Canon EF 24-105 mm f/4L IS USM - test

Canon EF 24-105 mm f/4L IS USM to uniwersalny zoom do aparatów pełnoklatkowych. Obiektyw oferuje stabilizację obrazu, napęd Ultrasonic oraz stałe światło f/4 w całym zakresie ogniskowych. Przekonajcie się jak wypadł w naszym teście.

Autor: Marcin Grabowiecki

20 Marzec 2014
Artykuł na: 23-28 minut

10. Aberracja chromatyczna

Obiektyw Canon EF 24-105 mm f/4L IS USM średnio radzi sobie z aberracją chromatyczną. Wada optyczna nie jest wprawdzie bardzo duża, ale będzie widoczna w znacznej części kadru.

Na szczęście będzie ona widoczna tylko przy powiększeniu 1:1, możemy to zaobserwować przy wykresie rozkładu aberracji na matrycy. Na odbitce 20x30cm wada ta nie powinna stanowić problemu.

Na 24 mm maksymalna aberracja chromatyczna dochodzi do 1,6 piksela, ale średnia utrzymuje się na poziomie 0,8 piksela, co nie jest złym rezultatem. Na 50 mm maksymalna aberracja chromatyczna wynosi 1,1 piksela, a średnia oscyluje wokół 0,5 piksela. W przypadku najdłużej ogniskowej wartości te wynoszą odpowiednio - 1,4 i 0,8 piksela.

W kwestiii aberracji wyniki zanotowane przez obiektyw Sigma 24-105mm f/4 DG OS HSM są bardzo podobne.

1. Wstęp

2. Specyfikacja

3. Konstrukcja

4. Autofokus

5. Stabilizacja

6. Rozdzielczość 24 mm

7. Rozdzielczość 50 mm

8. Rozdzielczość 105 mm

9. Rozmycie

10. Aberracja chromatyczna

11. Dystorsja

12. Winietowanie

13. Odblaski

14. Podsumowanie

15. Zdjęcia do pobrania

Dodaj ocenę i odbierz darmowy e-book
Digital Camera Polska
Skopiuj link
Komentarze
Więcej w kategorii: Obiektywy
Nikon Nikkor Z 28-400 mm f/4-8 VR - test praktyczny i zdjęcia przykładowe [RAW]
Nikon Nikkor Z 28-400 mm f/4-8 VR - test praktyczny i zdjęcia przykładowe [RAW]
To ponad 14-krotny zoom do aparatów pełnoklatkowych - obiektyw do wszystkiego. Jest przy tym dość lekki i poręczny. Na fotowyprawie na Sycylię z firmą Nikon sprawdziliśmy co potrafi.
32
Nowe hybrydowe obiektywy Canon RF - pierwsze wrażenia
Nowe hybrydowe obiektywy Canon RF - pierwsze wrażenia
Unikalny zoom RF 70-200 mm f/2.8 IS USM Z oraz stałki RF 50 mm f/1.4 VCM i 24 mm f/1.4 VCM wzbogacają katalog szkieł Canona przeznaczonych jednocześnie do filmu i fotografii. Nowym...
25
Sigma 500 mm f/5.6 DG DN OS Sports - opinia Wojciecha Sobiesiaka
Sigma 500 mm f/5.6 DG DN OS Sports - opinia Wojciecha Sobiesiaka
Sigma 500 mm f/5.6 DG DN OS to unikalny teleobiektyw, który łączy wysoką jakość optyczną z wyjątkowo lekką i kompaktową jak na tę klasę obiektywu obudową. O tym jak sprawdza się w rzeczywistej...
32
Powiązane artykuły
Wczytaj więcej (1)