Test Minolta DiMAGE F200

Prezentujemy Państwu obszerny test najnowszego produktu Minolty, kompaktu DiMAGE F200, który lada dzień trafi do sprzedaży w Polsce. Jest to bardzo dobry, 4-megapikselowy aparat, z wyjątkowo bogatą listą funkcji, i wyróżniającą się stylistyką zewnętrzną.

Autor: Tomasz Gutkowski

12 Maj 2003
Artykuł na: 38-48 minut

Prezentujemy Państwu obszerny test najnowszego produktu Minolty, kompaktu DiMAGE F200, który lada dzień trafi do sprzedaży w Polsce. Jest to bardzo dobry, 4-megapikselowy aparat, z wyjątkowo bogatą listą funkcji, i wyróżniającą się stylistyką zewnętrzną. Dodajmy dla smaczku, że jest to pierwszy opublikowany na świecie test tego modelu.

O modelu Minolta DiMAGE F200 pisaliśmy po raz pierwszy 3 marca 2003, w dniu światowej premiery. Ciekawostką był fakt, że mimo mniejszej rozdzielczości aparat ten, jest nowszy niż niedawny DiMAGE F300 wyposażony w sensor CCD 5Mp. Dla odmiany, F200 oferuje rozdzielczość maksymalną 2272 x 1704 (4.0 Megapiksele efektywne), wszystkie funkcje swojego poprzednika oraz kilka nowych właściwości.

F200 wyróżnia się jakością wykonania i eleganckim wykończeniem. Obsługa jest bezproblemowa, choć testowanemu egzemplarzowi wytknęliśmy bezlitośnie kilka drobnych wad. Nie można za to wiele zarzucić jakości zdjęć - w teście fotograficznym DiMAGE F200 spisuje się znakomicie, stając w tej samej grupie aparatów co na przykład znakomity Canon PowerShot S45.

Prezentowany aparat przeznaczony jest zarówno dla amatorów jak i doświadczonych fotografów, którzy potrzebują kieszonkowego kompaktu. Podział trybów pracy na Auto i Multi ułatwia przejście od prostych zabaw do zaawansowanej pracy z obsługa manualną. Jak przystało na kompakt wysokiej klasy, DiMAGE F200 oferuje bardzo szeroką gamę trybów pracy, pomiarów ekspozycji i ostrości oraz cyfrowej edycji obrazu. Tradycyjne fotografowanie urozmaicają takie funkcje dodatkowe jak nagrywanie filmów wideo czy dźwięku cyfrowego. W stosunku do poprzednika zmieniono nieco układ przycisków, co systemowi obsługi wyszło bardzo na zdrowie.

Przewidywana sugerowana cena F200 wyniesie 2499 PLN co nie wydaje się kwotą wygórowaną.

W komplecie dostawy znajdują się:

  • Aparat cyfrowy Minolta DiMAGE F200
  • Bateria CR-V3
  • Pasek na rękę HS-DG100
  • Karta pamięci Secure Digital 16MB
  • Kabel wideo AVC-200
  • Kabel USB USB-500
  • CD-ROM DiMAGE Software
  • Instrukcja obsługi w języku polskim
  • Gwarancja Minolta Polska

Poniższy test podzieliśmy na następujące części:

