Fujifilm GFX 100 - zdjęcia przykładowe

W nasze ręce trafił król średnioformatowego systemu Fujifilm. Zobaczcie, jak wyglądają 102-megapikselowe zdjęcia z GFX 100!

Autor: Michał Chrzanowski

26 Czerwiec 2019
Artykuł na: 6-9 minut

Zaprezentowany w maju tego roku GFX 100 nie jest tylko flagowcem średnioformatowego systemu Fujifilm. To także model, który w swoim segmencie ma być jednym z najmocniejszych graczy na rynku. I jak spojrzymy na specyfikację i możliwości najnowszej bestii Fujifilm, to obietnice producenta wcale nie muszą być bez pokrycia.

Fujifilm GFX 100 został wyposażony w opracowaną specjalnie dla tego modelu podświetlaną od tyłu matrycę BSI-CMOS (o rozmiarze 43.8 mm x 32.9 mm i przekątnej 55 mm) o rozdzielczości aż 102-megapikseli. Na całej powierzchni sensora znajdziemy piksele detekcji fazy, co umożliwić ma wygodne wykorzystywanie systemów śledzenia autofokusu i "wyznaczać nowe standardy na rynku średnioformatowych bezlusterkowców". Przetwornik obrazu w połączeniu z procesorem czwartej generacji X-Processor 4 to kombinacja zapewniająca rewelacyjną szczegółowość z wyjątkowym odwzorowaniem bogactwa barw i tonów. A jak dodamy do tego zapis 16-bit RAW oraz fakt, że GFX 100 jest jak na razie jedynym modelem w swojej klasie, w którym zastosowano 5-osiowy system stabilizacji IBIS o efektywności 5.5 EV, to nawet najbardziej wymagający fotografowie mogą spojrzeć w jego stronę z ogromnym zaciekawieniem.

Poza tym GFX 100 jest pierwszym modelem systemu GFX, który korzysta z AF opartego o detekcję fazy - zaadaptowanego z aparatów Fujifilm X-T3 oraz X-T30. Układ w pełni wykorzystuje 3.76 miliona pikseli detekcji fazowej rozmieszczonych na niespełna całej powierzchni matrycy (około 100%). Szybkość pracy całego układu jest większa nawet o 210% w stosunku do konwencjonalnego systemu AF opartego na detekcji kontrastu, z którego korzysta GFX 50R. Co więcej korpus o nieco usprawnionej ergonomii i nowych technologicznych rozwiązaniach został uszczelniony w aż 95 miejscach, dzięki czemu praca w terenowych warunkach nie będzie problemem.

Fujifilm GFX 100 sprawdziliśmy w praktyce z obiektywem Fujinon GF 110 mm f/2 R LM WR. Wszystkie poniższe zdjęcia wykonaliśmy na standardowych ustawieniach aparatu; z odszumianiem i wyostrzeniem obrazu ustawionymi na wyjściową wartość. 

Zdjęcia przykładowe

1/338s, f/2, ISO 100, ogniskowa: 110 mm (ekwiwalent dla pełnej klatki 87 mm)

1/161s, f/5.6, ISO 200, ogniskowa: 110 mm (ekwiwalent dla pełnej klatki 87 mm)

1/64s, f/2, ISO 1250, ogniskowa: 110 mm (ekwiwalent dla pełnej klatki 87 mm)

1/7s, f/2, ISO 200, ogniskowa: 110 mm (ekwiwalent dla pełnej klatki 87 mm)

1/161s, f/5.6, ISO 200, ogniskowa: 110 mm (ekwiwalent dla pełnej klatki 87 mm)

1/64s, f/2.8, ISO 2500, ogniskowa: 110 mm (ekwiwalent dla pełnej klatki 87 mm)

1/64s, f/2, ISO 1600, ogniskowa: 110 mm (ekwiwalent dla pełnej klatki 87 mm)

1/138s, f/5.6, ISO 100, ogniskowa: 110 mm (ekwiwalent dla pełnej klatki 87 mm)

1/161s, f/5.6, ISO 200, ogniskowa: 110 mm (ekwiwalent dla pełnej klatki 87 mm)

1/64s, f/2, ISO 1600, ogniskowa: 110 mm (ekwiwalent dla pełnej klatki 87 mm)

1/64s, f/4, ISO 2500, ogniskowa: 110 mm (ekwiwalent dla pełnej klatki 87 mm)

1/161s, f/5.6, ISO 200, ogniskowa: 110 mm (ekwiwalent dla pełnej klatki 87 mm)

1/64s, f/2, ISO 1600, ogniskowa: 110 mm (ekwiwalent dla pełnej klatki 87 mm)

1/990s, f/2, ISO 100, ogniskowa: 110 mm (ekwiwalent dla pełnej klatki 87 mm)

1/70s, f/2, ISO 100, ogniskowa: 110 mm (ekwiwalent dla pełnej klatki 87 mm)

1/161s, f/5.6, ISO 200, ogniskowa: 110 mm (ekwiwalent dla pełnej klatki 87 mm)

