Canon EF 28mm f/2.8 IS USM - test

Canon EF 28mm f/2.8 IS USM to następca wysłużonej stałki skierowanej do amatorów. Z poprzednikiem łączą go tylko rozmiary. W nowej wersji zmieniono obudowę, pierścień ostrości oraz dodano cichy silnik ultradźwiękowy i stabilizację.

Autor: Patryk Wiśniewski

10 Maj 2013
Artykuł na: 17-22 minuty

6. Rozdzielczość RAW

Na osi poziomej wykresu umieściliśmy przysłony, a na osi pionowej pary linii na milimetr. Jak widać na poniższym wykresie obraz już na maksymalnym otworze względnym zasługuje na pochwałę jeśli mówimy o centrum kadru. W przypadku brzegów brakuje mu do ideału niewiele. Właściwości optyczne obiektywu w centrum kadru ulegają niewielkiej poprawie wraz z przymykaniem przysłony. Dużo więcej dzieje się na brzegach kadru. Przymknięcie przysłony do wartości f/5.6 znacznie podwyższa jakość obrazu na brzegu kadru. Rekordowe osiągi notujemy na przysłonie f/8. Są to w centrum 49 lp/mm, a na brzegu 39 lp/mm. Wyraźny spadek jakości obserwujemy przy przysłonie f/16, mimo to wyniki na f/22 możemy uznać za satysfakcjonujące dla tej gęstości matrycy.

Wykres dotyczy funkcji MTF50 dla zielonego kanału kolorystycznego. Wartości zostały uśrednione do rozmiaru pełnej klatki, tak aby były porównywalne z innymi zestawami.

1. Wstęp

2. Specyfikacja

3. Konstrukcja

4. Ustawianie ostrości

5. Stabilizacja

6. Rozdzielczość RAW

7. Rozdzielczość JPEG

8. Rozmycie

9. Aberracja chromatyczna

10. Dystorsja

11. Winietowanie

12. Odblaski

13. Podsumowanie

14. Przykładowe zdjęcia do pobrania

Dodaj ocenę i odbierz darmowy e-book
Digital Camera Polska
Skopiuj link
Komentarze
Więcej w kategorii: Obiektywy
Nowe hybrydowe obiektywy Canon RF - pierwsze wrażenia
Nowe hybrydowe obiektywy Canon RF - pierwsze wrażenia
Unikalny zoom RF 70-200 mm f/2.8 IS USM Z oraz stałki RF 50 mm f/1.4 VCM i 24 mm f/1.4 VCM wzbogacają katalog szkieł Canona przeznaczonych jednocześnie do filmu i fotografii. Nowym...
24
Sigma 500 mm f/5.6 DG DN OS Sports - opinia Wojciecha Sobiesiaka
Sigma 500 mm f/5.6 DG DN OS Sports - opinia Wojciecha Sobiesiaka
Sigma 500 mm f/5.6 DG DN OS to unikalny teleobiektyw, który łączy wysoką jakość optyczną z wyjątkowo lekką i kompaktową jak na tę klasę obiektywu obudową. O tym jak sprawdza się w rzeczywistej...
32
Sony FE 85 mm f/1.4 GM II - test obiektywu
Sony FE 85 mm f/1.4 GM II - test obiektywu
Nowa portretówka Sony to pierwsza stałka ze zaktualizowanej serii GM II. Otrzymujemy m.in. udoskonaloną, lżejszą konstrukcję, nowy silnik AF i jeszcze bardziej wyżyłowaną optykę. Czy...
37
Powiązane artykuły
Wczytaj więcej (4)