Sony SLT-A77 II - Osiągi matrycy

Sony SLT-A77 II to lustrzanka z półprzepuszczalnym lustrem kierowana do zaawansowanych amatorów i pasjonatów fotografii. Spory korpus z mnóstwem przycisków i przełączników kryje 24-megapikselową matrycę, szybki autofokus i tryb seryjny, obrotowy ekran, a także moduł bezprzewodowej łączności Wi-Fi. Zobaczcie jak aparat wypadł w naszym teście.

Autor: Michal Grzegorczyk

27 Czerwiec 2014
Artykuł na: 38-48 minut
Spis treści

W porozumieniu z DxOMark.com publikujemy dane dotyczące osiągów matrycy testowanego aparatu. Oprogramowanie stosowane przez DxO pozwala na rzetelną ocenę pracy sensora.

DxOMark skupia się na testowaniu matryc. Należy pamiętać, że prezentowane niżej wyniki nie mówią zbyt wiele o aparacie jako kompletnej całości - jego ergonomii, funkcjach czy choćby systemie przetwarzana obrazu (którego efektem jest zazwyczaj plik JPEG). Na ten rozdział testu powinny zwrócić przede wszystkim osoby często korzystające z plików RAW.

Rzeczywista czułość matrycy

W pierwszej kolejności należy wyjaśnić, że czułość ISO z jaką ustawimy w aparacie nie zawsze odpowiada rzeczywistej czułości matrycy na światło. Nie trudno zgadnąć, że producent przeważnie "naciąga" wyniki w górę, co może doprowadzić do sytuacji, że np. zamiast ISO 3200, tak naprawdę dysponujemy czułością ISO 1750. Poniższy wykres prezentuje rzeczywistą (zmierzoną) czułość matrycy oraz wyidealizowaną linię odniesienia.

Stosunek sygnału do szumu

Stosunek szumu do sygnału określa czystość wychodzącego sygnału i możliwości matrycy do jego reprodukcji. Na skali logarytmicznej jest wyrażony w decybelach.

Zakres dynamiczny

Zakres dynamiczny matrycy to stosunek między najjaśniejszym i najciemniejszym obszarem jaki może zarejestrować sensor. Stosunek ten jest wyrażony w Ev lub przysłonach f-stop.

Zakres tonalny

Zakres tonalny to faktyczna liczba odróżnialnych stopni szarości jakie jest w stanie zarejestrować matryca.

Podsumowanie

Matryca Sony A77 II w połączeniu z obsługującym ją procesorem radzi sobie bardzo dobrze. Dynamika sięgająca 13 EV, bardzo dobra tonalność i dobry stosunek sygnału do szumu lokują ją w czołówce aparatów z sensorami o rozmiarze APS-C. Należy przy tym pamiętać, że jednocześnie oferuje dużą rozdzielczość obrazu. Najwięcej powodów do narzekań daje spore odstępstwo rzeczywistej czułości od nominalnej. W bezlusterkowcu A6000, również z 24-megapikselową matrycą, ten parametr wygląda nieco lepiej.

+ bardzo dobry zakres dynamiczny

+ dobry zakres tonalny

+ niski poziom szumu do ISO 3200

- spore odstępstwa rzeczywistej czułości ISO od nominalnej

Spis treści
Skopiuj link
Komentarze
Więcej w kategorii: Aparaty
Sony A1 II + FE 28-70 mm f/2 GM - pierwsze wrażenia i zdjęcia przykładowe (RAW)
Sony A1 II + FE 28-70 mm f/2 GM - pierwsze wrażenia i zdjęcia przykładowe (RAW)
Sony kończy rok z przytupem, prezentując dwie iście profesjonalne konstrukcje - najnowszy flagowy korpus Sony A1 II i uniwersalny, superjasny zoom średniego zasięgu. Czy nowy korpus...
15
Nikon Z50 II - pierwsze wrażenia i zdjęcia przykładowe (RAW)
Nikon Z50 II - pierwsze wrażenia i zdjęcia przykładowe (RAW)
Po pięciu latach Nikon prezentuje wreszcie następcę pierwszego amatorskiego korpusu w systemie Z. To nadal ta sama matryca, ale lepsza wydajność, bardziej rozbudowana ergonomia i...
23
Fujifilm X-M5 - pierwsze wrażenia i zdjęcia przykładowe [RAW]
Fujifilm X-M5 - pierwsze wrażenia i zdjęcia przykładowe [RAW]
Nowy Fujifilm X-M5 to najtańszy aparat w systemie, ale pod względem możliwości daleko mu do typowego amatorskiego korpusu. Czy to możliwe, że Fujifilm zrobiło wymarzony aparat dla...
33
Powiązane artykuły
Wczytaj więcej (1)