NazwaMinolta DiMAGE F200
SensorCCD, 1/1.8 cala, 4.1 Mp (4.0 Mp efektywnych)
PamięćSecure Digital / MultiMediaCard, 16MB SD w zestawie
Rozdzielczość2272 x 1704, 1600 x 1200, 1280 x 960, 640 x 480
Formaty zapisu obrazuJPEG (Exif), TIFF. Motion JPEG, WAVE
Jakość kompresjiTIFF / Fine (JPEG) / Standard (JPEG) / Economy (JPEG)
ObiektywWbudowany, 38-114mm (ekw. 35mm), 8 elem. w 7 gr. (w tym 3 el. asferyczne)
Zoom cyfrowydo x4.0 (w skokach x0.1)
PrzysłonaF2.8 - F4.7 (min.)
Migawka4 - 1/1000 s (Program AE i Priorytet przysłony), 15 - 1/1000 s (Manual i Priorytet czasu), Bulb do 15 sek.
Tryby ekspozycji
  • Auto (cyfrowe programy tematyczne) - portret / sport / krajobraz / zachód słońca / portret nocny / Makro
  • Program AE
  • Priorytet przysłony
  • Priorytet migawki
  • Manual
Pomiar światłaWielosegmentowy (256 pól) / centralnie ważony, uśredniony / punktowy
Kompensacja ekspozycji+/-2EV co 1/3EV
Blokada ekspozycjipółpozycja spustu migawki
Autobracketing3 zdjęcia co 1.0, 0.5, 0.3EV
Metody pomiaru ostrościŚledzący AF / Pojedynczy AF / Ciągły AF / Manualny dobór ostrości
Tryby pracy autofocusa
  • Video AF
  • Normal: 50cm - niesk. Makro: 20-60cm
  • Obszarowy, szeroki AF (Area AF) / Punktowy AF (selektywny)
Manual focusTak
Blokada ostrościPółpozycja spustu migawki
CzułośćAuto, ISO 100 / 200 / 400 / 800
Balans bieli
  • Auto
  • światło słoneczne
  • żarowe
  • jarzeniowe
  • zachmurzenie
  • dobierany
EfektyEfekty kolorów: naturalny, nasycony, czarno-biały, sepia
Korekta obrazu
  • Korekta kontrastu (3-stopniowa)
  • Korekta nasycenia (3-stopniowa)
  • Ostrość (3 poziomy)
Zdjęcia seryjneSeryjne 1.5 kl/s
Rejestracja filmu15 kl/s, 160x120 lub 320x240 (z dźwiękiem) bez limitu bufora. Funkcja Direct Video z zrzutem bezpośrednio na nośnik zewnętrzny
Monitor LCD1.5 cala TFT LCD, 110,000 punktów
Lampa błyskowaWbudowana, (Auto / wyłączona / wymuszona / redukcja cz. o.), do 3.4m
Kontrola błyskuKorekta +/-2 EV w skokach 0.3EV
WizjerOptyczny z obrazem rzeczywistym i zoomem, 80% krycia
Notka dźwiękowado 180 min. audio na 128MB, notatka ze zdjęciem do 15 sek.
Tryby odtwarzania
  • Pojedynczy obraz
  • Powiększenie do 5.0x
  • Index (3x3)
  • Informacja o ekspozycji
Samowyzwalacz10 sek.
ZłączaUSB 1.1 (zgodny z USB Direct-Print, PIM II i Exif Print), wyjście A/V, wejście DC (zasilanie zewnętrzne)
PilotOpcjonalny
ZasilanieCR-V3 lub 2 x AA (akumulatory NiMH i ładowarka w zestawie) lub zewnętrzne
Wydajność zasilania (zdjęcia)ok. 260 zarejestrowanych zdjęć lub 270 min. odtwarzania
Gwint statywuTak
Wymiary111 x 52.5 x 32.5mm
Waga185g
UwagiInne funkcje:
  • Redukcja szumów wybierana z menu
  • Funkcja kopiowania zdjęcia z karty na kartę
  • Kopiowanie do e-mail
  • Direct Video

Poprzednia

Skopiuj link
Komentarze
Więcej w kategorii: Aparaty
OM System OM-D OM-3 - pierwsze wrażenia i zdjęcia przykładowe
OM System OM-D OM-3 - pierwsze wrażenia i zdjęcia przykładowe
Najnowszy OM-3 to flagowe funkcje OM-1 zamknięte w korpusie stylizowanym na analogowego Olympusa. To także nowe kreatywne tryby. Oto, jak spisuje się w praktyce.
36
Leica SL3-S - pierwsze wrażenia i zdjęcia przykładowe (RAW)
Leica SL3-S - pierwsze wrażenia i zdjęcia przykładowe (RAW)
Nowa uniwersalna pełna klatka Leiki ma być godnym rywalem dla wydajnych zawodowych korpusów konkurencji. Na pierwszy rzut oka ma wszystko, żeby tego dokonać, czy jednak nie jest to...
19
Leica Q3 43 okiem użytkownika Q2/Q3 - subiektywny test praktyczny
Leica Q3 43 okiem użytkownika Q2/Q3 - subiektywny test praktyczny
Leica Q3 43 to aparat, na który wielu fotografów czekało od dekady. Kompaktowe body premium z jasnym standardowym obiektywem jawi się jako prawdziwy Graal podróżników i fotografów ulicznych. Czy...
57