W góry na lekko, czyli weekend z M.Zuiko PRO

Autor: Maciej Luśtyk

30 Wrzesień 2016
Artykuł na: 9-16 minut

Podczas urlopu w górach postanowiliśmy sprawdzić jak sprawują się obiektywy Olympus M.Zuiko z linii PRO.

Wybierając się z rodziną na urlop do domku w górach, z racji lokalizacji i braku możliwości dojazdu na miejsce samochodem, starałem się spakować najmniej rzeczy, jak tylko było możliwe. Na co dzień fotografuję lustrzanką, jednak zabieranie ciężkiego body i zajmującej niemało miejsca „szklarni” było ostatnią rzeczą, na jaką miałem ochotę. Zwłaszcza gdy pomyślałem o noszeniu obiektywu 70-200 mm podczas spacerów.

Mój wybór padł na na bezlusterkowiec Olympusa. Po pierwsze dlatego, że łączy duże możliwości z niewielkimi gabarytami, a po drugie ze względu na dostępność bardzo dobrze wypadających w testach szkieł M.Zuiko PRO. Zdecydowałem się zabrać ze sobą 3 obiektywy: M.Zuiko 7-14 mm f/2.8 ED PRO, M.zuiko 12-40 mm f/2.8 PRO oraz M.Zuiko 40-150 mm f/2.8 PRO, które przy matrycy Mikro Cztery Trzecie dały ekwiwalenty 14-28 mm, 24-80 mm i 80-300 mm - słowem uniwersalny zakres ogniskowych na różne okazje. Warto dodać, że cały ten zestaw udało się zmieścić do bocznych kieszeni plecaka podróżnego.

Od lewej: M.Zuiko 7-14 mm f/2.8 PRO, M.Zuiko 12-40 mm f/2.8 PRO, M.Zuiko 40-150 mm f/2.8 PRO

Ale optyka Olympusa to nie tylko kompaktowe gabaryty. To także solidne metalowe korpusy, które uszczelniono przed kurzem i zachlapaniami, dobrze oceniana optyka oraz sprytna konstrukcja, która sprawia, że korzystanie z nich to czysta przyjemność. Wystarczy wspomnieć choćby o wygodnym mechanizmie przełączania między trybem AF a ostrzeniem manualnym, dużych i wygodnych pierścieniach czy przyciskach funkcyjnych, do których możemy przypisać wybraną funkcję aparatu. Ich możliwości sprawdziliśmy podczas górskich spacerów.

Spis treści

Poprzednia

Skopiuj link

Autor: Maciej Luśtyk

Redaktor prowadzący serwisu Fotopolis.pl. Zafascynowany nowymi technologiami, choć woli fotografować analogiem.

Komentarze
Więcej w kategorii: Recenzje
Magdalena Paszkowska: moja przygoda z Quadralite Snoot SN-200LED
Magdalena Paszkowska: moja przygoda z Quadralite Snoot SN-200LED
Snoot SN-200LED pozwala uzyskać w studio wiele oświetleniowych efektów. Ceniona fotografka fine art i prelegentka, Magdalena Paszkowska zdradza, dlaczego sięgnęła po ten modyfikator.
4
Dumka na szkle i błonie. Międzywojenne Kresy w nowym albumie Narodowego Archiwum Cyfrowego [RECENZJA]
Dumka na szkle i błonie. Międzywojenne Kresy w nowym albumie Narodowego Archiwum Cyfrowego...
Tak zwane Kresy Wschodnie zapisały się w polskiej pamięci zbiorowej jako kraina w połowie mityczna - idealizowana, bo „utracona”. Jak wyglądało w rzeczywistości zwykłe życie jej...
21
„King, Queen, Knave” - zaklęty trójkąt Gregorego Halperna [Recenzja]
„King, Queen, Knave” - zaklęty trójkąt Gregorego Halperna [Recenzja]
W „King, Queen, Knave” Halpern konfrontuje się z przeszłością i pamięcią o miejscu, w którym dorastał i do którego powrócił, gdy przeżywał twórczy kryzys. Zdjęcia powstawały przez niemal dwie...
34
Powiązane artykuły
Wczytaj więcej (1)