Akcesoria
Godox V100 - nowa definicja lampy reporterskiej?
7. Rozdzielczość JPEG
Tak jak w poprzednim dziale na osi poziomej wykresu umieściliśmy przysłony, a na osi pionowej pary linii na milimetr. Na pierwszy rzut oka widać różnicę pomiędzy dwoma wykresami. Wykres dla plików JPEG w centrum kadru jest bardziej płaski co oznacza, że algorytmy wyostrzyły plik. Wartości przez nas zarejestrowane są zdecydowanie wyższe. Na brzegu kadru sytuacja wygląda podobnie, obiektyw na maksymalnym otworze względnym daleko do wartości akceptowalnych. Następnie wykres zaczyna się wyrównywać w górę. Podobnie jak w przypadku plików RAW Fujinon XF 35 mm f/1.4 R rekordowe osiągi w centrum kadru uzyskał dla przysłony f/5.6 - 50.32 lp/mm. Dla brzegu kadru najwyższą wartość uzyskujemy dla f/11 - 45.81 lp/mm.
Wykres dotyczy funkcji MTF50 dla zielonego kanału kolorystycznego. Wartości zostały uśrednione do rozmiaru pełnej klatki, tak aby były porównywalne z innymi zestawami.