Akcesoria
Godox V100 - nowa definicja lampy reporterskiej?
Tokina AT-X 24-70 mm f/2.8 PRO FX jest najnowszym reprezentantem rodziny pełnoklatkowych obiektywów ATX PRO. Charakteryzuje się wysoką jakością wykonania, standardowym zakresem ogniskowych 24-70 mm oraz stałym światłem f/2.8 Zobaczcie, jak obiektyw poradził sobie w praktyce.
Układ optyczny nowego modelu Tokina AT-X 24-70 mm f/2.8 PRO FX został zbudowany z 15 elementów rozmieszczonych w 11 grupach. Wykorzystano w nim trzy soczewki asferyczne oraz trzy elementy ze szkła SD, co zminimalizuje występowanie aberracji i umożliwi uzyskanie lepszej jakości obrazu. Model został wyposażony w cichy napęd AF i wygodny mechanizm One-touch Focus Clutch, który pozwoli na szybką zmianę trybu z AF na MF. Kąty widzenia obiektywu mieszczą się w zakresie 84.20°-34.49°, a minimalna odległość ostrzenia wynosi 38 cm. Wymiary obiektywu to 89,6 × 107,5 mm, zaś jego waga wynosi 1000 g. Szkło jest już dostępne w polskiej sprzedaży w cenie 4320 zł.
Zanim jednak jeszcze zabierzemy się za pełny testy obiektywu Tokina AT-X 24-70 mm f/2.8 PRO FX, postanowiliśmy sprawdzić jego możliwości w terenie. Wszystkie zdjęcia zostały wykonane aparatem Canon EOS 5D Mark III.
1/250 s, f/7.1, ISO 100, 50 mm
1/2000 s, f/5.6, ISO 100, 24 mm
1/250 s, f/5.6, ISO 100, 70 mm
1/200 s, f/5.6, ISO 100, 24 mm
1/125 s, f/8, ISO 100, 70 mm
1/400 s, f/2.8, ISO 100, 70 mm
1/640 s, f/8, ISO 100, 70 mm
1/800 s, f/8, ISO 100, 70 mm
1/3200 s, f/2.8, ISO 100, 70 mm
1/80 s, f/2.8, ISO 2000, 70 mm
1/80 s, f/2.8, ISO 160, 70 mm
1/500 s, f/8, ISO 100, 70 mm
1/640 s, f/8, ISO 100, 70 mm
1/3200 s, f/2.8, ISO 100, 70 mm
1/250 s, f/7.1, ISO 100, 50 mm
1/160 s, f5.6, ISO 100, 35 mm
1/400 s, f/5.6, ISO 100, 24 mm
1/1000 s, f/5.6, ISO 100, 50 mm
1/320 s, f/5.6, ISO 100, 50 mm
1/400 s, f/9, ISO 100, 24 mm