Sony SLT-A65 - test

Sony konsekwentnie rozwija serię SLT - lustrzanek z półprzepuszczalnym lustrem. Nowe modele, czyli A77 i A65, zostały wyposażone w matrycę APS-C o największej liczbie megapikseli na rynku. O tym jak nowy sensor i cały aparat sprawdza się w fotografowaniu i w filmowaniu możecie się przekonać czytając nasz test.

Autor: Patryk Wiśniewski

25 Listopad 2011
Artykuł na: 38-48 minut

8. Podsumowanie

Sony SLT-A65 to z pewnością aparat, który nie przypadnie do gustu tradycjonalistom. Nieruchome, półprzepuszczalne lustro, wymusiło na producencie zastosowanie wizjera elektronicznego. W związku z tym, aparaty z serii SLT budzą wiele kontrowersji, chociażby to czy nadal uznawać je za lustrzanki czy za jakieś hybrydy. A czy mają jakieś przewagi nad konkurencją?

Najważniejszą rzeczą, która pokazuje wyższość tej konstrukcji nad aparatami innych producentów jest oczywiście sensor. Matryca APS-C o rozdzielczości 24 megapikseli stawia ten korpus na pozycji lidera razem z bardziej zaawansowanym bratem A77. Nowy sensor daje bardzo dobry obraz na niskich czułościach, a tak duża rozdzielczość matrycy umożliwia swobodne kadrowanie. Niestety, nie ma róży bez kolców - problemem stają się wysokie czułości, które stoją na niższym poziomie niż u konkurencji.

Drugą cechą, specyficzną dla Sony i wyróżniającą A65 na tle konkurencji, jest wizjer elektroniczny. Pod względem rozdzielczości tego elementu japoński koncern również jest liderem. Nowa konstrukcja ma rozdzielczość ponad 2 milionów punktów, co umożliwia jej wyświetlanie wyjątkowo szczegółowego obrazu. Nie jest może to obraz tak dobry, jak z tradycyjnego wizjera optycznego, ale elektroniczny odpowiednik ma znaczną przewagę w ciemności i półmroku, ponieważ podbija jasność, przez co po prostu widzimy lepiej to co fotografujemy. Zaletą dla dużej grupy użytkowników z pewnością będzie fakt, że w wizjerze widzimy to co zarejestruje matryca, więc jeżeli wprowadzamy kompensację ekspozycji automatycznie jest to przenoszone na obraz. Ponadto konstrukcja dobrze radzi sobie z oddaniem kolorów. Niewielkim minusem jest rozjeżdżanie się obrazu, jeżeli nie patrzymy w osi.

Półprzepuszczalne lustro umożliwia korzystanie z fazowego autofokusa w trybie live view, w związku z tym dużo łatwiej filmuje się takim aparatem. Ustawianie ostrości w trybie filmu zajmuje praktycznie tyle samu czasu co w przypadku fotografowania. Jeżeli skorzystamy z obiektywu wyposażonego w silnik ultradźwiękowy dostajemy bardzo ciekawą propozycję. Zwłaszcza, że żaden aparat konkurencji nie oferuje takich możliwości. Dlatego też dziwnym posunięciem jest ograniczenie AFu w filmowaniu jedynie do automatycznego programu.

A65 to dobry, a nawet bardzo dobry korpus, który oprócz powyższych zalet oferuje też najszybszy tryb seryjny w swojej klasie. Z pewnością nie jest to aparat dla każdego. Ale swoim przyszłym użytkownikom sprawi dużo radości innowacyjnymi rozwiązaniami i funkcjami fotograficznymi na dobrym poziomie.

+ dobra ergonomia
+ bardzo dobre wykonanie
+ świetny chwyt
+ największa rozdzielczość matrycy w swojej klasie
+ ruchomy ekran LCD
+ wydajny akumulator
+ wbudowany GPS
+ bardzo dobry wizjer cyfrowy
+ stabilizacja obrazu
+ przejrzyście zaprojektowane menu
+ bogate menu podręczne
+ szybki tryb seryjny
+ przewidywalny pomiar światła
+ automatyczny balans bieli
+ autofokus w trybie filmowania
+ korzystanie z efektów w trakcie filmowania
+ wysoka reprodukcja szczegółów na niskich czułościach
+ reprodukcja kolorów

- konieczność ustawiania indeksu obrazów w menu
- osobne foldery dla zdjęć i filmów
- nie ma możliwości używania autofokusa w manualnych trybach filmowania
- wysokie szumy powyżej ISO 1600

Sony SLT-A65 otrzymał 68%









]

Skopiuj link
Słowa kluczowe:
Komentarze
Więcej w kategorii: Aparaty
Leica SL3-S - pierwsze wrażenia i zdjęcia przykładowe (RAW)
Leica SL3-S - pierwsze wrażenia i zdjęcia przykładowe (RAW)
Nowa uniwersalna pełna klatka Leiki ma być godnym rywalem dla wydajnych zawodowych korpusów konkurencji. Na pierwszy rzut oka ma wszystko, żeby tego dokonać, czy jednak nie jest to...
19
Leica Q3 43 okiem użytkownika Q2/Q3 - subiektywny test praktyczny
Leica Q3 43 okiem użytkownika Q2/Q3 - subiektywny test praktyczny
Leica Q3 43 to aparat, na który wielu fotografów czekało od dekady. Kompaktowe body premium z jasnym standardowym obiektywem jawi się jako prawdziwy Graal podróżników i fotografów ulicznych. Czy...
57
Sony A1 II + FE 28-70 mm f/2 GM - pierwsze wrażenia i zdjęcia przykładowe (RAW)
Sony A1 II + FE 28-70 mm f/2 GM - pierwsze wrażenia i zdjęcia przykładowe (RAW)
Sony kończy rok z przytupem, prezentując dwie iście profesjonalne konstrukcje - najnowszy flagowy korpus Sony A1 II i uniwersalny, superjasny zoom średniego zasięgu. Czy nowy korpus...
28
Powiązane artykuły