Fujifilm Fujinon 90 mm F2 R LM WR - Rozdzielczość

Wyniki testu:
Jakość obrazu:
8
Cena / Jakość:
6
Optyka:
8
Budowa:
8
Marka:
Fujifilm
Nasza ocena:

77%

Do naszej redakcji trafił Fujifilm Fujinon 90 mm F2 R LM WR. Nowa konstrukcja japońskiego producenta to stałoogniskowy jasny teleobiektyw, który został stworzony przede wszystkim z myślą o fotografii portretowej i sportowej. Zapraszamy do lektury testu, w którym zaprezentujemy osiągi nowego obiektywu firmy Fujifilm.

Autor: Michał Chrzanowski

9 Lipiec 2015
Artykuł na: 23-28 minut
Spis treści

 


Na osi poziomej wykresu umieściliśmy przysłony, a na osi pionowej pary linii na milimetr. Za przyzwoite wyniki uznajemy te powyżej 22 lp/mm po standaryzacji matrycy APS-C do pełnej klatki.

Zdjęcia w formacie RAW wykonane za pomocą obiektywu Fujifilm Fujinon 90 mm F2 R LM WR posiadają dobrą rozdzielczość obrazu. Jak możemy zauważyć na poniższym wykresie funkcji MTF50, podczas fotografowania nową stałką Fujifilm otrzymamy użyteczny rezultat w centrum i na brzegach kadru już od maksymalnego otworu przysłony. Akceptowalna jakość utrzyma się także na wszystkich przysłonach od f/2 po f/16. Co ciekawe największe wartości funkcji MTF50 zostały osiągnięte na najszerzej otwartych przysłonach - f/2 (40.15 lp/mm w centrum i 24.54 lp/mm na brzegach kadru) i f/2,8 (41.35 lp/mm w centrum i 24.75 lp/mm 24.75 lp/mm). Dzięki temu będziemy mogli cieszyć się wysoką rozdzielczością podczas fotografowania na szeroko otwartych przysłonach, co zaowocuje dobrą jakością obrazu oraz małą głębią ostrości. Z kolei najmniejszą rozdzielczość uzyskaliśmy na przysłonie f/11. Jej wartość wyniosła 23.17 lp/mm w centrum kadru i 22.35 lp/mm na brzegach, jednak wciąż te wyniki mieszczą się w granicach akceptowalności.

Zobacz wszystkie zdjęcia (2)

Charakterystyka wykresu MTF50 dla plików JPEG jest podobna do tej, jaką otrzymaliśmy w przypadku surowych plików RAW, jednak wyniki są zdecydowanie wyższe. W centrum kadru otrzymamy najwyższą jakość obrazu już w całym zakresie przysłon. Podobny rezultat utrzyma się także na brzegach kadru.

Wykres dotyczy funkcji MTF50 dla zielonego kanału kolorystycznego. Wartości zostały uśrednione do rozmiaru pełnej klatki, tak aby były porównywalne z innymi zestawami.

]> */


]

Dodaj ocenę i odbierz darmowy e-book
Digital Camera Polska
Spis treści
Skopiuj link

Autor: Michał Chrzanowski

Stały bywalec naszego laboratorium. Ciągle patrzy na świat przez różne ogniskowe oraz przemierza miasta i wioski obwieszony sprzętem fotograficznym. Uwielbia stylowe aparaty, a także eleganckie i funkcjonalne akcesoria. Ma słabość do monochromu i suwaków w programie Lightroom, po godzinach – do literatury faktu i muzyki country.

Komentarze
Więcej w kategorii: Obiektywy
Nikon Nikkor Z 28-400 mm f/4-8 VR - test praktyczny i zdjęcia przykładowe [RAW]
Nikon Nikkor Z 28-400 mm f/4-8 VR - test praktyczny i zdjęcia przykładowe [RAW]
To ponad 14-krotny zoom do aparatów pełnoklatkowych - obiektyw do wszystkiego. Jest przy tym dość lekki i poręczny. Na fotowyprawie na Sycylię z firmą Nikon sprawdziliśmy co potrafi.
32
Nowe hybrydowe obiektywy Canon RF - pierwsze wrażenia
Nowe hybrydowe obiektywy Canon RF - pierwsze wrażenia
Unikalny zoom RF 70-200 mm f/2.8 IS USM Z oraz stałki RF 50 mm f/1.4 VCM i 24 mm f/1.4 VCM wzbogacają katalog szkieł Canona przeznaczonych jednocześnie do filmu i fotografii. Nowym...
25
Sigma 500 mm f/5.6 DG DN OS Sports - opinia Wojciecha Sobiesiaka
Sigma 500 mm f/5.6 DG DN OS Sports - opinia Wojciecha Sobiesiaka
Sigma 500 mm f/5.6 DG DN OS to unikalny teleobiektyw, który łączy wysoką jakość optyczną z wyjątkowo lekką i kompaktową jak na tę klasę obiektywu obudową. O tym jak sprawdza się w rzeczywistej...
32
Powiązane artykuły
Wczytaj więcej (6)