Akcesoria
Godox V100 - nowa definicja lampy reporterskiej?
Karol Grygoruk od lat zajmuje się tematyką uchodźczą - fotografię traktuje jako narzędzie do walki o prawa człowieka. Jego wyjazdy min. na Bliski Wschód, do Północnej Afryki i na południową granicę Unii Europejskiej obfitowały w poruszające fotografie pozwalające pojąć nam z jakimi problemami zmagają się ludzie przekraczając granice i uciekając do lepszego świata. Tym razem to nie Karol Grygoruk pokonał wiele kilometrów by sfotografować migrantów, teraz problem sam zapukał do jego drzwi. Zapytaliśmy go czy fotografowanie kryzysu we własnym kraju różni się od fotografowania podobnych sytuacji tysiące kilometrów od domu.
Rozmawia: Michał Matus
Realizacja: Studio Plac
Rocznik 1985. Fotograf i antropolog wizualności. Absolwent Instytutu Stosowanych Nauk Społecznych UW oraz doktorant w Instytucie Twórczej Fotografii w Opavie. W pracy naukowej skupia się na tematyce fotografii zaangażowanej, oraz wpływie nowych mediów na współczesną kulturę wizualną. Wykładowca Akademii Fotografii w Warszawie. W swoich działaniach fotograficznych i dokumentalnych od wielu lat współpracuje z organizacjami pozarządowymi.
Jego prace prezentowane były na wystawach indywidualnych i zbiorowych w kraju oraz zagranicą. Autor dokumentalnego cyklu "I LOVE YOU DAD" oraz publikacji książkowej pod tym samym tytułem, ukazującej relacje władzy i społeczeństwa w rządzonym przez wojskowy reżim turystycznym raju Tajlandii. Mieszka oraz pracuje między Warszawą i Bliskim Wschodem.