Akcesoria
Godox V100 - nowa definicja lampy reporterskiej?
Chcesz przesiąść się z lustrzanki, lub zmienić system, ale nie wiesz czy to na pewno dobry wybór? A może szukać konkretnego obiektywu do pracy? W ramach akcji Wielki Test Sony, do końca sierpnia wybrane modele aparatów i obiektywów Sony E wypożyczysz za darmo ze sklepu Cyfrowe.pl.
Aparaty i obiektywy systemu Sony E to dziś pierwszy wybór szerokiego grona zawodowych fotografów i filmowców. Nie bez powodu. Natywna optyka Sony od pewnego czasu wyznacza standardy na rynku obiektywów. Współczesne konstrukcje systemu Sony E biją rekordy rozdzielczości, zachowując jednocześnie gabaryty nieosiągalne dla wielu konkurencyjnych modeli, oferując realną przewagę w rękach użytkowników.
Czy to także idealny wybór dla ciebie? Czy warto dopłacać do natywnej optyki? W te wakacje nie będziesz musiał zgadywać. Zamiast dopytywać znajomych fotografów czy nurkować w internetowych forach będziesz mógł przekonać się o tym na własną rękę w ramach akcji "Poznaj Sony - wypożycz bezpłatnie, przetestuj z radością, kup z rabatem!".
Wiodący polski sklep fotograficzny Cyfrowe.pl we współpracy z marką Sony uruchamia program bezpłatnych testów obiektywów i aparatów Sony. W ramach akcji, przez cały lipiec i sierpień każdy zainteresowany będzie mógł za darmo wypożyczyć na wybrany przez siebie weekend jeden z 10 obiektywów i 5 korpusów systemu Sony E.
Aby wziąć udział w bezpłatnych testach Sony, należy złożyć zamówienie w wypożyczalni Cyfrowe.Rent, wybierając interesujące nas sprzęt oraz weekend, w który chcielibyśmy go przetestować (w okresie trwania akcji, tj. między 1 lipca a 31 sierpnia 2023 r). Podczas rezerwacji należy wpisać kod promocyjny "TestSony", dzięki któremu cena wynajmu zostanie obniżona do 0 zł.
Na czas trwania akcji, Cyfrowe.pl obniża także wysokość kaucji z 25% o 10% tak, aby z oferty mogła skorzystać jak największa liczba zainteresowanych. Darmowa będzie także wysyłka i odesłanie sprzętu.
Poniżej prezentujemy listę modeli aparatów i obiektywów, które można bezpłatnie wypożyczyć w ramach akcji Poznaj Sony - wypożycz bezpłatnie, przetestuj z radością, kup z rabatem!. Znajdziecie tu najnowsze korpusu ze wszystkich linii A7 oraz topowy model A1 a także szeroki wybór obiektywów do każdego rodzaju fotografii.
Kultowy już dziś korpus, który postawił wyraźna granicę między erą lustrzanek i bezlusterkowców. Mimo 5 lat na karku, to ciągle jeden z najchętniej wybieranych korpusów przez zawodowych fotografów. Dziś także dlatego, że jego cena przez lata mocno zmalała, a nadal jest konkurencyjny pod względem możliwości.
Sony A7 III oferuje 24-megapikselową, stabilizowaną matrycę CMOS, wspieraną bardzo wydajnym systemem AF ze śledzeniem oczu. Aparat robi zdjęcia z prędkością 10 kl./s, posiada wydajna baterię i pozwala nagrywać filmy w jakości 4K 30 kl./s, oferując płaski profil S-Log, zebrę oraz złącze mikrofonowe i słuchawkowe. Jednym słowem ma wszystko, by wskoczyć w wir pierwszych zawodowych zleceń foto-wideo.
Następca modelu A7 III aktualizuje popularny korpus o wszystkie współczesne nowinki technologiczne, których mogą oczekiwać wymagający zawodowcy, sprawiając że A7 IV jest dziś jednym z najbardziej wszechstronnych korpusów na rynku.
Sony A7 IV wyposażono w nową, 33-megapikselową matrycę, udoskonalony system stabilizacji, większy wizjer elektroniczny o rozdzielczości 3,68 mln punktów, zaktualizowane funkcje dotykowe, nowy wygodniejszy układ menu i oczywiście najnowsze algorytmy AF, pozwalające na jeszcze doskonalsze śledzenie obiektów w różnych sytuacjach. Do tego zaawansowany tryb filmowy, umożliwiający rejestrację 10-bitowych materiałów 4K 60 kl./s z próbkowaniem 4:2:2. To aparat, który pozostanie aktualny jeszcze przez dobrych kilka lat.
