Akcesoria
Godox V100 - nowa definicja lampy reporterskiej?
Ciekawy ruch ze strony agencji Getty Images. Firma zdecydowała się udostępnić zbiór 35 milionów zdjęć do niekomercyjnego wykorzystania na stronach, forach, blogach i w mediach społecznościowych. Posłuży do tego mechanizm "embed" - zdjęcia pozostaje na serwerze Getty Images, a zainteresowany otrzyma jedynie kilka linijek kodu HTML.
Agencja Getty Images udostępniła zbiór 35 milionów zdjęć w niewielkiej rozdzielczości do niekomercyjnego wykorzystania na stronach, forach, blogach i w mediach społecznościowych. Firma uznała, że w praktyce nie da się wyeliminować nielegalnego wykorzystania zdjęć przez miliony internautów, więc postanowiła spróbować rozwiązać problem z zupełnie innej strony. Pod zdjęciami z biblioteki Getty Images pojawił się przycisk "embed", który generuje kilka linijek kodu HTML. Plik pozostaje na serwerze Getty Images, a użytkownik może szybko, wygodnie i legalnie zilustrować swój materiał. Do tej pory zdjęcia krążyły bez podania autora i źródła. Dzięki mechanizmowi "embed" pod zdjęciem (które nie jest zasłonięte żadnym znakiem wodnym) pojawia się informacja o autorze i źródle. W praktyce wygląda to tak:
Firma Getty Images precyzuje również co rozumie pod hasłem "niekomercyjnego wykorzystania". Wątpliwości mogły budzić na przykład strony internetowe, które zarabiają na reklamach (choćby Google Ads na wielu blogach). Według definicji Getty Images tak długo jak zdjęcie ilustruje materiał redakcyjny, tak długo może być wykorzystywane w tej formie za darmo. Jeśli jednak miałoby posłużyć na takiej stronie do reklamy jakiegoś produktu czy samego serwisu, wtedy powinna zostać wykupiona stosowna licencja.
Więcej informacji na ten temat można znaleźć na stronie gettyimages.com.