Panasonic Lumix G 20mm f/1.7 ASPH - test

Obiektyw Panasonic Lumix G 20mm f/1.7 ASPH zaprojektowany został dla systemu Mikro Cztery Trzecie. To jasne, standardowe szkło zamknięte w obudowie typu "pancake". Przekonajcie się, jak wypadło w naszym teście.

Autor: Marcin Grabowiecki

28 Grudzień 2012
Artykuł na: 17-22 minuty

9. Aberracja chromatyczna

Aberracja w obiektywie Lumix G 20mm f/1.7 ASPH jest widoczna na wszystkich przysłonach. Maksymalna wartość to 1,7 piksela na przysłonie f/16, ale na tym poziomie pojawia się tylko w brzegu kadru. Średnia wartość utrzymuje się na poziomie 0.5-0.6 piksela.

Na odbitce 20x30 cm aberracja będzie lekko widoczna na całym zakresie przysłon, ale tylko w rogach kadru.

Wykres przedstawiający średnią oraz maksymalną aberrację chromatyczną na kadrze w pikselach


Rozłożenie aberracji chromatycznej na pikselach przy przysłonie f/1.7


Rozłożenie aberracji chromatycznej na odbitce 20x30 cm przy przysłonie f/1.7


Rozłożenie aberracji chromatycznej na pikselach przy przysłonie f/5.6


Rozłożenie aberracji chromatycznej na odbitce 20x30 cm przy przysłonie f/5.6


Przykład aberracji na brzegu kadru




Podłużna aberracja chromatyczna

Obiektyw Lumix G 20mm f/1.7 ASPH radzi sobie bardzo dobrze z podłużną aberracją chromatyczną. Występuje ona tylko na maksymalnym otworze względnym, delikatne przymknięcie przysłony praktycznie niweluje tą wadę. Poniżej prezentujemy wycinki z plików RAW ilustrujące zachowanie obiektywu.

f/1.7

f/2

f/2.8


Dodaj ocenę i odbierz darmowy e-book
Digital Camera Polska
Skopiuj link
Komentarze
Więcej w kategorii: Obiektywy
Nikon Nikkor Z 28-400 mm f/4-8 VR - test praktyczny i zdjęcia przykładowe [RAW]
Nikon Nikkor Z 28-400 mm f/4-8 VR - test praktyczny i zdjęcia przykładowe [RAW]
To ponad 14-krotny zoom do aparatów pełnoklatkowych - obiektyw do wszystkiego. Jest przy tym dość lekki i poręczny. Na fotowyprawie na Sycylię z firmą Nikon sprawdziliśmy co potrafi.
32
Nowe hybrydowe obiektywy Canon RF - pierwsze wrażenia
Nowe hybrydowe obiektywy Canon RF - pierwsze wrażenia
Unikalny zoom RF 70-200 mm f/2.8 IS USM Z oraz stałki RF 50 mm f/1.4 VCM i 24 mm f/1.4 VCM wzbogacają katalog szkieł Canona przeznaczonych jednocześnie do filmu i fotografii. Nowym...
25
Sigma 500 mm f/5.6 DG DN OS Sports - opinia Wojciecha Sobiesiaka
Sigma 500 mm f/5.6 DG DN OS Sports - opinia Wojciecha Sobiesiaka
Sigma 500 mm f/5.6 DG DN OS to unikalny teleobiektyw, który łączy wysoką jakość optyczną z wyjątkowo lekką i kompaktową jak na tę klasę obiektywu obudową. O tym jak sprawdza się w rzeczywistej...
32
Powiązane artykuły