Canon EF 35mm f/2 IS USM - test

Canon w listopadzie zeszłegoo roku zaprezentował dwa ciekawe obiektywy Canon EF 24-70 f/4 IS USM oraz testowany właśnie przez nas obiektyw Canon EF 35mm f/2 IS USM. Ten drugi zastępuje swojego leciwego protoplastę, który został światu pokazany w... 1990 roku. Nikogo nie powinno więc dziwić, że producent zdecydował się na odświeżenie, a właściwie zaprezentowanie zupełnie nowej konstrukcji przystającej do dzisiejszych czasów.

Autor: Patryk Wiśniewski

28 Czerwiec 2013
Artykuł na: 23-28 minut

3. Konstrukcja

W pudełku firmowym oprócz obiektywu znajdziemy dekielki przedni oraz tylny. Przedni jest bardzo dobrze wykonany, gruby wygodny dekielek ciasno przylega do frontu obiektywu, a jego zakładanie nie sprawia najmniejszych problemów.

Canon EF 35mm f/2 IS USM wyraźnie odbiega od swojego poprzednika pod względem wymiarów. Średnica filtra urosła do 67mm (poprzednik 52mm), urosła także waga z 210 g na 335 g, a same wymiary wzrosły z 67.4 x 42.5 mm na 78 x 63 mm. Pomimo swoich słusznych rozmiarów obiektyw tworzy komfortowy zestaw razem z półprofesjonalnym body Canona EOS 5D Mark III. Na lustrzankach z matrycą w rozmiarze APS-C obiektyw daje ogniskową 52.5 mm.

Tył obiektywu został zakończony metalowym bagnetem. Miejsce mocowania producent oznaczył tradycyjną czerwoną kropką. Oprócz tego elementu na korpusie znajdują się wygodny pierścień ostrości oraz dwa przełączniki: AF/MF oraz IS ON/OFF. Obiektyw oferuje także okienko z podziałką odległości ostrzenia.

Pierścień wyłożono antypoślizgowym materiałem z rowkami, dzięki czemu nie musimy obawiać się o przypadkowe ześlizgnięcie dłoni przy manualnym ostrzeniu. Przełączniki działają z wyraźnym oporem. Nie ma możliwości aby przypadkowo się przełączyły.

Szerokokątna stałka składa się z 10 elementów w 8 grupach. Średnica mocowania filtra wynosi 67 mm, minimalna odległość ostrzenia to 24cm. Obiektyw o ogniskowej 35 mm pokryje na pełnej klatce pole widzenia 63,4 stopni.

Test został podzielony na następujące części:

1. Wstęp

2. Specyfikacja

3. Konstrukcja

4. Ustawianie ostrości

5. Stabilizacja

6. Rozdzielczość RAW

7. Rozdzielczość JPEG

8. Rozmycie

9. Aberracja chromatyczna

10. Dystorsja

11. Winietowanie

12. Odblaski

13. Podsumowanie

14. Przykładowe zdjęcia do pobrania

Dodaj ocenę i odbierz darmowy e-book
Digital Camera Polska
Skopiuj link
Komentarze
Więcej w kategorii: Obiektywy
Zeiss Otus ML 50 mm f/1.4 i Otus ML 85 mm f/1.4 - pierwsze wrażenia i zdjęcia przykładowe (RAW)
Zeiss Otus ML 50 mm f/1.4 i Otus ML 85 mm f/1.4 - pierwsze wrażenia i zdjęcia przykładowe (RAW)
Zeiss powraca na rynek optyki systemowej z dwiema stałkami ze znanej i cenionej serii Otus. Nowy standard i portretówka debiutują z mocowaniem dla bezlusterkowców Canon, Nikon i Sony. Podczas...
19
Sony FE 400-800 mm f/6.3-8 G OSS - pierwsze wrażenia i zdjęcia przykładowe (RAW)
Sony FE 400-800 mm f/6.3-8 G OSS - pierwsze wrażenia i zdjęcia przykładowe (RAW)
Pierwszy na rynku pełnoklatkowy telezoom 400-800 mm ma być odpowiedzią na potrzeby fotografów przyrody, a zwłaszcza „ptasiarzy”. Czy jednak okaże się bardziej praktyczny od...
5
Sony FE 16 mm f/1.8 G - pierwsze wrażenia i zdjęcia przykładowe (RAW)
Sony FE 16 mm f/1.8 G - pierwsze wrażenia i zdjęcia przykładowe (RAW)
Nowa szerokokątna stałka z serii G celuje w idealny balans pomiędzy modelami 14 mm f/1.8 i 20 mm f/1.8, oferując wysokiej jakości optykę w bardzo kompaktowej obudowie z przystępną...
11
Powiązane artykuły
Wczytaj więcej (4)