1/64s, f/2, ISO 2000, ogniskowa: 110 mm (ekwiwalent dla pełnej klatki 87 mm)

1/18s, f/2.8, ISO 200, ogniskowa: 110 mm (ekwiwalent dla pełnej klatki 87 mm)

1/83s, f/5, ISO 100, ogniskowa: 110 mm (ekwiwalent dla pełnej klatki 87 mm)

1/161s, f/5.6, ISO 200, ogniskowa: 110 mm (ekwiwalent dla pełnej klatki 87 mm)

1/482s, f/2, ISO 100, ogniskowa: 110 mm (ekwiwalent dla pełnej klatki 87 mm)

1/161s, f/5.6, ISO 200, ogniskowa: 110 mm (ekwiwalent dla pełnej klatki 87 mm)

1/129s, f/2, ISO 100, ogniskowa: 110 mm (ekwiwalent dla pełnej klatki 87 mm)

1/155s, f/5.6, ISO 100, ogniskowa: 110 mm (ekwiwalent dla pełnej klatki 87 mm)

1/55s, f/4, ISO 3200, ogniskowa: 110 mm (ekwiwalent dla pełnej klatki 87 mm)

1/64s, f/2.8, ISO 2500, ogniskowa: 110 mm (ekwiwalent dla pełnej klatki 87 mm)

1/114s, f/4, ISO 100, ogniskowa: 110 mm (ekwiwalent dla pełnej klatki 87 mm)

1/3s, f/5.6, ISO 200, ogniskowa: 110 mm (ekwiwalent dla pełnej klatki 87 mm)

1/64s, f/2, ISO 1250, ogniskowa: 110 mm (ekwiwalent dla pełnej klatki 87 mm)

1/301s, f/2.8, ISO 100, ogniskowa: 110 mm (ekwiwalent dla pełnej klatki 87 mm)

1/64s, f/2.8, ISO 160, ogniskowa: 110 mm (ekwiwalent dla pełnej klatki 87 mm)

1/64s, f/2.8, ISO 160, ogniskowa: 110 mm (ekwiwalent dla pełnej klatki 87 mm)

1/161s, f/5.6, ISO 200, ogniskowa: 110 mm (ekwiwalent dla pełnej klatki 87 mm)

Wyższe czułości matrycy

1/51s, f/2.8, ISO 1600, ogniskowa: 110 mm (ekwiwalent dla pełnej klatki 87 mm)

1/98s, f/2.8, ISO 3200, ogniskowa: 110 mm (ekwiwalent dla pełnej klatki 87 mm)

1/193s, f/2.8, ISO 6400, ogniskowa: 110 mm (ekwiwalent dla pełnej klatki 87 mm)

1/391s, f/2.8, ISO 12800, ogniskowa: 110 mm (ekwiwalent dla pełnej klatki 87 mm)

1/735s, f/2.8, ISO 25600, ogniskowa: 110 mm (ekwiwalent dla pełnej klatki 87 mm)

1/1542s, f/2.8, ISO 51200, ogniskowa: 110 mm (ekwiwalent dla pełnej klatki 87 mm)

1/2999s, f/2.8, ISO 65535, ogniskowa: 110 mm (ekwiwalent dla pełnej klatki 87 mm)
Skopiuj link

Autor: Michał Chrzanowski

Stały bywalec naszego laboratorium. Ciągle patrzy na świat przez różne ogniskowe oraz przemierza miasta i wioski obwieszony sprzętem fotograficznym. Uwielbia stylowe aparaty, a także eleganckie i funkcjonalne akcesoria. Ma słabość do monochromu i suwaków w programie Lightroom, po godzinach – do literatury faktu i muzyki country.

Komentarze
Więcej w kategorii: Aparaty
Sony A1 II + FE 28-70 mm f/2 GM - pierwsze wrażenia i zdjęcia przykładowe (RAW)
Sony A1 II + FE 28-70 mm f/2 GM - pierwsze wrażenia i zdjęcia przykładowe (RAW)
Sony kończy rok z przytupem, prezentując dwie iście profesjonalne konstrukcje - najnowszy flagowy korpus Sony A1 II i uniwersalny, superjasny zoom średniego zasięgu. Czy nowy korpus...
15
Nikon Z50 II - pierwsze wrażenia i zdjęcia przykładowe (RAW)
Nikon Z50 II - pierwsze wrażenia i zdjęcia przykładowe (RAW)
Po pięciu latach Nikon prezentuje wreszcie następcę pierwszego amatorskiego korpusu w systemie Z. To nadal ta sama matryca, ale lepsza wydajność, bardziej rozbudowana ergonomia i...
23
Fujifilm X-M5 - pierwsze wrażenia i zdjęcia przykładowe [RAW]
Fujifilm X-M5 - pierwsze wrażenia i zdjęcia przykładowe [RAW]
Nowy Fujifilm X-M5 to najtańszy aparat w systemie, ale pod względem możliwości daleko mu do typowego amatorskiego korpusu. Czy to możliwe, że Fujifilm zrobiło wymarzony aparat dla...
33
Powiązane artykuły
Wczytaj więcej (1)