Dodaj ocenę

Fujifilm Fujinon MK 18-55 mm T2.9 i 50-135 mm T2.9 - nowa seria filmowych zoomów

Autor: Maciej Luśtyk

22 Luty 2017
Artykuł na: 2-3 minuty

Fujifilm robi szkła filmowe już od pewnego czasu. Seria MK wprowadzać ma jednak nową jakość, w całkiem przystępnej jak na filmowe zoomy cenie.

Nowe szkła udowadniają, że Fujifilm traktuje filmowanie coraz poważniej, nie tylko dlatego, że nowe obiektywy są jasne, funkcjonalne i pokrywają bardzo uniwersalny zakres ogniskowych, ale także dlatego, że oprócz standardowego mocowania Sony E (które w świecie filmowym staje się coraz bardziej popularne), będą bowiem oferowane także z mocowaniem Fujifilm X. Zaprezentowany jesienią Fujifilm X-T2 był pierwszym aparatem, przy okazji którego firma na serio potraktowała tryb filmowy, czego efekt był bardziej niż zadowalający i możemy być pewni, że na tym nie poprzestanie.

Obydwa zoomy o stałym świetle T2.9, pokrywające ogniskowe 18-55 mm (ekwiwalent 27-82 mm) i 50-135 mm (ekwiwalent 70-200 mm) , zostały stworzone z myślą o formacie APS-C i charakteryzują się dokładnie takimi samymi gabarytami - mierzą 85 x 206 mm przy wadze 980 g. Oferują także dużą funkcjonalnością. Otrzymujemy trzy manualne pierścienie odpowiadające za kontrolę ostrości, ogniskowej i przysłony (bezstopniowo), do których możemy podpiąć systemy follow focus, a także możliwość regulacji odległości układu optycznego od sensora, co pozwolić ma używanie ich także z innymi aparatami i kamerami.

9-listkową przysłonę domkniemy maksymalnie do wartości f/22, ostrość ustawimy już w odległości 0,85 m (model 18-55 mm) i 1,2 m od obiektywu (model 50-135 mm). Oba obiektywy pozwalają także na pracę w trybie makro, gdzie najmniejsza możliwa odległość ostrzenia wyniesie kolejno 0,38 m i 0,85 m.

Co jednak najważniejsze, nowe zoomy mają być pozbawione takich problemów jak focus breathing (zmiana ogniskowej występująca przy przeostrzaniu) i mają perfekcyjnie utrzymywać punkt ostrości przy regulacji ogniskowej.

Wydaje się, że obiektywy, jak na konstrukcje filmowe, będą oferowane także w całkiem przystępnej cenie. Model 18-55 mm pojawić ma się już w przyszłym miesiącu, w cenie 3799 dolarów. Ceny modelu 50-135 mm, który na sklepowe półki trafić ma latem jeszcze nie znamy.

Więcej informacji znajdziecie pod adresem fujifilm.com.

 

Dodaj ocenę i odbierz darmowy e-book
Digital Camera Polska
Skopiuj link

Autor: Maciej Luśtyk

Redaktor prowadzący serwisu Fotopolis.pl. Zafascynowany nowymi technologiami, choć woli fotografować analogiem.

Słowa kluczowe:
Komentarze
Więcej w kategorii: Obiektywy
Sony FE 28-70 mm f/2 GM - nowy król standardowych zoomów
Sony FE 28-70 mm f/2 GM - nowy król standardowych zoomów
Sony prezentuje superjasny obiektyw 28-70 mm, będący bezpośrednią odpowiedzią na innowacyjny model Canona. Szkło jest przy tym dużo lżejsze i mniejsze, a do tego oferuje rozbudowaną...
20
Sigma wprowadza 4 stałki APS-C do systemu Canon RF
Sigma wprowadza 4 stałki APS-C do systemu Canon RF
Zgodnie z wiosennymi zapowiedziami do sprzedaży trafiają obiektywy stałoogniskowe Sigma z mocowaniem Canon RF. To dobrze znane i lubiane modele 16 mm f/1.4, 23 mm f/1.4, 30 mm f/1.4 i...
5
Meike AF 85 mm f/1.8 Pro - kolejna „profesjonalna” budżetowa stałka ląduje na rynku
Meike AF 85 mm f/1.8 Pro - kolejna „profesjonalna” budżetowa stałka ląduje na rynku
Meike prezentuje swój drugi obiektyw z serii Pro, który łączyć ma wysoką jakość optyczną i rozbudowaną ergonomie z niską ceną. Szkło wyceniono na mniej niż 1500 zł.
4
Powiązane artykuły
Wczytaj więcej (4)