Branża
Zebraliśmy dla Was oferty Black Friday i Black Week w jednym artykule! Sprawdźcie najlepsze promocje od producentów i dystrybutorów
Fujifilm Fujinon XF 50-140mm f/2,8 R LM OIS WR to jasny, profesjonalny tele-zoom do systemu Fujifilm X, odpowiadający zakresem ogniskowych małoobrazkowemu obiektywowi 76-213 mm. Zobaczcie jak to niebanalne szkło wypadło w naszym teście.
13. Podsumowanie
Fujifilm Fujinon XF 50-140mm f/2,8 R LM OIS WR to bardzo dobry tele-zoom do systemu Fujifilm X, odpowiadający zakresem ogniskowych małoobrazkowemu obiektywowi 76-213 mm. Konstrukcja jest wytrzymała i sprawia bardzo dobre, solidne wrażenie. Na plus należy zaliczyć zastosowanie mosiążnego, uszczelnianego bagnetu i poręcznych pierścieni. W pracy pomaga stopka umożliwiająca zamocowanie szkła do statywu.
Warto pochwalić szybki i cichy autofokus oraz bardzo wydajną stabilizację, która pozwala przedłużyć ekspozycję o ponad 3 EV. Jakość obrazu w przedziale f/2,8-f/16 stoi na ponadprzeciętnym poziomie. Co ważne, nie spada ona wraz ze wzrostem ogniskowej. Warto zaznaczyć również, że jakość jest podobna zarówno w centrum kadru jak i na jego brzegach, co nie jest regułą.
Wady optyczne nie są poważnym problemem. Aberracja chromatyczna jest znakomicie skorygowana, dystorsja może być zauważalna tylko przy dłuższych ogniskowych. Jedynym problemem może być winieta, która jest widoczna w całym zakresie przesłon, ale tylko w samych rogach kadru.
Fujifilm Fujinon XF 50-140mm f/2,8 R LM OIS WR sprawdzi się bardzo dobrze podczas zbliżeń, fotografii przyrody, krajobrazu oraz architektury, a w szczególności jej detali. Obiektyw kosztuje 6300 zł. Nie jest to mało, ale konurencja nie oferuje takiej jakości. FujiFilm Fujinon XF 55-200 mm f/3.5-4.8 R LM OIS (2600 zł) jest ciemniejszy i nie ma stałego światła. FujiFilm Fujinon XF 18-135 mm f/3.5-5.6 R LM OIS WR (3400 zł) ma jeszcze słabsze światło.
+ solidna konstrukcja
+ mosiążny, uszczelniany bagnet
+ szybki i cichy autofokus
+ bardzo wydajna stabilizacja
+ stała światłosiła f/2,8
+ bardzo dobra jakość obrazu na wszystkich ogniskowych w zakresie f/2,8-f/16
+ podobna jakość obrazu w centrum kadru i na jego brzegach
+ znakomicie skorygowana aberracja chromatyczna
- widoczna winieta