
Na najlepsze produkty i wydarzenia roku 2024
nie teraz
nie pokazuj tego więcej
Głosuj