Akcesoria
Godox V100 - nowa definicja lampy reporterskiej?
Zgodnie z zapowiedziami nowej dyrektorki wykonawczej WPP, w edycji 2022 zniknęły kategorie tematyczne a konkurs został podzielony na regiony z osobnym jury, lepiej obeznanym w problemach danej części świata. Dopiero spośród lokalnych finalistów globalne jury typuje zwycięzców w 4 kategoriach: Zdjęcia pojedyczne, Reportaże, Projekty długoterminowe oraz Open Format.
Nowy system konkursu ma sprawić, że wydarzenie będzie lepiej odpowiadać swojej misji, ale czy nie doprowadzi to jednocześnie do marginalizacji konkursu, którego prestiż i tak z roku na rok wydaje się słabnąć? O nowych zasadach i wynikach World Press Photo 2022 dyskutujemy z doświadczonymi fotoedytorkami.
Monika Szewczyk - fotoedytorka i kuratorka. Współtwórczyni projektu Wszyscy Jesteśmy Fotografami. Prowadzi zajęcia z fotoedycji i etyki fotografii na Uniwersytecie Warszawskim. Stypendystka Ministra Kultury i Dziedzictwa Narodowego. Autorka wydanej niedawno książki "Jedyne. Nieopowiedziane historie polskich fotografek".
Beata Łyżwa-Sokół - absolwentka Wydziału Dziennikarstwa i Nauk Politycznych UW, Europejskiej Akademii Fotografii oraz Muzealniczych Studiów Kuratorskich w Instytucie Historii Sztuki UJ. Od 2006 r. fotoedytorka w Gazecie Wyborczej (m.in. Duży Format, Wysokie Obcasy, Wyborcza.pl). Autorka tekstów dotyczących współczesnej fotografii. Aktualnie szefowa Działu Foto Gazety Wyborczej.