Filmowanie

Wyniki testu:
Jakość obrazu:
6
Ergonomia:
7
Cena / Jakość:
7
Wydajność:
7
Funkcjonalność:
7
Nasza ocena:

Panasonic Lumix FZ300 to najnowszy superzoom producenta, który swoimi możliwościami może zawstydzić nawet bardziej zaawansowane konstrukcje z tego segmentu. Aparat oferuje między innymi szeroki zakres zooma (25-600 mm), superszybki autofokus, tryb seryjny 12kl./s, w pełni manualny tryb filmowy 4K i uszczelnioną obudowę. Sprawdziliśmy jak radzi sobie w praktyce.

Autor: Maciej Luśtyk

23 Październik 2015
Artykuł na: 49-60 minut
Spis treści

 

5. Filmowanie


Obsługa
Panasonic Lumix FZ300 oferuje w pełni manualny tryb filmowy, który pozwoli na rejestrację materiału w maksymalnej rozdzielczości 4K i przepływności 100 Mb/s, z prędkością 30 kl./s, w formacie MP4, lub w kodeku AVCHD, w jakości FullHD 1080p i przepływności 28 Mb/s, z prędkością 60 kl./s. Otrzymujemy także możliwość nagrywania materiału w zwolnionym tempie, z prędkością 120 kl./s, niestety „tylko” w jakości HD 720 p.

Godnym uwagi jest fakt, że ustawieniami prędkości migawki, przysłony i czułości ISO możemy sterować także podczas nagrywania. Z pewnością docenią to osoby, które od filmującego aparatu oczekują jak największej kontroli. Co prawda matryca o wielkości 1/2,3 cala oferuje dość przeciętny zakres dynamiczny, ale nasze możliwości znacznie rozszerzy profil obrazu Cinelike D, który umożliwia otrzymanie bardzo neutralnego obrazu, z którego będziemy w stanie sporo wyciągnąć na etapie postprodukcji. Być może nie otrzymamy takich efektów jak w przypadku funkcji S-log z aparatów Sony, ale i tak opcja ta zasługuje na dużą pochwałę.

Filmowcom spodoba się także możliwość przełączenia podglądu na tryb monochromatyczny, co uwydatni widoczność zebry, a tym bardziej focus peakingu. Otrzymujemy też możliwość podłączenia zewnętrznego mikrofonu, którego czułością możemy sterować z poziomu menu, a system stabilizacji umożliwi efektywne, płynne filmowanie z ręki nawet w przypadku korzystania z ogniskowej 648 mm. Szkoda jedynie, że producent nie zdecydował się na umieszczenie złącza słuchawkowego, co pozwoliłoby na wygodne monitorowanie poziomów audio.

Kliknij, aby pobrać film w jakości 4K.
{LNK|https://files.fotopolis.pl/download/FZ300AVCHD.zip

Kliknij, aby pobrać film 4K Cinelike D

Autofokus
Autofokus w trybie filmowym działa sprawnie, choć nie jest już tak szybki jak w przypadku trybu fotograficznego. W przypadku filmowania poruszających się obiektów, warto skorzystać z funkcji śledzenia. Pod względem regulacji ostrości bardzo dobrze sprawdza się ekran dotykowy. Ostrość możemy regulować też manualnie, za pomocą bocznego pokrętła obiektywu i o dziwo, to rozwiązania sprawdza się dużo lepiej niż tradycyjne pierścienie ostrości na obiektywach.

Największą chyba zaletą aparatu dla filmowców jest obiektyw o ekwiwalencie 25-600 mm i stałym świetle f/2.8, który sprawia, że FZ300 staje się wyjątkowo uniwersalnym narzędziem. Co prawda mała matryca nie umożliwi uzyskanie nam tak plastycznej głębi ostrości jaką uzyskalibyśmy korzystając z podobnego obiektywu na matrycy pełnoklatkowej, niemniej jednak aparat z powodzeniem posłuży jako kompletne narzędzie do nagrywania zaawansowanych filmów na potrzeby publikacji internetowych czy nawet jako druga kamera do bardziej ambitnych produkcji.


Podsumowanie tej części:
+ 4K 100 Mb/s
+ w pełni manualny tryb filmowy
+ neutralny profil obrazu CineLike D
+ możliwość przełączenia podglądu na tryb monochromatyczny
+ focus peaking
+ zebra
+ możliwość podłączenia mikrofonu
+ uniwersalny zakres ogniskowych

- przeciętny zakres dynamiczny matrycy



]> */


]

Spis treści
Skopiuj link

Autor: Maciej Luśtyk

Redaktor prowadzący serwisu Fotopolis.pl. Zafascynowany nowymi technologiami, choć woli fotografować analogiem.

Komentarze
Więcej w kategorii: Aparaty
Sony A1 II + FE 28-70 mm f/2 GM - pierwsze wrażenia i zdjęcia przykładowe (RAW)
Sony A1 II + FE 28-70 mm f/2 GM - pierwsze wrażenia i zdjęcia przykładowe (RAW)
Sony kończy rok z przytupem, prezentując dwie iście profesjonalne konstrukcje - najnowszy flagowy korpus Sony A1 II i uniwersalny, superjasny zoom średniego zasięgu. Czy nowy korpus...
15
Nikon Z50 II - pierwsze wrażenia i zdjęcia przykładowe (RAW)
Nikon Z50 II - pierwsze wrażenia i zdjęcia przykładowe (RAW)
Po pięciu latach Nikon prezentuje wreszcie następcę pierwszego amatorskiego korpusu w systemie Z. To nadal ta sama matryca, ale lepsza wydajność, bardziej rozbudowana ergonomia i...
23
Fujifilm X-M5 - pierwsze wrażenia i zdjęcia przykładowe [RAW]
Fujifilm X-M5 - pierwsze wrażenia i zdjęcia przykładowe [RAW]
Nowy Fujifilm X-M5 to najtańszy aparat w systemie, ale pod względem możliwości daleko mu do typowego amatorskiego korpusu. Czy to możliwe, że Fujifilm zrobiło wymarzony aparat dla...
33
Powiązane artykuły
Wczytaj więcej (4)