Akcesoria
Godox V100 - nowa definicja lampy reporterskiej?
Nowości technologiczne niejednokrotnie zadziwiają. Tak jest również w przypadku opracowanej w MIT technologii Interactive Dynamic Video, która sprawi, że będziemy w stanie poruszać znajdującymi się na filmie obiektami.
Czasem najdziwniejsze pomysły okazują się najbardziej przydatne. Tak może być z algorytmem opracowanym przez naukowców z MIT, który w przyzłości ma szansę znacznie wspomóc filmowców, w mgnieniu oka tworząc interaktywne, trójwymiarowe modele obiektów znajdujących się na filmie.
Zamiast jednak tworzyć skomplikowany render, program, analizując mikrodrgania obiektów, kalkuluje ich giętkość i sposób w jaki zachowują się poruszone. Dzięki temu wybranymi obiektami będziemy w stanie poruszać, wyginać je i rozciąć, a wszystko to będzie wyglądać bardzo realistycznie, bez konieczności angażowania specjalistów od cyfrowych efektów specjalnych.
Technologia ma szansę znaleźć użytek w branży filmowej, ułatwiając i zmniejszając koszty tworzenia scen, w których mieszają się i wzajemnie oddziaływują na siebie elementy rzeczywiste stworzone cyfrowo. Oprócz tego, z pewnością zostanie wykorzystana w rozwiązaniach z segmentu rzeczywistości rozszerzonej, a jak przekonują twórcy, może sprawdzić się także w inżynierii, pozwalając monitorować obciążenie i kalkulować zachowanie się konstrukcji, takich jak chociażby mosty, poddanych działaniu czynników zewnętrznych.
Ale zastosowań znajdzie się z pewnością więcej, o czym przekonamy się zapewne w przeciągu kilku następnych lat.
Więcej informacji znajdziecie pod adresem news.mit.edu.