Carl Zeiss Distagon T* 35mm f/1.4 - test

Carl Zeiss Distagon T* 35mm f/1.4 to kolejne jasne, szerokokątne szkło, które zdecydowaliśmy się sprawdzić. Charakteryzuje go wysoka waga i cena oraz brak autofokusa. Przekonajcie się, jak kultowy Zeiss wypadł w naszym teście.

Autor: Marcin Grabowiecki

28 Marzec 2013
Artykuł na: 23-28 minut

3. Konstrukcja

Carl Zeiss Distagon T* 35mm f/1.4 to solidna konstrukcja wykonana z metalu. Szkło charakteryzuje się prostym i funkcjonalnym projektem. Dziwi trochę srebrny pierścień słuszący do mocowania filtrów. Dzięki pomalowaniu go na czarno konstrukcja zyskałaby na prostocie i elegancji. Obiektyw został wykonany w Japonii, o czym zapewnia nas wygrawerowany napis.

W skład zestawu handlowego wchodzi tylny oraz przedni dekielek. O ile do tylnego nie mieliśmy zastrzeżeń to przedni pozostawia dużo do życzenia. Mimo dwóch uchwytów (wewnętrzy i zewnętrzny) korzystanie z niego nie jest wygodne. Oba uchwyty są zbyt płaskie, co powodowało częste wypadanie z dłoni i na dłuższą metę może być denerwujące.

Do obiektywu dołączona jest także metalowa osłona przeciwsłoneczna, która jest bardzo porządnie wykonana.

Wadą obiektywu może być waga. W zestawie z pełnoklatkową lustrzanką nie jest dobrze wyważony i wyraźnie ciąży ku przodowi.

Szkło nie jest uszczelnione. Rowkowany pierścień ustawiania ostrości jest szeroki i umożliwia swobodne przeostrzanie. Delikatny opór pozwala na precyzyjne ustawienie ostrości.

Obiektyw wyposażony jest w pierścień przesłon. Przy ustawieniu na f/16 umożliwia on zmianę przesłon z poziomu korpusu aparatu oraz potwierdzanie ostrości.

Carl Zeiss Distagon składa się z 11 elementów w 9 grupach, w tym jednego elementu asferycznego. 9-listkowa przesłona pracuje w zakresie f/1.4-f/16, a minimalna odległość ostrzenia to 0,3 m.

Carl Zeiss Distagon T* 1.4/35 waży 830 g, a jego wymiary to 120 x 78 mm.

1. Wstęp

2. Specyfikacja

3. Konstrukcja

4. Ustawianie ostrości

5. Stabilizacja

6. Rozdzielczość RAW

7. Rozdzielczość JPEG

8. Rozmycie

9. Aberracja chromatyczna

10. Dystorsja

11. Winietowanie

12. Odblaski

13. Podsumowanie

14. Zdjęcia do pobrania

Dodaj ocenę i odbierz darmowy e-book
Digital Camera Polska
Skopiuj link
Komentarze
Więcej w kategorii: Obiektywy
Nikon Nikkor Z 28-400 mm f/4-8 VR - test praktyczny i zdjęcia przykładowe [RAW]
Nikon Nikkor Z 28-400 mm f/4-8 VR - test praktyczny i zdjęcia przykładowe [RAW]
To ponad 14-krotny zoom do aparatów pełnoklatkowych - obiektyw do wszystkiego. Jest przy tym dość lekki i poręczny. Na fotowyprawie na Sycylię z firmą Nikon sprawdziliśmy co potrafi.
32
Nowe hybrydowe obiektywy Canon RF - pierwsze wrażenia
Nowe hybrydowe obiektywy Canon RF - pierwsze wrażenia
Unikalny zoom RF 70-200 mm f/2.8 IS USM Z oraz stałki RF 50 mm f/1.4 VCM i 24 mm f/1.4 VCM wzbogacają katalog szkieł Canona przeznaczonych jednocześnie do filmu i fotografii. Nowym...
25
Sigma 500 mm f/5.6 DG DN OS Sports - opinia Wojciecha Sobiesiaka
Sigma 500 mm f/5.6 DG DN OS Sports - opinia Wojciecha Sobiesiaka
Sigma 500 mm f/5.6 DG DN OS to unikalny teleobiektyw, który łączy wysoką jakość optyczną z wyjątkowo lekką i kompaktową jak na tę klasę obiektywu obudową. O tym jak sprawdza się w rzeczywistej...
32
Powiązane artykuły
Wczytaj więcej (2)