Tokina AT-X 24-70 mm f/2.8 PRO FX - zdjęcia przykładowe

Tokina AT-X 24-70 mm f/2.8 PRO FX jest najnowszym reprezentantem rodziny pełnoklatkowych obiektywów ATX PRO. Charakteryzuje się wysoką jakością wykonania, standardowym zakresem ogniskowych 24-70 mm oraz stałym światłem f/2.8 Zobaczcie, jak obiektyw poradził sobie w praktyce.

Autor: Michał Chrzanowski

29 Marzec 2016
Artykuł na: 2-3 minuty

Układ optyczny nowego modelu Tokina AT-X 24-70 mm f/2.8 PRO FX został zbudowany z 15 elementów rozmieszczonych w 11 grupach. Wykorzystano w nim trzy soczewki asferyczne oraz trzy elementy ze szkła SD, co zminimalizuje występowanie aberracji i umożliwi uzyskanie lepszej jakości obrazu. Model został wyposażony w cichy napęd AF i wygodny mechanizm One-touch Focus Clutch, który pozwoli na szybką zmianę trybu z AF na MF. Kąty widzenia obiektywu mieszczą się w zakresie 84.20°-34.49°, a minimalna odległość ostrzenia wynosi 38 cm. Wymiary obiektywu to 89,6 × 107,5 mm, zaś jego waga wynosi 1000 g. Szkło jest już dostępne w polskiej sprzedaży w cenie 4320 zł.

Zanim jednak jeszcze zabierzemy się za pełny testy obiektywu Tokina AT-X 24-70 mm f/2.8 PRO FX, postanowiliśmy sprawdzić jego możliwości w terenie. Wszystkie zdjęcia zostały wykonane aparatem Canon EOS 5D Mark III.

 

Zdjęcia przykładowe:

1/250 s, f/7.1, ISO 100, 50 mm

 

1/2000 s, f/5.6, ISO 100, 24 mm

 

1/250 s, f/5.6, ISO 100, 70 mm

 

1/200 s, f/5.6, ISO 100, 24 mm

 

1/125 s, f/8, ISO 100, 70 mm

 

1/400 s, f/2.8, ISO 100, 70 mm

 

1/640 s, f/8, ISO 100, 70 mm

 

1/800 s, f/8, ISO 100, 70 mm

 

1/3200 s, f/2.8, ISO 100, 70 mm

 

1/80 s, f/2.8, ISO 2000, 70 mm

 

1/80 s, f/2.8, ISO 160, 70 mm

 

1/500 s, f/8, ISO 100, 70 mm

 

1/640 s, f/8, ISO 100, 70 mm

 

1/3200 s, f/2.8, ISO 100, 70 mm

 

1/250 s, f/7.1, ISO 100, 50 mm

 

1/160 s, f5.6, ISO 100, 35 mm

 

1/400 s, f/5.6, ISO 100, 24 mm

 

1/1000 s, f/5.6, ISO 100, 50 mm

 

1/320 s, f/5.6, ISO 100, 50 mm

 

1/400 s, f/9, ISO 100, 24 mm

Dodaj ocenę i odbierz darmowy e-book
Digital Camera Polska
Skopiuj link

Autor: Michał Chrzanowski

Stały bywalec naszego laboratorium. Ciągle patrzy na świat przez różne ogniskowe oraz przemierza miasta i wioski obwieszony sprzętem fotograficznym. Uwielbia stylowe aparaty, a także eleganckie i funkcjonalne akcesoria. Ma słabość do monochromu i suwaków w programie Lightroom, po godzinach – do literatury faktu i muzyki country.

Komentarze
Więcej w kategorii: Obiektywy
Nowe hybrydowe obiektywy Canon RF - pierwsze wrażenia
Nowe hybrydowe obiektywy Canon RF - pierwsze wrażenia
Unikalny zoom RF 70-200 mm f/2.8 IS USM Z oraz stałki RF 50 mm f/1.4 VCM i 24 mm f/1.4 VCM wzbogacają katalog szkieł Canona przeznaczonych jednocześnie do filmu i fotografii. Nowym...
24
Sigma 500 mm f/5.6 DG DN OS Sports - opinia Wojciecha Sobiesiaka
Sigma 500 mm f/5.6 DG DN OS Sports - opinia Wojciecha Sobiesiaka
Sigma 500 mm f/5.6 DG DN OS to unikalny teleobiektyw, który łączy wysoką jakość optyczną z wyjątkowo lekką i kompaktową jak na tę klasę obiektywu obudową. O tym jak sprawdza się w rzeczywistej...
32
Sony FE 85 mm f/1.4 GM II - test obiektywu
Sony FE 85 mm f/1.4 GM II - test obiektywu
Nowa portretówka Sony to pierwsza stałka ze zaktualizowanej serii GM II. Otrzymujemy m.in. udoskonaloną, lżejszą konstrukcję, nowy silnik AF i jeszcze bardziej wyżyłowaną optykę. Czy...
37
Powiązane artykuły
Wczytaj więcej (1)