Test Minolta DiMAGE F200

Prezentujemy Państwu obszerny test najnowszego produktu Minolty, kompaktu DiMAGE F200, który lada dzień trafi do sprzedaży w Polsce. Jest to bardzo dobry, 4-megapikselowy aparat, z wyjątkowo bogatą listą funkcji, i wyróżniającą się stylistyką zewnętrzną.

Autor: Tomasz Gutkowski

12 Maj 2003
Artykuł na: 38-48 minut

7. JAKOŚĆ ZDJĘĆ I SAMPLE

DiMAGE F200 posiada sensor światłoczuły CCD o rozdzielczości efektywnej 4.0 megapikseli, co przekłada się na obraz o maksymalnych wymiarach 2272 x 1704. Jest to wielkość zupełnie wystarczająca do wydruków o formacie 15x20cm. Do dyspozycji mamy też bezkompresyjny format zapisu TIFF, ale 12-megabajtowe pliki wymagają sporego zapasu pamięci. Do codziennej pracy wystarczy kompresja JPEG FINE, lub, w razie braku miejsca, kompresja Standard (ostatecznie Economy).

System pomiaru światła jest znakomity, a jeśli poznamy nieco specyfikę aparatu możemy śmiało korzystać z trybu automatycznego korygowanego w razie potrzeby kompensacją ekspozycji. W sytuacjach bardziej kontrastowych z pomocą przychodzą równie sprawne pomiary centralny i punktowy. Jak widać na pełnoformatowych plikach (do pobrania po pliknięciu poniższych miniatur) ostrość jest przyzwoita, ale nie doskonała. Zaskakuje za to niski poziom szumów oraz umiarkowana ziarnistość przy wysokich czułościach.

Najmocniejsza strona F200 to odwzorowanie kolorów i, ogólnie, przetwarzanie obrazu. Sprawdza się tu zachwalana przez producenta technologia CxProcess z 12-bitową konwersją A/D. Kolory są wierne, barwy prawidłowo nasycone, a wielce dogodnym urozmaiceniem są różnorakie tryby kolorów oraz cyfrowa korekta obrazu. Dokonanie korekty jasności, kontrastu itd. jest równie wygodne z poziomu załączonego oprogramowania DiMAGE Viewer, gdzie skale są znacznie szersze i dokładniejsze (np. histogram dla każdego kanału barwnego oddzielnie).

Dość długo walczyliśmy by przyłapać F200 na aberracji chromatycznej (purpurowa obwódka na skraju mocno zaświetlonego obszaru) i udało się, choć w codziennym fotografowaniu nie powinno to szkodzić. Polecamy też unikania fotografowania szerokim kątek z małej odległości - w tym ustawieniu optyka ma skłonność do sporej krzywizny wklęsłej, która zanika wraz ze wzrostem ogniskowej.

Poza tymi drobnymi wadami, DiMAGE F200 sprawuje się świetnie, dając wysokiej jakości, wierne fotografie, o dużej zawartości szczegółów. Poniższe zdjęcia przykładowe, wykonano w trybie automatyki ekspozycji w rozdzielczości maksymalnej przy kompresji JPEG Fine. Przeciętna wielkość plików o ok. 1.2MB.

Następna

Skopiuj link
Komentarze
Więcej w kategorii: Aparaty
Sony A1 II + FE 28-70 mm f/2 GM - pierwsze wrażenia i zdjęcia przykładowe (RAW)
Sony A1 II + FE 28-70 mm f/2 GM - pierwsze wrażenia i zdjęcia przykładowe (RAW)
Sony kończy rok z przytupem, prezentując dwie iście profesjonalne konstrukcje - najnowszy flagowy korpus Sony A1 II i uniwersalny, superjasny zoom średniego zasięgu. Czy nowy korpus...
15
Nikon Z50 II - pierwsze wrażenia i zdjęcia przykładowe (RAW)
Nikon Z50 II - pierwsze wrażenia i zdjęcia przykładowe (RAW)
Po pięciu latach Nikon prezentuje wreszcie następcę pierwszego amatorskiego korpusu w systemie Z. To nadal ta sama matryca, ale lepsza wydajność, bardziej rozbudowana ergonomia i...
23
Fujifilm X-M5 - pierwsze wrażenia i zdjęcia przykładowe [RAW]
Fujifilm X-M5 - pierwsze wrażenia i zdjęcia przykładowe [RAW]
Nowy Fujifilm X-M5 to najtańszy aparat w systemie, ale pod względem możliwości daleko mu do typowego amatorskiego korpusu. Czy to możliwe, że Fujifilm zrobiło wymarzony aparat dla...
33