Przetestuj aparat Fujifilm X-T10 - opinia Marcina Jarego

Autor: Maciej Luśtyk

31 Sierpień 2015
Artykuł na: 4-5 minut
Na początku sierpnia, we współpracy z firmą Fujifilm Polska wystartowaliśmy z konkursem, w którym wybrani uczestnicy mogli przetestować aparat Fujifilm X-T10 i wygrać podwodny kompakt XP80. Prezentujemy wam opinię i zdjęcia pierwszego testującego - Marcina Jarego

Na początek chciałem podziękować redakcji Fotopolis i firmie Fujifilm Polska za możliwość przetestowania aparatu Fujifilm X-T10. Aparat towarzyszył mi podczas kilku dni w różnych codziennych sytuacjach. Ze względu na lekki, kompaktowy korpus noszenie go ze sobą nie sprawiało żadnego dyskomfortu. Grip aparatu, choć nie jest nadzwyczaj przyczepny, to wygodnie leży w ręce. Stylizowany na retro design aparatu przyciąga uwagę przechodniów.

10/4200 s, f/10.0, ISO 200, ogniskowa: 27 mm (ekwiwalent dla pełnej klatki)
10/3000 s, f/5.6, ISO 200, ogniskowa: 84 mm (ekwiwalent dla pełnej klatki)
10/4000 s, f/5.6, ISO 200, ogniskowa: 83 mm (ekwiwalent dla pełnej klatki)
10/4500 s, f/16.0, ISO 400

Obsługa X-T10 to przyjemne doświadczenie. System działa szybko i sprawnie. Na co dzień nie używam programów automatycznych, ale w użytkowaniu Fujifilm X-T10 bardzo pomocny okazał się tryb Sr+, szczególnie podczas fotografowania szybko zmieniających się, dynamicznych scen. Natomiast manualne ustawienia ekspozycji i czasu były dla mnie niewygodne i znacznie spowolniały reakcję. Składam to jednak na karb długoletniego użytkowania lustrzanki i przyzwyczajenia do szybkiego sterowania pokrętłami. 

Ruchomy wyświetlacz LCD  przydaje się podczas fotografowania architektury lub innych obiektów z różnych, niecodziennych perspektyw. Cyfrowy wizjer sprawdza się podczas fotografowania w dużym słońcu, ale dla kogoś przyzwyczajonego do wizjerów optycznych powoduje wrażenie “sztuczności” widzianego obrazu.

10/560 s, f/3.6, ISO 200, ogniskowa: 54 mm (ekwiwalent dla pełnej klatki)
10/3000 s, f/5.6, ISO 200, ogniskowa: 27 mm (ekwiwalent dla pełnej klatki)
10/40 s, f/2.8, ISO 3200, ogniskowa: 27 mm (ekwiwalent dla pełnej klatki)

Myślę, że ze względu na wszechstronność systemu i wyjątkową jakość zdjęć Fujifilm X-T10 będzie cieszył się dużą popularnością zarówno wśród osób, które będą chciały go wykorzystać kreatywnie np. w fotografii ulicznej - ze względu na ostrość ruchomych obiektów (choć przy tego rodzaju fotografii przykuwający uwagę przechodniów design może przeszkadzać),  jak i dla estetów chcących posiadać modny, ładnie zaprojektowany i łatwy w obsłudze aparat. Fujifilm X-T10 to aparat, który warto rozważyć przy zakupie sprzętu z tej półki cenowej ze względu na klasyczny wygląd jak i bardzo dobrą jakość obrazów. 

10/2200 s, f/1.8, ISO 200, ogniskowa: 84 mm (ekwiwalent dla pełnej klatki)
10/1700 s, f/2.8, ISO 400
10/150 s, f/2.8, ISO 500, ogniskowa: 27 mm (ekwiwalent dla pełnej klatki)
10/280 s, f/2.8, ISO 400, ogniskowa: 27 mm (ekwiwalent dla pełnej klatki)

Tekst i zdjęcia: Marcin Jary

Skopiuj link

Autor: Maciej Luśtyk

Redaktor prowadzący serwisu Fotopolis.pl. Zafascynowany nowymi technologiami, choć woli fotografować analogiem.

Komentarze
Więcej w kategorii: Recenzje
Magdalena Paszkowska: moja przygoda z Quadralite Snoot SN-200LED
Magdalena Paszkowska: moja przygoda z Quadralite Snoot SN-200LED
Snoot SN-200LED pozwala uzyskać w studio wiele oświetleniowych efektów. Ceniona fotografka fine art i prelegentka, Magdalena Paszkowska zdradza, dlaczego sięgnęła po ten modyfikator.
4
Dumka na szkle i błonie. Międzywojenne Kresy w nowym albumie Narodowego Archiwum Cyfrowego [RECENZJA]
Dumka na szkle i błonie. Międzywojenne Kresy w nowym albumie Narodowego Archiwum Cyfrowego...
Tak zwane Kresy Wschodnie zapisały się w polskiej pamięci zbiorowej jako kraina w połowie mityczna - idealizowana, bo „utracona”. Jak wyglądało w rzeczywistości zwykłe życie jej...
21
„King, Queen, Knave” - zaklęty trójkąt Gregorego Halperna [Recenzja]
„King, Queen, Knave” - zaklęty trójkąt Gregorego Halperna [Recenzja]
W „King, Queen, Knave” Halpern konfrontuje się z przeszłością i pamięcią o miejscu, w którym dorastał i do którego powrócił, gdy przeżywał twórczy kryzys. Zdjęcia powstawały przez niemal dwie...
34
Powiązane artykuły
Wczytaj więcej (6)