Deszcz pieniędzy z chmury Adobe, czyli ile zarabia na nas producent pakietu Creative Cloud

Autor: Maciej Luśtyk

16 Grudzień 2015
Artykuł na: 2-3 minuty
Od kiedy Adobe wykonało zwrot w stronę usług w chmurze, oferowanych na zasadach płatnych, okresowych subskrypcji, wielu zarzuca producentowi ubezwłasnowolnienie użytkowników. Nie mamy jednak co liczyć na zmianę. Zyski z abonamentów od ponad dwóch lat przekraczają oczekiwania analityków.

Adobe udostępniło wyniki finansowe za czwarty kwartał bieżącego roku fiskalnego firmy. Po raz kolejny podane sumy przekroczyły oczekiwania finansistów. Obroty firmy, względem zeszłego roku wzrosły o 35%, a ostateczne zyski netto wzrosły z 88 do 222 milionów dolarów. Jaki jest powód tak drastycznej poprawy sytuacji firmy? Odpowiedź jest prosta: chmura.

W samym ostatnim kwartale do usługi Creative Cloud zapisało się ponad 800 tys. nowych użytkowników, a jak ujawnia producent, ponad połowa z nich opłaca pełny abonament w wysokości $50 dolarów miesięcznie. (Czy naprawdę ktoś potrzebuje wszystkich aplikacji z pakietu?)

Notujemy szybki wzrost głównie dlatego, że chmura zachęca nowych użytkowników. Z naszych usług zaczynają korzystać konsumenci, którzy nigdy wcześniej nie kupiliby naszych produktów”. - mówi agencji Reuters dyrektor generalny Adobe, Mark Garret.

Zyski firmy od ponad dwóch lat przekraczają najśmielsze oczekiwania analityków rynku. Wygląda więc na to, że mimo wstępnego sprzeciwu przeciwko hegemonii Adobe, jesteśmy skazani na chmurę. Czy to źle? Dla wielu taka forma funkcjonowania otwiera nowe możliwości i pozwala usprawnić pracę. Osobną kwestią pozostaje palący brak alternatywy. Być może to dobry czas na start dla mniejszych producentów? Aplikacje typu Affinity Photo i Polarr Photo Editor 3 zdają się powoli zyskiwać rzeszę oddanych zwolenników.

Więcej informacji znajdziecie na stronie reuters.com

Skopiuj link

Autor: Maciej Luśtyk

Redaktor prowadzący serwisu Fotopolis.pl. Zafascynowany nowymi technologiami, choć woli fotografować analogiem.

Komentarze
Więcej w kategorii: Software
Final Cut Pro 11 - magnetyczne maski, inteligentny tracking, automatyczne transkrypcje i usprawniony workflow. Apple na dobre bierze się za flagowy edytor wideo
Final Cut Pro 11 - magnetyczne maski, inteligentny tracking, automatyczne transkrypcje i...
Po 13 latach Apple prezentuje w końcu kolejną wersje programu do edycji wideo Final Cut Pro. Nowa odsłona nie wprowadza rewolucji, ale wreszcie otrzymuje funkcje, dzięki którym może...
4
Nowości AI w Adobe Photoshop, Lightroom i Premiere - rewolucja w pracy kreatywnej nabiera rozpędu
Nowości AI w Adobe Photoshop, Lightroom i Premiere - rewolucja w pracy kreatywnej nabiera rozpędu
Podczas konferencji Adobe Max producent oprogramowania przedstawił i zapowiedział szereg nowych funkcji opartych o AI, które jeszcze bardziej ułatwią pracę w programach graficznych....
29
Adobe Content Authenticity - producent przygotowuje aplikację webową do przypisywania i podglądu certyfikatów autentyczności
Adobe Content Authenticity - producent przygotowuje aplikację webową do przypisywania i podglądu...
W ramach rozwoju inicjatywy CAI / C2PA Adobe wprowadza platformę, która ułatwić ma przypisywanie i podgląd specjalnych metadanych poświadczających oryginalność cyfrowych plików.
6
Powiązane artykuły
Wczytaj więcej (1)