Kierowany do twórców wideo Sony A7S III to w zasadzie profesjonalna kamera filmowa zamknięta w kompaktowym body serii A7, która powoli realizować nam w zasadzie dowolne wymagające produkcję wideo (z powodzeniem sprawdzi się nawet na planach filmowych).
Sony A7S III wykorzystuje nową, 12-megapikselową, stabilizowaną matrycę CMOS o wyjątkowo szerokim zakresie czułości (do ISO 409600) i doskonale sprawdza się w słabych warunkach oświetleniowych. To także zasługa 8-krotnie bardziej wydajnego procesora, dzięki któremu aparat jest w stanie rejestrować praktycznie nieograniczone czasowo 10-bitowe materiały 4K do 120 kl./s z próbkowaniem 4:2:2 (lub Full HD do 240 kl./s). Na pokładzie znalazł się też znany z kamer Cinema Linę kinowy profil koloru S-Cinetone oraz możliwość wypuszczenia sygnału RAW na zewnętrzne rekordery. Tak wyposażeni możemy stawić czoła dowolnemu wyzwaniu.
Najnowsza odsłona korpusu kierowanego głównie do fotografów reklamowych, portrecistów, krajobrazu i wnętrze oraz wszystkich tych, którzy w swojej pracy potrzebują zdjęć o wysokiej rozdzielczości. 61-megapikselowy sensor wspierany nowym procesorem i udoskonalonym systemem przetwarzania koloru zapewni nam najlepsze osiągi jakie w tym zakresie ma do zaoferowania segment pełnej klatki.
Sony A7R V to jednak nie tylko rozdzielczość. Piąta generacja serii A7R łączy ją wreszcie z wysoką wydajnością, dzięki której nowy korpus staje się prawdziwym potworem, przygotowanym na bardzo szeroki zakres zleceń. Aparat wykorzystuje najnowszy, wspierany dodatkowym procesorem SI układu autofokusu i pozwala na fotografowanie w pełnej rozdzielczości z prędkością 10 kl./s. Do tego oferuje nowy, dwustronnie odchylany ekran, wyjątkowo duży wizjer o rozdzielczości 9,5 mln punktów i tryb filmowy do 8K 25 kl./s.
Flagowy korpus systemu Sony E łączy w sobie świat superszybkich konstrukcji reporterskich ze sferą wysokich rozdzielczości, oddając w nasze ręce jeden z najbardziej wszechstronnych aparatów na rynku. Ta uniwersalna bestia poradzi sobie nawet w najbardziej wymagającymi zadaniami fotograficznymi i będzie także praktycznym narzędziem do filmowania.
Sony A1 może pochwalić się 50-megapikselową, stabilizowaną matrycą z 15-stopniowym zakresem dynamicznym, trybem seryjnym 30 kl./s, możliwością pracy z błyskiem w trybie migawki elektronicznej i dwukrotnie większa wydajnością systemy AF niż w reporterskim korpusie Sony A9 II. Do tego oferuje 10-bitowy zapis wideo w rozdzielczości do 8K oraz 4K do 120 kl./s i wzmocnione body ze świetną ergonomią i wielkim 9,44-milionowym wizjerem elektronicznym.
Zdecydowany król segmentu szerokokątnych zoomów, to, jak pokazały nasze testy, obiektyw wzorowy niemal pod każdym względem. Obiektyw bije rekordy rozdzielczości, doskonale współpracuje z systemem AF aparatu i posiada świetnie zoptymalizowaną optykę w zakresie winietowania, aberracji chromatycznej i przede wszystkim pracy pod światło. Mimo tak szerokiego kata widzenia, w obiektywie tym niemal zupełnie nie występują flary i odbicia światła. Doskonała propozycja dla wymagających fotografów krajobrazu, architektury, wnętrz i astrofotografów.
Jedna z ulubionych ogniskowych do szerokokątnych ujęć wideo i świetna propozycja dla vlogerów, a także praktyczny obiektyw do astrofografii, reportażu i fotografii architektury. Sony FE 20 mm f/1.8 G w kompaktowym tubusie zamyka zaawansowaną, dobrze zoptymalizowaną optykę, która oferuje m.in. jedną z najwyższych rozdzielczości ze wszystkich obiektywów w systemie Sony E.
