Dodaj ocenę

Fujifilm Fujinon MK 18-55 mm T2.9 i 50-135 mm T2.9 - nowa seria filmowych zoomów

Autor: Maciej Luśtyk

22 Luty 2017
Artykuł na: 2-3 minuty

Fujifilm robi szkła filmowe już od pewnego czasu. Seria MK wprowadzać ma jednak nową jakość, w całkiem przystępnej jak na filmowe zoomy cenie.

Nowe szkła udowadniają, że Fujifilm traktuje filmowanie coraz poważniej, nie tylko dlatego, że nowe obiektywy są jasne, funkcjonalne i pokrywają bardzo uniwersalny zakres ogniskowych, ale także dlatego, że oprócz standardowego mocowania Sony E (które w świecie filmowym staje się coraz bardziej popularne), będą bowiem oferowane także z mocowaniem Fujifilm X. Zaprezentowany jesienią Fujifilm X-T2 był pierwszym aparatem, przy okazji którego firma na serio potraktowała tryb filmowy, czego efekt był bardziej niż zadowalający i możemy być pewni, że na tym nie poprzestanie.

Obydwa zoomy o stałym świetle T2.9, pokrywające ogniskowe 18-55 mm (ekwiwalent 27-82 mm) i 50-135 mm (ekwiwalent 70-200 mm) , zostały stworzone z myślą o formacie APS-C i charakteryzują się dokładnie takimi samymi gabarytami - mierzą 85 x 206 mm przy wadze 980 g. Oferują także dużą funkcjonalnością. Otrzymujemy trzy manualne pierścienie odpowiadające za kontrolę ostrości, ogniskowej i przysłony (bezstopniowo), do których możemy podpiąć systemy follow focus, a także możliwość regulacji odległości układu optycznego od sensora, co pozwolić ma używanie ich także z innymi aparatami i kamerami.

9-listkową przysłonę domkniemy maksymalnie do wartości f/22, ostrość ustawimy już w odległości 0,85 m (model 18-55 mm) i 1,2 m od obiektywu (model 50-135 mm). Oba obiektywy pozwalają także na pracę w trybie makro, gdzie najmniejsza możliwa odległość ostrzenia wyniesie kolejno 0,38 m i 0,85 m.

Co jednak najważniejsze, nowe zoomy mają być pozbawione takich problemów jak focus breathing (zmiana ogniskowej występująca przy przeostrzaniu) i mają perfekcyjnie utrzymywać punkt ostrości przy regulacji ogniskowej.

Wydaje się, że obiektywy, jak na konstrukcje filmowe, będą oferowane także w całkiem przystępnej cenie. Model 18-55 mm pojawić ma się już w przyszłym miesiącu, w cenie 3799 dolarów. Ceny modelu 50-135 mm, który na sklepowe półki trafić ma latem jeszcze nie znamy.

Więcej informacji znajdziecie pod adresem fujifilm.com.

 

Dodaj ocenę i odbierz darmowy e-book
Digital Camera Polska
Skopiuj link

Autor: Maciej Luśtyk

Redaktor prowadzący serwisu Fotopolis.pl. Zafascynowany nowymi technologiami, choć woli fotografować analogiem.

Słowa kluczowe:
Komentarze
Więcej w kategorii: Obiektywy
TTArtisan 35 mm T2.1 Cine - pierwszy obiektyw kinowy w ofercie. I od razu z unikalną funkcją
TTArtisan 35 mm T2.1 Cine - pierwszy obiektyw kinowy w ofercie. I od razu z unikalną funkcją
Chińczycy z TTAtisan prezentują swój pierwszy pełnoklatkowy obiektyw filmowy. Jest kompaktowy, ma oferować wysoką jakość optyczną, a do tego może pochwalić się unikalną możliwością...
3
Viltrox AF 35 mm f/1.2 LAB FE - profesjonalne parametry w niskiej cenie
Viltrox AF 35 mm f/1.2 LAB FE - profesjonalne parametry w niskiej cenie
Viltrox rozszerza ofertę obiektywów o kolejny model z flagowej linii LAB. Pełnoklatkowy AF 35 mm f/1.2 LAB do aparatów Sony Alfa to bardzo jasny standard w zaskakująco konkurencyjnej cenie.
9
Czy Nikon pracuje nad teleobiektywem Z 200-700 mm f/6.3-8?
Czy Nikon pracuje nad teleobiektywem Z 200-700 mm f/6.3-8?
Firma Nikon zgłosiła patenty trzech obiektywów, w tym modelu 200-700 mm f/6.3-8. Czy jest szansa, że portfolio systemu Z wzbogaci się niedługo o nowy zoom dla miłośników przyrody i fotografii...
1
Powiązane artykuły
Wczytaj więcej (4)