Canon EF 24-105 mm f/4L IS USM - test

Canon EF 24-105 mm f/4L IS USM to uniwersalny zoom do aparatów pełnoklatkowych. Obiektyw oferuje stabilizację obrazu, napęd Ultrasonic oraz stałe światło f/4 w całym zakresie ogniskowych. Przekonajcie się jak wypadł w naszym teście.

Autor: Marcin Grabowiecki

20 Marzec 2014
Artykuł na: 23-28 minut

8. Rozdzielczość 105 mm

Na osi poziomej wykresu umieściliśmy przysłony, a na osi pionowej pary linii na milimetr. Za poziom przyzwoitości dla tej matrycy uznajemy 20 lp/mm.

wartości funkcji MTF50 dla ogniskowej 105 mm, pliki RAW
wartości funkcji MTF50 dla ogniskowej 105 mm, pliki JPEG

Wyniki na ogniskowej 105 mm są najsłabsze z wszystkich trzech testowanych przez nas ogniskowych. W brzegach kadru do f/11 nie jest nawet przekroczona granica przyzwoitości. W centrum kadru jest już lepiej, a granica przyzwoitości przekroczona jest w całym zakresie przesłon. W przypadku plików RAW najlepsze rezultaty w centrum kadru zanotowaliśmy na f/11 i f/16 - 29,61 lp/mm, a na brzegach na f/16 - 24,16 lp/mm.

W przypadku plików JPEG mieliśmy podobne obserwacje, chociaż zarejestrowane wartości były wyższe.

W stosunku do obiektywu Sigma 24-105 mm f/4 DG OS HSM szkło Canona na tej ogniskowej wypada słabiej, szczególnie w brzegach kadru i na niższych przesłonach. W zakresie f/11-f/22 różnica nie jest już tak duża.

1. Wstęp

2. Specyfikacja

3. Konstrukcja

4. Autofokus

5. Stabilizacja

6. Rozdzielczość 24 mm

7. Rozdzielczość 50 mm

8. Rozdzielczość 105 mm

9. Rozmycie

10. Aberracja chromatyczna

11. Dystorsja

12. Winietowanie

13. Odblaski

14. Podsumowanie

15. Zdjęcia do pobrania

Dodaj ocenę i odbierz darmowy e-book
Digital Camera Polska
Skopiuj link
Komentarze
Więcej w kategorii: Obiektywy
Sony FE 50-150 mm f/2 GM - pierwsze wrażenia i zdjęcia przykładowe (RAW)
Sony FE 50-150 mm f/2 GM - pierwsze wrażenia i zdjęcia przykładowe (RAW)
Pierwszy zoom 50-150 mm f/2 w historii to pokaz optycznych możliwości i spełnienie marzeń fotografów portretowych czy reklamowych. Jak można się było spodziewać, to jednak także wysoka...
16
Fujifilm Fujinon XF 16-55 f/2.8 LM WR II - test obiektywu
Fujifilm Fujinon XF 16-55 f/2.8 LM WR II - test obiektywu
Mniejszy, lżejszy, szybszy i przystosowany do pracy wideo - nowa generacja uniwersalnego zoomu średniego zasięgu ma być ukłonem w stronę profesjonalistów i pokazem możliwości...
8
Nikon Nikkor Z 35 mm f/1.4 - test obiektywu
Nikon Nikkor Z 35 mm f/1.4 - test obiektywu
To jasny standard w zaskakująco niskiej cenie. Gdzie jest haczyk? Sprawdzamy, jakie możliwości kryje nowa stałka systemu Nikon Z.
6
Powiązane artykuły
Wczytaj więcej (1)