Obiektyw szerokokątny, który łączy klasyczną reporterską ogniskową z wyjątkowo dużą jasnością, pozwalając z jednej strony atrakcyjnie rozmyć tło, a drugiej swobodnie pracować w sytuacjach słabego oświetlenia. Wszystko to doprawione profesjonalną optyką i funkcjami skrojonymi pod kątem filmowców (m.in. możliwość przełączenia pierścienia przysłony na tryb bestopniowy), które czynią z niego prawdopodobnie najlepszy obiektyw 24 mm na rynku.
Wysoce uniwersalny zoom, który łączy wszechstronność zastosowań z przystępna ceną, czyniąc go ciekawą propozycją na pierwszy obiektyw zmiennoogniskowy. Wygodny zakres ogniskowych sprawia, że obiektyw świetnie sprawdzi się podczas podróży i wycieczek, a system AF napędzany zaawansowanym silnikiem liniowym gwarantuje szybkość działania niezależnie od sytuacji. Obiektyw oferuje również system stabilizacji optycznej, a jego budowa uszczelniona jest przed pyłem i wilgocią.
Klasyczny reporterski zoom, który w swojej nowej odsłonię został znacznie odchudzony. Dzięki wymiarom 119 x 87,8 mm i wadze 685 g model GM II staje się najbardziej kompaktową i najlżejszą konstrukcją tego typu na rynku, która dodatkowo wyznacza nowe standardy w zakresie optyki. Obiektyw oferuje osiągi zbliżone do profesjonalnych obiektywów stałoogniskowych, a swoją dominację podkreśla wzorową wydajnością w zakresie AF, za którą odpowiada poczwórny silnik liniowy XD.
Klasyczna reporterska ogniskowa w połączeniu z dużą światłosiłą i zamknięta w kompaktowym tubusie tworzy prawdopodobnie najdoskonalszy współczesny obiektyw 35 mm na rynku. Obiektyw, który zanotował jedne z najwyższych wyników w zakresie rozdzielczości w historii naszych testów. Atrakcyjny wybór dla reportażystów, dokumentalistów i fotografów ulicznych, ale też portrecistów - stosunkowo szeroki kat widzenia sprawia, ze fotografowane osoby wyglądają atrakcyjnie, a duża jasność pozwala uzyskać bardzo plastyczne rozmycie tła.
Najnowsza odsłona jasnego standardu w systemie Sony E to godny reprezentant profesjonalnej linii G Master, który ma wszystko, by zadowolić fanów obiektywów 50 mm. Szkło jest ponadprzeciętnie ostre już od nominalnej wartości przysłony, kontrastowe i dobrze radzi sobie z większością aberracji. Przede wszystkim jednak, podobnie jak wszystkie najnowsze obiektywy producenta, jak na swoje możliwości jest naprawdę kompaktowe i lekkie, dzięki czemu nawet z cięższym korpusem tworzy wygodny i poręczny zestaw do fotografii portretowej, dokumentalnej, produktowej czy jakiejkolwiek innej, gdzie przyda nam się konstrukcja 50 mm. To w końcu jedna z najbardziej uniwersalnych ogniskowych.
Druga wersja klasycznego teleobiektywu dla profesjonalistów zaskakuje wagą, ergonomią i konstrukcją optyczną. Prawdę mówiąc to obiektyw prawie doskonały. Szkło waży raptem 1 kg i oferuje przeprojektowaną optykę, która poprawia osiągi w całym zakresie przysłon i ogniskowych. Dopełnieniem jest wzorowa współpraca z systemem AF oraz rozbudowana ergonomią z dużą liczbą przełączników i pokrętłem funkcyjnym.
Klasyczna portretowa ogniskowa w połączeniu z dużą jasnością i profesjonalną optyką czyni z obiektywu Sony FE 85 mm f/1.4 GM jeden z najlepszych obiektywów do fotografii modowej, ślubnej i beauty. Szkło oferuje wysoką rozdzielczość, wzorcowe, charakterystyczne dla serii G Master rozmycie tła i wytrzymałą, uszczelnioną konstrukcję przygotowaną do wymagającej pracy.
Święty Graal świata obiektywów portretowych, jedna z ulubionych ogniskowych w świecie wideo, a także ciekawe narzędzie do fotografii produktowej. W przypadku modelu Sony FE 100 mm f/2.8 GM STF OSS wzbogacone układem stabilizacji optycznej i filtrem apodyzacyjnym, który w unikalny sposób zmiękczy rozmycie nieostrości, oferując nam efekty nieosiagalne dla innych obiektywów 100 mm. Szczególnie dobrze sprawdzi się w fotografii modowej i beauty.
Więcej informacji o testach systemu Sony E znajdziecie na stronie cyfrowe.pl.