Canon EF 24mm f/2.8 IS USM - test

W lutym tego roku Canon zaprezentował dwa nowe obiektywy stałoogniskowe. Następcy wysłużonych amatorskich stałek - 24mm i 28mm f/2.8 zostali wyposażeni w silnik ultradźwiękowy i stabilizacje optyczną. Zapraszamy do lektury testu szerszej z nich, czyli Canona EF 24mm f/2.8 IS USM.

Autor: Patryk Wiśniewski

30 Sierpień 2012
Artykuł na: 17-22 minuty

9. Aberracja chromatyczna

Testowany obiektyw trzeba pochwalić za niski poziom aberracji chromatycznej. W całym zakresie przysłon jest na bardzo dobrym poziomie i nie powinna przeszkadzać fotografującemu. Warto zaznaczyć, że o ile w przypadku oglądania zdjęć na komputerze, oczywiście zaobserwujemy ją dopiero w samym rogu kadru. W przypadku odbitek nie musimy się martwić o jej poziom.

Na osi poziomej umieściliśmy przysłony, na osi pionowej podane są piksele. Jak widać na załączonym wykresie aberracja daje o sobie znać tylko dla przysłony f/2.8-4. Właśnie dla tej wartości zanotowaliśmy najwyższy wynik, aberracja sięgnęła 2 piksele. Według naszych standardów jest to bardzo dobry wynik.

wykres przedstawiający średnią oraz maksymalną aberrację chromatyczną na kadrze w pikselach
rozłożenie aberracji chromatycznej na pikselach przy przysłonie f/2.8
rozłożenie aberracji chromatycznej na odbitce 20x30 cm przy przysłonie f/2.8
rozłożenie aberracji chromatycznej na pikselach przy przysłonie f/5.6
rozłożenie aberracji chromatycznej na odbitce 20x30 cm przy przysłonie f/5.6
Dodaj ocenę i odbierz darmowy e-book
Digital Camera Polska
Skopiuj link
Komentarze
Więcej w kategorii: Obiektywy
Nikon Nikkor Z 28-400 mm f/4-8 VR - test praktyczny i zdjęcia przykładowe [RAW]
Nikon Nikkor Z 28-400 mm f/4-8 VR - test praktyczny i zdjęcia przykładowe [RAW]
To ponad 14-krotny zoom do aparatów pełnoklatkowych - obiektyw do wszystkiego. Jest przy tym dość lekki i poręczny. Na fotowyprawie na Sycylię z firmą Nikon sprawdziliśmy co potrafi.
32
Nowe hybrydowe obiektywy Canon RF - pierwsze wrażenia
Nowe hybrydowe obiektywy Canon RF - pierwsze wrażenia
Unikalny zoom RF 70-200 mm f/2.8 IS USM Z oraz stałki RF 50 mm f/1.4 VCM i 24 mm f/1.4 VCM wzbogacają katalog szkieł Canona przeznaczonych jednocześnie do filmu i fotografii. Nowym...
25
Sigma 500 mm f/5.6 DG DN OS Sports - opinia Wojciecha Sobiesiaka
Sigma 500 mm f/5.6 DG DN OS Sports - opinia Wojciecha Sobiesiaka
Sigma 500 mm f/5.6 DG DN OS to unikalny teleobiektyw, który łączy wysoką jakość optyczną z wyjątkowo lekką i kompaktową jak na tę klasę obiektywu obudową. O tym jak sprawdza się w rzeczywistej...
32
Powiązane artykuły
Wczytaj więcej (1)