Canon TS-E 24mm f/3,5L II - test

Canon TS-E 24mm f/3,5L II to szerokokątne szkło Canona typu tilt - shift, które dzięki funkcji korekty perspektywy znajdzie uznanie pośród fotografów architektury. Zobaczcie jak to niebanalne szkło wypadło w naszym teście.

Autor: Marcin Grabowiecki

12 Czerwiec 2014
Artykuł na: 9-16 minut

4. Ustawianie ostrości

Obiektyw nie jest wyposażony w autofokus. Ostrość ustawiamy zatem ręcznie. My korzystaliśmy głównie z trybu live-view, w którym ustawianie ostrości było prawdziwą przyjemnością i nie sprawiało nam żadnego problemu. Pierścień ustawiania ostrości jest szeroki i funkcjonalny.

Ustawianie ostrości za pomocą wizjera może sprawiać problemy, szczególnie przy małych odległościach, wtedy jednak możemy się wspomagać skalą ostrości umieszczoną na obiektywie. Należy także zaznaczyć, że jest to obiektyw przeznaczony przede wszystkim do architektury, więc pracuje mocno przymknięty, a przy takiej ogniskowej możemy być spokojni o głębię ostrości.

Dodaj ocenę i odbierz darmowy e-book
Digital Camera Polska
Skopiuj link
Komentarze
Więcej w kategorii: Obiektywy
Sony FE 50-150 mm f/2 GM - pierwsze wrażenia i zdjęcia przykładowe (RAW)
Sony FE 50-150 mm f/2 GM - pierwsze wrażenia i zdjęcia przykładowe (RAW)
Pierwszy zoom 50-150 mm f/2 w historii to pokaz optycznych możliwości i spełnienie marzeń fotografów portretowych czy reklamowych. Jak można się było spodziewać, to jednak także wysoka...
16
Fujifilm Fujinon XF 16-55 f/2.8 LM WR II - test obiektywu
Fujifilm Fujinon XF 16-55 f/2.8 LM WR II - test obiektywu
Mniejszy, lżejszy, szybszy i przystosowany do pracy wideo - nowa generacja uniwersalnego zoomu średniego zasięgu ma być ukłonem w stronę profesjonalistów i pokazem możliwości...
8
Nikon Nikkor Z 35 mm f/1.4 - test obiektywu
Nikon Nikkor Z 35 mm f/1.4 - test obiektywu
To jasny standard w zaskakująco niskiej cenie. Gdzie jest haczyk? Sprawdzamy, jakie możliwości kryje nowa stałka systemu Nikon Z.
6
Powiązane artykuły