Sony FE 55mm f/1,8 ZA Carl Zeiss Sonnar T* - test

Sony FE 55mm f/1,8 ZA Carl Zeiss Sonnar T* to standard dedykowany do aparatów z bagnetem E. Został on stworzony z myślą o pełnoklatkowych bezlusterkowcach Sony A7 i A7R. Zobaczcie jak ten obiektyw poradził sobie w naszym laboratorium testowym.

Autor: Patryk Wiśniewski

13 Marzec 2014
Artykuł na: 23-28 minut

3. Konstrukcja

Sony FE 55mm f/1,8 ZA Carl Zeiss Sonnar T* to stosunkowo nieduży obiektyw. To na co od razu zwrócimy uwagę przy pierwszym kontakcie z nim, to jego długość.

Producent zdecydował się zwęzić obiektyw przy mocowaniu, co tylko zwraca uwagę na to delikatne zachwianie proporcji. To co jednak przede wszystkim powinno interesować użytkownika, czyli wyważenie zestawu i komfort użytkownika, stoją na wysokim poziomie.

Standard, który powstał przy współpracy z Zeissem to bardzo solidna konstrukcja wykonana z metalu i szkła. Obiektyw charakteryzuje się prostym i funkcjonalnym projektem. Został w całości pokryty matowym, czarnym lakierem. Jedynym elementem, który odróżnia się od reszty obudowy jest logo Zeissa umieszczone z lewej strony.

Wraz z obiektywem otrzymujemy solidną osłonę przeciwsłoneczną, którą doczepiamy z przodu obiektywu dzięki bagnetowemu mocowaniu. Oprócz niej w skład zestawu handlowego wchodzą tylny oraz przedni dekielek. Przedni dekielek, mógłby być lepiej wykonany. Przy takiej cenie obiektywu oczekiwalibyśmy czegoś, co będzie zdecydowanie lepiej przylegało do frontu obiektywu.

Przysłona składa się z 9 listków i pracuje w zakresie f/1,8-22. Sama konstrukcja optyczna obiektywu to 7 soczewek ułożonych w 5 grupach. Podobnie jak obiektyw 35mm f/2,8 gwint filtra to 49mm, co ucieszy przyszłych użytkowników. Carl Zeiss Sonnar T* FE 55 mm f/1,8 ZA mierzy 64,4 x 70,5 mm i waży 281 g. Podobnie jak pozostałe obiektywy z bagnetem FE najnowszy standard Zeissa został uszczelniony. Minimalna odległość ostrzenia wynosi 0,5m.

Test został podzielony na następujące części:

1. Wstęp

2. Specyfikacja

3. Konstrukcja

4. Ustawianie ostrości

5. Stabilizacja

6. Rozdzielczość RAW

7. Rozdzielczość JPEG

8. Rozmycie

9. Aberracja chromatyczna

10. Dystorsja

11. Winietowanie

12. Odblaski

13. Podsumowanie

14. Zdjęcia do pobrania

Dodaj ocenę i odbierz darmowy e-book
Digital Camera Polska
Skopiuj link
Komentarze
Więcej w kategorii: Obiektywy
Nikon Nikkor Z 28-400 mm f/4-8 VR - test praktyczny i zdjęcia przykładowe [RAW]
Nikon Nikkor Z 28-400 mm f/4-8 VR - test praktyczny i zdjęcia przykładowe [RAW]
To ponad 14-krotny zoom do aparatów pełnoklatkowych - obiektyw do wszystkiego. Jest przy tym dość lekki i poręczny. Na fotowyprawie na Sycylię z firmą Nikon sprawdziliśmy co potrafi.
32
Nowe hybrydowe obiektywy Canon RF - pierwsze wrażenia
Nowe hybrydowe obiektywy Canon RF - pierwsze wrażenia
Unikalny zoom RF 70-200 mm f/2.8 IS USM Z oraz stałki RF 50 mm f/1.4 VCM i 24 mm f/1.4 VCM wzbogacają katalog szkieł Canona przeznaczonych jednocześnie do filmu i fotografii. Nowym...
25
Sigma 500 mm f/5.6 DG DN OS Sports - opinia Wojciecha Sobiesiaka
Sigma 500 mm f/5.6 DG DN OS Sports - opinia Wojciecha Sobiesiaka
Sigma 500 mm f/5.6 DG DN OS to unikalny teleobiektyw, który łączy wysoką jakość optyczną z wyjątkowo lekką i kompaktową jak na tę klasę obiektywu obudową. O tym jak sprawdza się w rzeczywistej...
32
Powiązane artykuły
Wczytaj więcej (7)