Fujifilm Fujinon XF 50-140mm f/2,8 R LM OIS WR - test

Fujifilm Fujinon XF 50-140mm f/2,8 R LM OIS WR to jasny, profesjonalny tele-zoom do systemu Fujifilm X, odpowiadający zakresem ogniskowych małoobrazkowemu obiektywowi 76-213 mm. Zobaczcie jak to niebanalne szkło wypadło w naszym teście.

Autor: Marcin Grabowiecki

23 Grudzień 2014
Artykuł na: 23-28 minut


2. Konstrukcja

Fujifilm Fujinon XF 50-140mm f/2,8 R LM OIS WR to bardzo porządnie wykonane szkło. Pochwalić należy uszczelniany mosiężny bagnet oraz solidną metalową konstrukcję. Gumowy pierścień zmiany ogniskowej jest szeroki i wygodnie się z niego korzysta. Wąski metalowy pierścień przesłony działa ze skokiem co 0,3EV i chodzi z wyczuwalnym oporem. Na plus zaliczamy także większy opór w przypadku pozycji Auto. Najbliżej końca obiektywu umiejscowiono metalowy pierścień regulacji ostrości. Warto zauważyć, że możemy z niego korzystać nawet w sytuacji, kiedy osłona przeciwsłoneczna jest schowana na obiektywie. Wszystkie elementy konstrukcji są dobrze spasowane i przylegają do siebie. Całość uzupełnia metalowy, obracany pierścień ze stopką umożliwiającą przymocowanie obiektywu do statywu. To bardzo przydane rozwiązanie.

Zobacz wszystkie zdjęcia (3)

Przedni dekielek wyposażono w podwójny uchwyt, dzięki czemu korzystanie z niego nie sprawia problemu. W skład zestawu handlowego wchodzi także solidna plastikowa osłona przeciwsłoneczna, która będzie niezastąpiona podczas fotografowania pod słońce. W zestawie znajdziemy także pokrowiec z tworzywa sztucznego.

Obiektyw wyposażono w stabiliazację, którą można włączyć korzystając z przełącznika z boku obiektywu.

Zobacz wszystkie zdjęcia (3)

Konstrukcja wewnętrzna szkła składa się z 23 elementów ułożonych w 16 grupach, w tym 5 elementów ED i 1 element Super ED. Soczewki zostały pokryte powłokami HT-EBC (High Transmittance Electron Beam Coating), zastosowano także nowo opracowaną powłokę Nano-GI - wszystko w celu zminimalizowania występowania flar i blików. 7-listkowa okrągła przysłona pozwala uzyskać gładki i zaokrąglony efekt bokeh.

Rozmiar mocowania filtra to 72 milimetry. Minimalna odległość ostrzenia to jeden metr, co przekłada się na powiększenie 0,12x. Obiektyw waży 995 gramów i mierzy 82,9 x 175,9 mm.


Konstrukcja;
Autofokus;
Stabilizacja;
Rozdzielczość 50 mm;
Rozdzielczość 90 mm;
Rozdzielczość 140 mm;
Rozmycie;
Aberracja chromatyczna;
Dystorsja;
Winietowanie;
Odblaski;
Podsumowanie;
Zdjęcia do pobrania

Dodaj ocenę i odbierz darmowy e-book
Digital Camera Polska
Skopiuj link
Komentarze
Więcej w kategorii: Obiektywy
Nowe hybrydowe obiektywy Canon RF - pierwsze wrażenia
Nowe hybrydowe obiektywy Canon RF - pierwsze wrażenia
Unikalny zoom RF 70-200 mm f/2.8 IS USM Z oraz stałki RF 50 mm f/1.4 VCM i 24 mm f/1.4 VCM wzbogacają katalog szkieł Canona przeznaczonych jednocześnie do filmu i fotografii. Nowym...
24
Sigma 500 mm f/5.6 DG DN OS Sports - opinia Wojciecha Sobiesiaka
Sigma 500 mm f/5.6 DG DN OS Sports - opinia Wojciecha Sobiesiaka
Sigma 500 mm f/5.6 DG DN OS to unikalny teleobiektyw, który łączy wysoką jakość optyczną z wyjątkowo lekką i kompaktową jak na tę klasę obiektywu obudową. O tym jak sprawdza się w rzeczywistej...
32
Sony FE 85 mm f/1.4 GM II - test obiektywu
Sony FE 85 mm f/1.4 GM II - test obiektywu
Nowa portretówka Sony to pierwsza stałka ze zaktualizowanej serii GM II. Otrzymujemy m.in. udoskonaloną, lżejszą konstrukcję, nowy silnik AF i jeszcze bardziej wyżyłowaną optykę. Czy...
37
Powiązane artykuły