Tamron 17-50 mm f/4 Di III VXD - zdjęcia przykładowe [RAW]

Nowy Tamron 17-50 mm to kolejny model do bezlusterkowców Sony z bardzo ciekawym zakresem ogniskowych. Jest przy tym bardzo kompaktowy i stosunkowo niedrogi. A jak wypada sama optyka? Zobaczcie sami!

Autor: Maciej Zieliński

15 Styczeń 2024
Artykuł na: 2-3 minuty

Obiektyw o tak ustawionym zakresie ogniskowych to konstrukcja z pewnością bardzo uniwersalna. Rozpoczyna się prawdziwym szerokim kątem, który zadowoli nawet bardziej zaawansowanych pejzażystów a kończy standardową "pięćdziesiątką", co z kolei w zupełności wystarczy by tworzyć szersze środowiskowe portrety. 

Obiektyw jest przy tym bardzo lekki (460 g), kompaktowy, i jak wszystkie nowe konstrukcje Tamron, dodatkowo uszczelniony przed kurzem i wilgocią. Przednią i tylną soczewkę pokryto powłokami fluorowymi co ma również pomóc w utrzymaniu jej w czystości. To też kolejna już konstrukcja o średnicy 67 mm, co z kolei pozwala na stosowanie tych samych filtrów z wszystkimi szkłami Tamron w naszej torbie. 

Ponadto obiektyw ma wewnętrzny system ogniskowania oparty o liniowy silnik VXD i nie zmienia swojej długości bez względu na ogniskową. Ucieszy to zwłaszcza filmowców, którzy często filmują z wykorzystaniem gimbala. Sam układ optyczny to 15 elementów ustawionych w 13 grupach. Na przysłonę składa się 9 zaokrąglonych listków.

Tamron 17-50 mm f/4 Di III VXD - zdjęcia testowe

Wszystkie zdjęcia wykonaliśmy aparatem Sony A7 III. Są to najwyższej jakości pliki JPEG (XFine) oraz skompresowane pliki RAW. Korekcje optyczne były włączone a redukcja zaszumienia dla wysokich ISO wyłączona. By lepiej ocenić osiągi optyczne polecamy pobrać przygotowaną paczkę plików RAW.

1/2500 s, f/4, ISO 100, 17.0 mm

1/10 s, f/9, ISO 100, 17.0 mm

1/2500 s, f/4, ISO 100, 50.0 mm

1/125 s, f/13, ISO 125, 50 mm

1/125 s, f/13, ISO 800, 17 mm

1/30 s, f/5.6, ISO 320, 17 mm

1/50 s, f/5.6, ISO 500, 50 mm

1/500 s, f/8, ISO 100, 17 mm

1/1000 s, f/8, ISO 100, 50 mm

1/100 s, f/4, ISO 100, 17 mm

1/125 s, f/16, ISO 640, 42 mm

1/30 s, f/8, ISO 320, 17 mm

1/125 s, f/13, ISO 400, 17 mm

1/2000 s, f/4, ISO 100, 17 mm

1/30 s, f/4, ISO 250, 17 mm

1/50 s, f/4, ISO 1250, 50 mm

1/1250 s, f/4, ISO 100, 50 mm

1/30 s, f/4, ISO 400, 17 mm

1/40 s, f/4.5, ISO 100, 27 mm

1/125 s, f/4, ISO 100, 17 mm

1/40 s, f/5.6, ISO 640, 32 mm

1/250 s, f/8, ISO 100, 17 mm

1/1000 s, f/4, ISO 5000, 50 mm

1/160 s, f/7.1, ISO 100, 50 mm

1/125 s, f/13, ISO 160, 17 mm

1/50 s, f/4, ISO 400, 50 mm

1/320 s, f/8, ISO 100, 17 mm

1/125 s, f/13, ISO 400, 17 mm

1/2000 s, f/4, ISO 100, 17 mm

1/125 s, f/4, ISO 100, 50 mm

1/400 s, f/4, ISO 100, 50 mm

1/200 s, f/4, ISO 100, 50 mm

1/2500 s, f/4, ISO 100, 17 mm

1/1000 s, f/4, ISO 100, 50 mm

1/125 s, f/6.3, ISO 100, 50 mm

1/2000 s, f/4, ISO 100, 50 mm

1/50 s, f/4, ISO 100, 50 mm

1/50 s, f/5.6, ISO 200, 50 mm

1/50 s, f/8, ISO 400, 50 mm

1/50 s, f/11, ISO 800, 50 mm

Skopiuj link

Autor: Maciej Zieliński

Redaktor naczelny serwisu fotopolis.pl i kwartalnika Digital Camera Polska – wielki fan fotografii natychmiastowej, dokumentalnej i podróżniczego street-photo. Lubi małe dyskretne aparaty, kolekcjonuje albumy i książki fotograficzne.

Komentarze
Więcej w kategorii: Obiektywy
Zeiss Otus ML 50 mm f/1.4 i Otus ML 85 mm f/1.4 - pierwsze wrażenia i zdjęcia przykładowe (RAW)
Zeiss Otus ML 50 mm f/1.4 i Otus ML 85 mm f/1.4 - pierwsze wrażenia i zdjęcia przykładowe (RAW)
Zeiss powraca na rynek optyki systemowej z dwiema stałkami ze znanej i cenionej serii Otus. Nowy standard i portretówka debiutują z mocowaniem dla bezlusterkowców Canon, Nikon i Sony. Podczas...
19
Sony FE 400-800 mm f/6.3-8 G OSS - pierwsze wrażenia i zdjęcia przykładowe (RAW)
Sony FE 400-800 mm f/6.3-8 G OSS - pierwsze wrażenia i zdjęcia przykładowe (RAW)
Pierwszy na rynku pełnoklatkowy telezoom 400-800 mm ma być odpowiedzią na potrzeby fotografów przyrody, a zwłaszcza „ptasiarzy”. Czy jednak okaże się bardziej praktyczny od...
5
Sony FE 16 mm f/1.8 G - pierwsze wrażenia i zdjęcia przykładowe (RAW)
Sony FE 16 mm f/1.8 G - pierwsze wrażenia i zdjęcia przykładowe (RAW)
Nowa szerokokątna stałka z serii G celuje w idealny balans pomiędzy modelami 14 mm f/1.8 i 20 mm f/1.8, oferując wysokiej jakości optykę w bardzo kompaktowej obudowie z przystępną...
11
Powiązane artykuły
Wczytaj więcej (1)