Akcesoria
Godox V100 - nowa definicja lampy reporterskiej?
3. Konstrukcja
Canon TS-E 24mm f/3,5L II to bardzo porządnie wykonana konstrukcja. W konstrukcji wykorzystano elementy asferyczne i soczewki niskodyspersyjne. Warto podkreślić również zastosowanie zaookrąglonych listków przesłony oraz powłok Sub Wavelength (SWC) oraz Super Spectra. Obiektyw składa się z 16 elementów w 11 grupach i charakteryzuje go brak autofokusa. Wyposażono go w 8-listkową przesłonę.
Gumowy, rowkowany pierścień ustawiania ostrości jest szeroki i umożliwia swobodne ostrzenie. Tuż przed nim umieszczono skalę odległości, która może być wskazówką podczas ręcznego ustawiania ostrości.
Najważniejszym elementem obiektywu są dwa mechanizmy umożliwiające przesunięcie i przechylenie obiektywu. Ich obsługa nie sprawi problemu, aczkolwiek trzeba poświecić trochę czasu, żeby nauczyć się z niej płynnie korzystać. Zmiana kąta nachylenia odbywa się za pomocą pokrętła regulacyjnego. Przy “shifcie” jest ono mniejsze niż przy “tilcie”. Oba pokrętła chodzą z wyraźnym oporem. Ich przesunięciu zapobiega blokada, której dokonuje się za pomocą kolejnych gałek (jeszcze mniejszych). Naszym zdaniem mogłyby one być trochę większe, ponieważ przy silnym zablokowaniu trudno je potem ruszyć. Efekt “tilt” można ponadto zablokować za pomocą specjalnego przełącznika. Obrotu w lewo i prawo dokonujemy za pomocą specjalnych dźwigienek, z których korzysta się bardzo wygodnie.
Film pokazujący sposób działania obiektywu typu “tilt - shift” znajdziecie w teście Samyanga T-S 24mm f/3.5 ED AS UMC.
Metalowy bagnet nie jest niestety uszczelniany. Minimalna odległość ostrzenia to 0,21 m. Średnica mocowania filtra wynosi 82 mm. Wymiary obiektywu to 88,5 x 106,9 mm, a waga - 780 g. W zestawie otrzymujemy osłonę przeciwsłoneczną EW-88B oraz miękki futerał LP1319.
Poniżej dwa zdjecia ukazujące działanie opcji “shift” oraz “tilt”.